Hoofdsponsor

1/24 Mercedes Benz 230 G "Brandweer" [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Dag beste autobouwers, ik ga mij terug eens wagen aan het bouwen van ... een wagen :O :):

Het wordt er eentje die bij de brandweer diens doet.
DSC05340.JPG

Momenteel zit het chassis in elkaar:
DSC05341.JPG

Het verbaasde mij dat er niet zo heel veel onderdelen in de doos zitten, maar dat mag de pret niet drukken, misschien dat ik deze eens binnen een beperkte termijn kan afwerken :nowink: :$
Verder ben ik geen zo'n kenner van auto's, ook niet op modelbouw gebied, dus als jullie tips hebben, laat maar weten.

Mijn allereerste vraagje heeft betrekking tot het schilderen. De body is reeds in het rood, en nu zou ik willen weten of het voldoende zou zijn om deze enkel met blanke lak te spuiten? Of zet ik er toch beter een laagje verf op??
 
Laatst bewerkt:
Beyond als de rode kleur de echte benaderd kan je eventueel blanke lak erover spuiten,wel gelet op het feit dat het er wel eens speelgoed achtig zou kunnen uitzien natuurlijk,zoals je zelf ook al weet doet een mooie lak een meerwaarde aan een model.Nu dat kan je eventueel es bekijken online en beslis dan pas als je zelf zeker bent,ik zou alvast voor lak gaan.Maar wie ben ik om je te zeggen wat te doen he lollol.Veel plezier met deze toch wel schitterend mooie kit.;)
 
Hola, Beyond gaat een wagen bouwen.
Hoeveel onderdelen heeft deze?
Ik zou hem toch in de kleur spuiten.
Is wel iets meer werk maar het resultaat zal mooier zijn.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beyond is weer gebeten door het modelbouw microbe ;)

Dat is een mooie kit. Succes en veel plezier met de bouw.

Fred
 
Ik zou er toch maar een verfje op doen, zal later beter staan wanneer je plamuur e.d. gebruikt hebt.
Verder veel plezier en succes met deze!! :)
 
Beyond, veel plezier met de bouw.

Een verfje toont altijd beter dan plastic.
 
Bedankt voor de reactie mannen. Ik zal er zeker een laagje verf opzetten. Bij nadere beschouwing heb ik gezien dat het plastiek-rood, niet echt zo rood is, eerder oranje...
En Camaro, zo zot ga je mij niet krijgen hoor :nowink:, het zou volledig scratch moeten zijn :O
 
Intressant model kerel , ga je er nog een nat waterachtig diorama maken !!!
 
Er komt geen nat diorama bij hoor Bubblegum, zelfs geen droog ;)
Het wordt enkel een display denk ik...

Intussen de eerste problemen ontmoet :@
Ik heb hier nog een mooi kleurtje die ik geschikt vond voor deze Mercedes, maar door één of andere reden krijg ik enkel spetters en komen er brokjes op het model terecht, zal straks eens foto's nemen
 
Zo, ben terug met enkele foto's en vlug nog naar de winkel geweest om een spuitbus Met (min of meer) hetzelfde kleur. Intussen is de body gespoten, en heb ik een veel beter resultaat :)
Het dak komt in een ander kleur, dus deze is nog niet gespoten...

Eerst enkele foto's van het probleem:
DSC05352.JPG
DSC05353.JPG


En nu staat hij er zo bij (kleur is niet zo goed te fotograferen, teveel blink blink :O

Zonder flits:
DSC05356.JPG

En ééntje met flits
DSC05354.JPG
 
Laatst bewerkt:
Beyond de spuitbussen zeer krachtig schudden want ik had het bij de mercury ook.Was met de primer zelfs,heb het dan kunnen oplossen en heb de bus zeer krachtig geschud,geen brokjes meer gehad nadien.De kleur zit al goed zo te zien.
 
Het probleem kan verschillende redenen hebben.
- verf niet goed meer
- verf niet genoeg verdunt
- spuitdruk te laag

De verf uit de spuitbus is die glans of mat?
Want is niet echt goed te zien op de foto.
Voor de rest ziet het er wel mooi egaal gespoten uit.
 
Doomwad, bedankt voor de tip, maar dat wist ik al ;)
De spetters kwamen uit mijn AirBrush...

Camaro, ik denk dat de verf te oud is. Ook heeft hij waarschijnlijk niet goed gereageerd met de verdunner. De verf is van Humbrol, en de verdunner van Revell...
Nu, reeds opgelost met een spuitbus te kopen.

De verf is niet glanzend, maar ook niet echt mat :O
Zit er zo een beetje tussenin ;)
 
Intussen is de verf mooi mat opgedroogd.
En ik heb niet stil gezeten, een tweede kleurtje is toegevoegd ;)
Ik neem een beetje dichterlijke vrijheid, want het is moeilijk om referentie foto's te vinden van deze wagen in dienst bij de Belgische brandweer :(
DSC05359.JPG
DSC05361.JPG

Nu mag hij een tijdje uitharden, want het oranje heeft nog een tweede laagje nodig.

O, Camaro, je vroeg uit hoeveel delen deze kit bestond? Het zijn er 87 ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou Beyond dat ziet er goed uit zeg,eerlijk gezegd doe je dat zelfs erg net en mijn respect alvast ervoor.
 
Bedankt Doomwad, leuk om te horen :08:

Intussen is de tweede laag oranje een feit.
Nu alles terug laten drogen, en wachten op de foto's van mijn schoonbroer om de details te kunnen behandelen...
 
Beyond makker, ik ben blij dat je terug goed aan de slag bent, van 1/72 naar 1/24 dan nog ! En weer goed op weg ook, goed dat je de rode body hebt gespoten, altijd beter. Origineel onderwerp !
 
Rood is gewoon een heel lastige kleur om te fotograferen.....

Verder ziet deze brandweerwagen er al goed uit Beyond.

Fred
 
Bedankt GUnit voor je interesse :). En ja, er ligt hier zodanig veel in de stash...Dit is één van de drie brandweerwagens op deze schaal die ik nog moet maken.. En brandweerwagens, tjah, ben daar al "zot" van sinds ik kan stappen.... :D

Fred "The Mouse", rood is inderdaad een moeilijk kleur om te fotograferen :@. Zal eens moeten kijken om een ander kleur als achtergrond te gebruiken in mijn "fotostudio" (lees kartonnen doos met papier bekleefd :D )
De foto's van mijn schoonbroer zijn er van zijn echte G, om de details te kunnen na schilderen...

Wat heb ik verder aan het model gedaan die de moeite waard is om te vermelden? Wel, de zetels hadden langs de achterkant geen vulling (wat nergens op lijkt) dus heb ik deze dicht gemaakt door loodfolie (wijnlood) te gebruiken. Eerst de loodfolie er op gekleefd en na droging van de lijm, mooi langs de rand afgesneden. Nu ziet het er veel beter uit :)
Zal er proberen aan te denken om er nog foto's van te maken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan