Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/24 - 1/25 Mercedes Benz 230 G "Brandweer" [DONE]
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 38

Discussie: Mercedes Benz 230 G "Brandweer" [DONE]

Lightbulb Mercedes Benz 230 G "Brandweer" [DONE]

Dag beste autobouwers, ik ga mij terug eens wagen aan het bouwen van ... een wagen

Het wordt er eentje die bij de brandweer diens doet.

Momenteel zit het chassis in elkaar:

Het verbaasde mij dat er niet zo heel veel onderdelen in de doos zitten, maar dat mag de pret niet drukken, misschien dat ik deze eens binnen een beperkte termijn kan afwerken
    Verder ben ik geen zo'n kenner van auto's, ook niet op modelbouw gebied, dus als jullie tips hebben, laat maar weten.

Mijn allereerste vraagje heeft betrekking tot het schilderen. De body is reeds in het rood, en nu zou ik willen weten of het voldoende zou zijn om deze enkel met blanke lak te spuiten? Of zet ik er toch beter een laagje verf op??
    Laatst gewijzigd door JordiC; 01-06-18 om 17:32

Standaard

Beyond als de rode kleur de echte benaderd kan je eventueel blanke lak erover spuiten,wel gelet op het feit dat het er wel eens speelgoed achtig zou kunnen uitzien natuurlijk,zoals je zelf ook al weet doet een mooie lak een meerwaarde aan een model.Nu dat kan je eventueel es bekijken online en beslis dan pas als je zelf zeker bent,ik zou alvast voor lak gaan.Maar wie ben ik om je te zeggen wat te doen he lollol.Veel plezier met deze toch wel schitterend mooie kit.

Standaard

Hola, Beyond gaat een wagen bouwen.
    Hoeveel onderdelen heeft deze?
    Ik zou hem toch in de kleur spuiten.
    Is wel iets meer werk maar het resultaat zal mooier zijn.

Laatst gewijzigd door Camaro69; 26-04-12 om 23:26

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Beyond is weer gebeten door het modelbouw microbe

Dat is een mooie kit. Succes en veel plezier met de bouw.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

Standaard

mooie ,b

als pompierken volg ik deze
    mvg

peter alias hugemikus

Ferrari meesterbouwer GTO62's schermafbeelding

Standaard

Ik zou er toch maar een verfje op doen, zal later beter staan wanneer je plamuur e.d. gebruikt hebt.
    Verder veel plezier en succes met deze!!
    Groetjes John

Standaard

Beyond, veel plezier met de bouw.

Een verfje toont altijd beter dan plastic.

Standaard

Bedankt voor de reactie mannen. Ik zal er zeker een laagje verf opzetten. Bij nadere beschouwing heb ik gezien dat het plastiek-rood, niet echt zo rood is, eerder oranje...
    En Camaro, zo zot ga je mij niet krijgen hoor , het zou volledig scratch moeten zijn

Standaard

Intressant model kerel , ga je er nog een nat waterachtig diorama maken !!!
    http://www.modelbrouwers.nl/albums/coppermine/albums/userpics/11717/mo.jpg

Standaard

Er komt geen nat diorama bij hoor Bubblegum, zelfs geen droog
    Het wordt enkel een display denk ik...

Intussen de eerste problemen ontmoet
    Ik heb hier nog een mooi kleurtje die ik geschikt vond voor deze Mercedes, maar door één of andere reden krijg ik enkel spetters en komen er brokjes op het model terecht, zal straks eens foto's nemen

Standaard

Zo, ben terug met enkele foto's en vlug nog naar de winkel geweest om een spuitbus Met (min of meer) hetzelfde kleur. Intussen is de body gespoten, en heb ik een veel beter resultaat
    Het dak komt in een ander kleur, dus deze is nog niet gespoten...

Eerst enkele foto's van het probleem:

En nu staat hij er zo bij (kleur is niet zo goed te fotograferen, teveel blink blink

Zonder flits:

En ééntje met flits

Standaard

Beyond de spuitbussen zeer krachtig schudden want ik had het bij de mercury ook.Was met de primer zelfs,heb het dan kunnen oplossen en heb de bus zeer krachtig geschud,geen brokjes meer gehad nadien.De kleur zit al goed zo te zien.

Standaard

Het probleem kan verschillende redenen hebben.
    - verf niet goed meer
    - verf niet genoeg verdunt
    - spuitdruk te laag

De verf uit de spuitbus is die glans of mat?
    Want is niet echt goed te zien op de foto.
    Voor de rest ziet het er wel mooi egaal gespoten uit.

Standaard

Doomwad, bedankt voor de tip, maar dat wist ik al
    De spetters kwamen uit mijn AirBrush...

Camaro, ik denk dat de verf te oud is. Ook heeft hij waarschijnlijk niet goed gereageerd met de verdunner. De verf is van Humbrol, en de verdunner van Revell...
    Nu, reeds opgelost met een spuitbus te kopen.

De verf is niet glanzend, maar ook niet echt mat
    Zit er zo een beetje tussenin

Standaard

Intussen is de verf mooi mat opgedroogd.
    En ik heb niet stil gezeten, een tweede kleurtje is toegevoegd
    Ik neem een beetje dichterlijke vrijheid, want het is moeilijk om referentie foto's te vinden van deze wagen in dienst bij de Belgische brandweer

Nu mag hij een tijdje uitharden, want het oranje heeft nog een tweede laagje nodig.

O, Camaro, je vroeg uit hoeveel delen deze kit bestond? Het zijn er 87

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten