Hoofdsponsor

1/72 Mitsubishi A6M2b Zero Fighter Type 21 "All Green"

Erwin

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
5 feb 2009
Berichten
10.340
Hier zijn we terug en deze maal met iets kleiner, een Mitsubishi A6M2b Zero Fighter Type 21 van Hasegawa.
Ik bouw deze kit samen met mijn Zuid-Afrikaanse vriend Graeme die in zijn verre land zelf ook een dergelijk toestel maakt. Wij houden geen wedstrijd onder ons, eerder willen wij elkaar aanvullen.

attachment.jpg

De bouwdoos,

attachment.jpg

het bouwplan en de decals uit de kit,

attachment.jpg

de onderdelen.
In tegenstelling tot Graeme zal ik gebruik maken van een PE set van Eduard ten einde het geheel een beetje aantrekkelijker te maken.

attachment.jpg

Voor de kleuren zal ik terugvallen op deze uitgebracht door WEM, White Ensign Models, welke een volledig gamma Japanse kleuren uitgebracht hebben; in het bijzonder een gamma Mitsubishi en Nakajima kleuren. Ik zal natuurlijk de Mitsubishi kleuren gebruiken.
 
Ha eindellijk eens wat vliegends uit WWII. De Zero had wel wat vind ik. Ga je op de voet volgen. Tja, hij was wel geen partij voor "mij" :nowink:
Mijn "two tailed dragon" zoals de Japs me noemde.
Bouw ze, ik ben benieuwd.
 
Ook hier een trouwe volgeling van het vliegende WO2 spul:laugh:

Dus deze kleine 'Jap' zullen we zeker volgen.
Succes.

Grtz.

Luc8)
 
Hey,

Ha Erwin, terug met nen vlieger, mooin heb ook nog zoiets liggen om te maken, maar eerst de 190 afwerken. ;)
 
Hey,
Ik heb er ook zo eentje gemaakt :) wel al even geleden. De decals waren bij mij wel prutserij hopelijk meer geluk ;-)
Veel succes! Echt iets leuk om aan te beginnen.
 
Een eerste update met een beetje PE werk, wat instrumenten en een begin van de flaps. Ook al wat aan de motor geprutst.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals jullie kunnen zien is er al wat geprutst aan het beestje. De PE is soms zo klein dat ik niet mag ademen of 't is weg.
Het instrumentenbord bestaat uit 7 onderdelen.

PS: ik kreeg een melding dat mijn foto's niet zichtbaar waren. Zijn er nog leden die ze niet zien? want bij mij lijkt alles ok en ik heb alle te volgen stappen gevolgd.
 
ik zie ze , erwin

ziet er vreed priegelwerk uit
 
mss firewall op werk of zo die ze tegenhield, thuis te zien zonder probleem... Da's fijne fotoets!!
 
Hey,

Ja Erwin, da's weeral klein he man, te zien aan dat muntstukje, d'er staat mij nog wat te wachten als ik aan die ga beginnen, ooit nen keer he ;)
 
mooi prutswerk zou ik zo zeggen,en erwin blijven ademen anders
ga je dood
 
Mooie kit deze , ga je de engine een mooie greasy uitstraling geven ? , daar leent ie zich zeker voor
 
Mooie kit deze , ga je de engine een mooie greasy uitstraling geven ? , daar leent ie zich zeker voor

Waarschijnlijk wel maar er is nog veel werk aan voordat ie zal gemonteerd worden. Vermits het geen open motor zal worden zoals bij Swa zijn FW 190 zal hij niet zo gedetailleerd zijn maar hij moet er toch deftig uit zien hé.
 
Slechts een kleine update. Wat ijzer bij elkaar gesprokkeld en eens gekeken of het wel in het vliegerken past.
Er diende wel het één en het ander gladgeschuurd te worden aan de binnenzijde.

attachment.jpg

Het deel aan de rechterzijde moet natuurlijk nog geplooid worden en bevestigd tegen de linkerwand van het toestel.

En de modelbouwer ..... hij boerde voort.
 
ziet er al mooi uit. Is het eventueel mogelijk om een paar detailfoto's te plaatsen van de zijconsoles en zo?
 
Wat een gepriegel Erwin :ohmy:, maar met al die details zal het een mooie vlieger gaan worden.
 
Toch maar verder gedaan met het priegelwerk.

attachment.jpg

Linkerzijde van de cockpit.

attachment.jpg

Rechterzijde met vloer.

attachment.jpg

en zo zou het er uit moeten zien als alles dicht is.
Het schilderwerk zal de cockpit tot zijn recht moeten laten komen en er is heel wat werk aan want er moeten heel wat details geschilderd worden. Tevens kan ik niet alles spuiten om reden dat er reeds wat film delen met de instrumenten op in verwerkt zitten en andere moeten er nog in verwerkt worden.
Heb ook reeds de cockpitbeglazing open gezaagd maar daar geen foto van.

Enjoy.
 
Hey,

Ja Erwin, dat ziet er inderdaad een wriemelwerkje uit, miljaar, al dienen PE op enkele cm², meer of goe bezig man.
Kun je voor het schilderen/spuiten geen soort van maskol gebruiken om de filmpjes te beschermen??
Ik weet het, het is zeer klein en fijn, maar toch, dat moet lukken, zekers in je handen. Dat is altijd een gedoe met die kleine cockpits om ze nadien goed te kunnen schilderen. Allez, dat komt wel goed.
nen goeie trip naar Normandy he, ene... laat den beton nog recht staan he, ik wil ook nog eens langs komen ;)
 
Mooie details, ik probeer meestal het voorste paneel geschilderd te hebben voor ik het op de film verlijm...
 
Hey,

Ja Erwin, dat ziet er inderdaad een wriemelwerkje uit, miljaar, al dienen PE op enkele cm², meer of goe bezig man.
Kun je voor het schilderen/spuiten geen soort van maskol gebruiken om de filmpjes te beschermen??
Ik weet het, het is zeer klein en fijn, maar toch, dat moet lukken, zekers in je handen. Dat is altijd een gedoe met die kleine cockpits om ze nadien goed te kunnen schilderen. Allez, dat komt wel goed.
nen goeie trip naar Normandy he, ene... laat den beton nog recht staan he, ik wil ook nog eens langs komen ;)

Tx Swaken wat de trip naar Normandië betreft. Wees gerust, ik zal het beton laten staan maar zal toch proberen om wat verf van de voertuigen af te trekken met mijn camera :laugh:

Wat de PE betreft.......ge weet hoe goed en hoe slecht mijn ogen zijn hé dus veel langer dan een uurtje aan die PE werken zit er niet in.
 
Mooie details, ik probeer meestal het voorste paneel geschilderd te hebben voor ik het op de film verlijm...

Ik ook maar in dit geval kon ik het niet omdat het instrumenten bord uit 7 delen bestaat. Komt wel goed hoor.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan