Hoofdsponsor

1/32 " God Save the Queen " 1/30 golden coach UK diorama [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Nou luitjes , ik begin met een diorama voor mijn zwager en schoon zus , hij is gek op paarden en zij op royal aangelegenheden qua volgen in tijdschriften en tv .

Ik wou al eens een koets maken , de golden coach van de Uk met 8 paarden ervoor , hoe het diorama wordt ben ik nog wat aan het gissen .

85405232520Gold2520State2520Coach.jpg

De koets is gebouwd in een Londons werkplaats met de naam Samuel butler in 1762 gezien de kroning van George IV ,
Net zo als de nederlandse gouden koets is deze zeer fraai van houtsnijwerk en bewerkt dmv het goudblad .
het intrieur is met duur satijn stof bewerkt en er zijn panelen met beschildering van de kunst schilder Giovanni Cipriani .

gewicht van deze koets 4000 kg .

De kit die ik gevonden heb is van het merk paramount uit 1965 met de koets en de paarden kit is ook van paramount .

ParamountHerMajestysStateCoach.jpg


Tot zover ..
 
Wederom een apart project van jouw hand Bubble, maar dat zijn we al gewend :).
Heel veel succes met de bouw.
 
Waar haal je ze vandaan Bubblegum.....
Gaat weer eens wat anders worden (zijn we al gewend van je:laugh: )

Succes en veel plezier met deze built.

Fred
 
Nou zo als ik al eens aangaf , het afwijken van realspace doet me goed , anders blijf je er maar in hangen , meschien snappen sommige me .
 
, meschien snappen sommige me .

Het is niet belangrijk of anderen het snappen, zolang je het zelf maar snapt :).
Afwisseling is alleen maar leuk en zeker met die aparte projecten.
 
Ga je de koets in echt bladgoud zetten?? Dat zou nog eens mooi zijn! ( En erg kostbaar waarschijnlijk.....)

Fred
 
dat was de bedoeling , maar eerst kijken wat het kosten plaatje wordt .
 
Speciaal koetswerk :D
Hoeveel paarden komen er hier voor gespannen?
 
WOW ! Dit is dus in de juiste handen he ! Gààn Bubble ! Hier ga ik telkens voor zitten !
 
Nou Luitjes ,

Hier de inhoud van de kit , oude kit en het plastick zeer dik/hard , en behoorlijk geel en vuil .

Ik heb een aantal foto met details geplaats gezien de versierings details , en de bouwtekening .

dit gaat nu een paar uurtjes in warm water ( niet te heet ) met een drupje chloor :wink: en dan zou het clean en wit er weer moeten uit komen .

dan goed laten drogen voor een eerste dryfit , want dat is wel nodig bij deze kit , de tekening is niet echt het van je .

001~57.jpg 002~54.jpg 004~59.jpg 006~51.jpg 007~48.jpg 008~48.jpg 009~41.jpg 010~32.jpg 011~29.jpg 012~32.jpg

014~26.jpg

015~25.jpg

013~25.jpg

Tot zover ...
 
Mooi project Bubble.
Zitten er decals bij voor de beschilderingen?
Of moet je die er zelf opzetten?
 
dankje luitjes ,,

Bert , laten vergullen in 24 karaat goud zal nabij de 800 eurie,s gaan kosten , ik denk niet dat mijn zwager dat er voor over heeft ,maar ik zal daar een kieken , bedank voor de link .

ik zal zelf decals maken camaro69 dat met de hand schilderen lukt me nooit met al die details , ik heb van de PR foto history afd royal UK wat computer prints gehad . die kan ik zeer mooi verkleinen , maar ik gebruik dan geen decal papier .

Ik zit alleen nog te wachten op de paarden , duurt weer ontzettend lang :(
 
Hey Bub,

Amai, da's een specialleken hier, ik volg en wil dit zien groeien. Ik zat juist te denken, van hoe gaat hij die beschildering aan brengen, maar als je afdrukken hebt, kom je al ver natuurlijk. Je zegt dat je geen decalspapier ga gebruiken, wat dan wel ?? Drukken op filterdun papier en oplijmen, of droom ik....;)
 
He Kerel ,, ik probeer het het rijst papier , zeer dun en kan het mooie in rondingen van het houtsnijwerk wegwerken cq snijden en papier geeft meer echt gezien paneel schildering het is iets ruwer dan een glad decal .
 
Nou Luitjes , niet zo,n geweldige dag , de paarden kwamen binnen maar de helft ontbrak , ben aardig bij de neus genomen want er werd duidelijk gemaakt op ebay dat het een geseald versie was , de man had zeker geen bril op .
de figuren waren weg 2 paarden en ruitematrialen .

dus op zoek naar een nieuwe en zolang hierop gaat deze in de fridge , het is niet anders
 
Hoe is dit mogelijk in godsnaam ! Dit is oplichterij, en waarschijnlijk kan je er niks meer tegen inbrengen ? Wat 'n rotz@kken heb je toch !
 
Nee , dat is het vervelende van paypal , de eene keer kan je wel geld terug vorderen en de andere keer niet , ik heb deze persoon wel een - gegeven , eerst reageerde hij niet op verschillende mail waar mijn item was naar 5 weken als je hem een minuus geeft komt men gelijk uit het diepe hol met uitspraken dat zou je je hond nog niet wensen , een beetje omgedraaide wereld .
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan