Hoofdsponsor

1/35 Potteau '44 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
klein updateje, accesoires toegevoegd, schouderriem aan de mg gehangen, en eentje voor het gasmasker, iemand mss tips hoe ik het beste een gesp of sluiting kan maken voor aan de riemen te zetten?

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg
 
Ik zou het riempje van de MG iets meer gespannen hangen, aangezien deze wapens behoorlijk wat gewicht hebben...
Sigaretje ziet er beter uit ;)
 
Ja, zoals Beyond al aangeeft, de riem strak vastmaken zodat duidelijk is dat het om een zwaar wapen gaat.

Beugels of gespen maak ik uit een eindje koperdraad 0.3 mm dat ik in een U-vorm plooi. Een beugel heeft meestal een rechthoekige vorm, waarvan een zijde gevat zit in de riem. Dus slechts drie zijden zijn zichtbaar. Op schaal 1/35 is dit voldoende gedetailleerd om een gesp na te bootsen. Zelfs ronde of halve-maan vormige beugels maak ik op deze manier. Bvb voor de brotbeugel, of de bevestigingsogen aan het harnas.

Je hebt inderdaad gelijk wat het camo uniform betreft : ik heb ook een ge'googled en vastgesteld dat het een soort regenvest is dat hij draagt over zijn camo.

Mooie vorderingen aan je figuur.

Groeten Rik
 
ziezo, buiten camo op de mouwen is deze af, heb de raad van beyond en rik gevolgd en de riem van de MG verandert zodat deze iets strakker hangt.. en een kleine beugel gemaakt aan het handgreep van de mg om de riem door te steken, mss nu niet echt duidelijk op de foto...

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg


en dan al begonnen aan de hoofdjes van zijn drie kameraden.....

attachment.jpg
 
Mooi figuur Kevin.

Prachtige kleurschakering in het gelaat van je figuren. Wel opletten dat je de oogbal niet te groot schildert. Ik vind de pupillen wat aan de grote kant.
Ik plaats eerst een witte stip (Vallejo white) dat ik direct corrigeer met wat water indien nodig. Wanneer dit droog is plaats ik een fijne zwarte punt met een penseel 5/0.

Het is het moeilijkste aan figuren schilderen, maar oefening baart kunst.

Groeten Rik
 
Het is het moeilijkste aan figuren schilderen, maar oefening baart kunst.

idd Rik, de ogen is idd zeer moeilijk, heb hier al enorm op gevloekt, lol :D
heb deze ondertussen zo goed mogelijk proberen aan te passen.
foto's volgen nog wel, maar pas als ik wat meer gedaan heb...
 
De ogen zijn inderdaad niet gemakkelijk,ik begin dan ook steeds met die klus als ik een figuurtje 1/35 schilder dan kan je als het nodig is nog steeds corrigeren.
De ogen op zich zijn niet moeilijk het moeilijkste is ze op de juiste plaats te zetten wand de ogen maken of breken een mooi geschilderd figuur.
Misschien kan je het niet zo goed zien maar dit is mijn laatste figuurtje dat is afgewerkt...

Afbeelding022-12.jpg

En het verslag vind je hier...http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7116
 
Laatst bewerkt:
wauw, dit gezicht is echt geweldig...
interessant verslag trouwens..
ja ogen op een deftige plaats zetten is idd veel oefenen.

ben hier ook begonnen met de ogen, maar nu ik de jouwe zie :p ,hoop ik dat dit met de tijd wel beter gaat lukken. :D
 
Een truukje die ik geleerd heb om pupillen te schilderen, is deze niet met een borstel aan te brengen, maar met een tandenstokertje...
De punt kan je een klein beetje afsnijden, zodat je de juiste grootte van de pupil hebt.
Ook best eerst de linker (voor rechtshandigen) schilderen, de rechter kan je dan makkelijker gelijk stemmen...

Anders goe bezig, de kleuren zien er zeker niet zo slecht uit ;)
 
He Kevin bedankt ,ik zou me hier over niet te veel zorgen maken je bent aardig goed op weg als ik je figuurtje bekijk..;)
 
@ danny, merci zoals ze zeggen, oefening baart kunst he :D

@ beyond, goeie tip, ga ik bij de volgende eens proberen, heb ze nu beetje aangepast, de ogen, en ga er voor de moment afblijven... ben er redelijk tevreden van...

klein updatje van het tweede rokertje, kleur van uniform twijfel ik nog, heb op de site gezien die ik van rik gehad heb en denk dat ik ongeveer juist zit met de kleuren..
maar de gezichten mogen precies wat matter van uitzicht, kan ik dit nog iets matter krijgen of is dit te laat... heb nog matt varnisch staan van vallejo, helpt dit mss door hiermee over het gezicht te gaan? liever eerst ff vragen voor ik een deel naar de vaantjes help :D

attachment.jpg attachment.jpg

attachment.jpg
 
Mooi figuur Kevin.

Matt Varnish zal zeker lukken om op je model te spuiten. Ik zou wel de airbrush gebruiken, zo kun je verschillende dunne laagjes leggen.

Mooie kleuren en prima camo schema op het vest.

Groeten Rik
 
deze is eindelijk klaar :D camo op de mouwen nog aangebracht en de munitie na veel gevloek errond gekregen :p


attachment.jpg

dan nr 2, deze is ook zo goed als klaar, deze moet alleen natuurlijk zijn materiaal nog krijgen..


attachment.jpg attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeer goed uit Kevin wat ga je met deze figuren doen,ga je ze verwerken in een klein dio of heb je andere plannen...;)
 
Ga ze op een klein dio proberen te verwerken..
 
ook hier zouden de foto's nu zichtbaar moeten zijn ??
 
Ziet er goed uit ;)
Hangt het figuurtje vast aan het ronde ondergrondje? Of heb je het daar zelf op bevestigd?
 
deze heb ik er zelf op vastgezet... dan moet het figuur niet vastnemen...
 
ben er even tussenuit geweest maar opnieuw aan de slag geraakt...
nu de schwimmwagen klaar is, terug een beetje aan de mannen hier gewerkt
deze twee moeten alleen hun resterend materiaal nog krijgen, heb de camo jassen terug opnieuw gedaan, en de broeken ook, zas niet zo tevreden van de kleuren... nog 3 te gaan :p

attachment.jpg attachment.jpg



attachment.jpg attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan