Hoofdsponsor

1/72 Mitsubishi A6M2b Zero Fighter Type 21 "All Green"

Ziet er keurig uit.
Ben benieuwd naar de verwering.
 
Ziet er mooi uit je bent op goede weg.

Mark
 
bedankt erwin voor de schilderstip,en ja is een zeer kleurrijk beestje,zeer japans zou ik zeggen
en ook nog proficiat met u plakke de zondag
 
Weet iemand waarom die gele baan bij de vleugel edge zit? Yep. Mooi gedaan.

Ik weet dat dit bij de spitfire ook zo is en dit zou te maken hebben om de eigen toestellen te herkennen tijdens lucht gevechten.
Als dit nu niet juist is dont kill me hé heb het ergens gelezen op het net en ik denk dat het wel eens zou kunnen.

Mark
 
@ Yvan: bedankt en gij zeker ook proficiat he man.

@ lightning strikes: weet het ook niet en zal het eens opzoeken.
Bij de Spitfire en de Hurricane bracht men dikwijls rood gekleurde stukken stof aan over de openingen van de mitrailleurs. Dit deden ze om ze te beschermen tegen vuil. Van zodra een schot gelost werd was dat stuk canvas natuurlijk stuk.

Heb vandaag nog een beetje kunnen verder werken aan het beestje. Dit zal voorlopig mijn laatste update worden in 2 weken want ik ga nog maar eens de landingsstranden gaan bezoeken.

De Zero is nog niet volledig afgewerkt. Er moeten nog een paar "retouchkes" gebeuren, de cockpitkap moet nog opgekuist en verlijmd worden, de antennedraad moet nog bevestigd worden en tenslotte moet er een laag half matte vernis aangebracht worden.
Vermits foto's meer zeggen dan woorden:

attachment.jpg

Frontaanzicht.

attachment.jpg

Foto van het buikje. Sporen van de uitlaat in de wielkasten want de uitlaat kan deze achterlaten bij het opstarten, opstijgen en landen van het toestel.
Verder even een all round...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot slot even gepresenteerd op een oude basis waar vroeger mijn Willow op stond.
Zelfs in zijn huidige onafgewerkte toestand ziet het er redelijk uit vind ik.

Tot later.
 
Het rood canvas op de spitfire rond de cannonen was om te kijken of de geweren gewerkt haden bij terugkomst.
Aangezien deze dan vuil en of gescheurd waren.

Mark
 
Hey,

En een prachtige bouw en afwerking, mooi zoals we gewend zijn natuurlijk.... ;)
 
amai ja das een prijs beestje die je zeker es moet in zetten op een tournooi,
heb al slechter zien winnen.


:You_Rock_Emoticon:ApplausApplausApplaus

scott
 
Bedankt mannen, heb er inderdaad al eens over nagedacht over een klein dio'tje samen met een Kurogane en misschien wat Japans grondpersoneel maar dit zal toch voor later zijn.
 
Ik beschouw de Zero als afgewerkt. De uitlaat werd bijgeschilderd, de antenne aangebracht, cockpit geplaatst, lichte wash aangebracht en positielichten geschilderd. Hoop dat ik niets vergeten ben.

attachment.jpg

Het vooraanzicht.

attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg



attachment.jpg


attachment.jpg

Oef, eindelijk, na veel herbeginnen er toch in geslaagd de foto's te plaatsen.
Hoop dat jullie het goed vinden.
 
Laatst bewerkt:
proper voor schaal 1/72!

tip qua foto's: zet er voldoende licht op en draai dan het diafragma toe - hierdoor ga je meer scherptediepte krijgen, of maw: de achtergrond gaat minder flou zijn.
 
Hey,

Yep, zou eens moeten proberen om hem in te zetten op de nationals, ik vermoed wel een plakske... ;)
Samen met die kleine japanner moet dat wel iets geven, we gaan onze koppen eens samen moeten steken. :)
 
Is een heel mooie Zero geworden. Persoonlijk zou ik een witte achtergrond gebruiken voor de foto's, hierdoor komen de details wat beter uit.
 
Mooi werk hoor Erwin, zal mooi staan op je vliegveld ;)
 
De Zero heeft een brons gepakt in Hoboken op 9 Maart 2013. Ikke al ferm content.
 
proficiat erwin met dit mooie model,maar twas een plakke te weinig
ocharme die kuroganes...........................
 
Merci Yvan en ook proficiat met Uw brons voor de Bismarck.
Vond hem eerlijk gezegd beter dan die U-boot die al die prijzen binnengehaald heeft maar het zal het watereffect geweest zijn die het gedaan heeft.
Weet zeker dat ik niet de enige was die zich vragen gesteld heeft bij de jurering.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan