Hoofdsponsor

1/12 Akai Yamaha YZR500 (Tamiya)

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyckles

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
267
Hallo Iedereen,

Mijn 2de build van het jaar is een feit. Deze heeft ongeveer een maand geduurd, maar ben wel blij dat deze motor van Tamiya gereed is. Het gaat hier om de Akai Yamaha YZR500 van Barry Sheene. Het model is buiten de ventielen, rivetten en wat extra kabeltjes OOB gebouwd. Het kleur van de kuip, voor en achterspatbord en benzinetank zijn gespoten met Motip gloss zwart door de airbrush en gevernist met 2k van Zero Paints. Ik was er redelijk van verschoten dat als je de vernis goed legt, een heel mooie glans krijgt. Ik heb er dan ook niet de moeite voor gedaan om deze te gaan opschuren en polieren. Er zat tenslotte geen vuiltjes in de lak. De andere onderdelen werden gespoten met verschillende tinten van Alclad. Persoonlijk ben ik tevreden over het resultaat, maar ik wil natuurlijk wel altijd verbeteren. Oordeel zelf maar en geniet. Hier zijn de foto's:


Ik kon het niet laten om er foto te maken zonder de kuip, zodat je de extra bekabeling kan zien:

DSC02636.jpg


Afgewerkt:

DSC_0772.jpg

DSC_0771.jpg

DSC_0770.jpg

DSC_0776.jpg

DSC_0782.jpg

DSC_0784.jpg

DSC_0785.jpg

Mvg,
Lesley
 
Mooie motor en netjes afgewerkt.
 
Verkeerde plek gepost maar een mooie fiets geworden hoor.
 
Het blauw op de uitlaat mag mss iets subtieler maar voor de rest zeer prachtige machine!
 
Dat is een mooie machine.

[mod] Wel even naar hier verhuist omdat er geen bouwverslag van is [mod]

Fred
 
knap,als ik dit zie,zou ikook wel eens een motorfiets durven bouwen.
 
Dat ziet er erg netjes uit Lesley, zoals 'bigrigger66' ook al zei mag de verkleuring iets minder, en volgende keer misschien met wat meer kleuren dan alleen blauw, bijvoorbeeld een overloop met clear yellow clear bleu eventueel een mengseltje maken van clear bleu en clear red om een paars achtige kleur te krijgen.
En er zit nog een klein foutje op de motor, wat trouwens een fout van Tamiya is, op deze fiets zaten nog geen carbon omhulsde uitlaat pijpen, zie foto, verder erg netjes, weet je al wat de volgende gaat worden?



6390793993_dbdeb9c868_z.jpg
 
Oeps, ik dacht dat deze topic verwijdert was. Maar ik heb ze terug gevonden. Allemaal bedankt voor de leuke complimenten. Over de uitlaten. Deze zijn door de maken van de foto met macro stand en flits een beetje "te" geworden, maar in het echt is het veel beter. Ik had gewoon een idee overnomen van iemand van een ander forum: http://www.automotiveforums.com/vbu...?t=449414&highlight=1980+yamaha+yzr500&page=2 . Het is natuurlijk de eerste keer dat ik uitlaten verweer en ben er zelf zeer tevreden over. Dat van het carbon kon ik niet weten. Ik heb gewoon de uitlaat pijpen voorzien van de carbon decals, omdat het in de beschrijving stond, maar eigenlijk had ik het moeten weten, want ik bouw veel F1 en carbon heeft maar zijn intrede gemaakt vanaf de jaren 80. Het volgend model wordt de Porsche 956 Skoal, waar Thierry Boutsen de 1000km op de Nürburgring heeft mee gereden. Ik ben hier al een topic over begonnen, maar dan onder Newman Porsche 956C. Dit ging eerst de Senna versie worden, maar omdat ik onlangs een transkit van Studio27 heb kunnen kopen van de Senna Porsche, heb ik besloten om deze ombouw verder te doen, maar gewoon met een andere livery.

Groeten,
Lesley
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan