Hoofdsponsor

1/400 Queen Mary 2 (Revell 1:400) [!]

P

petra

Guest
Hier dan mijn nieuw project: de Ocean Liner: Queen Mary 2 schaal 1:400 van Revell

de doos:

attachment.jpg

zoals je ziet zit de onderdelen heel mooi verpakt om zo weinig mogelijk beschadigingen te hebben

attachment.jpg

de onderdelen wat apart getrokken

attachment.jpg

attachment.jpg

de rest heb ik nog wat in de folie gelaten (zijn in elk geval hééééééééééééééééééééééél veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel onderdelen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en de doorzichtige onderdelen (beschuttingswanden en zo)

attachment.jpg

en de decals

attachment.jpg

uiteraard komt er ook verlichting in en gaan de raampjes in de romp weer open gezet worden...

ga er wel mijn werk aan hebben, maar heb tijd hé...

ondertussen ben ik begonnen aan de schroeven ineen te zetten en ondanks de hele goeie verpakking die er is, is één van de bladen van de schroeven afgebroken, maar ondertussen alweer hersteld met secondenlijm, dus nu kan je er bijna niets meer van zien...

Ron (homeghost) heeft deze ook gemaakt op een ander forum, dus een mooie leidraad voor mij, heb het in ieder geval in mijn favorieten staan, zodanig dat ik er altijd kan naar gaan kijken voor referentiemateriaal...
 
Ik zie dat er ook voor Rik een hoop werk in gaat zitten :)
Ik heb deze kit ook eens gebouwd het is een mooi model en als je die van Ron als leidraad aanhoud gaat het helemaal goedkomen.
 
Succes Petra met dit mooie schip.

Fred
 
Je hebt de smaak te pakken Petra, veel plezier met deze dame.
 
Petra, succes met de bouw van dit schip.
 
Mooi Petra dat dit jouw nieuw project wordt. Ik heb destijds deze dame met veel plezier gebouwd omdat alles prima pastte en ook omdat ze mooi gedetailleerd is. Het is nog pril maar als je eenmaal zover bent dat je de relingen en ramen gaat inbouwen kun je het beste een zwarte en bruine (voor de relingen) fijne watervaste stift gaan gebruiken. De lijnen zijn te dun om ze te verven met een kwast. Met een fijne stift gaat het uitstekend.

Als er tijdens het project vragen zijn of als ik jou ermee kan helpen zie ik het wel.
Veel plezier met dit project.

Ron.
 
Mooi Petra dat dit jouw nieuw project wordt. Ik heb destijds deze dame met veel plezier gebouwd omdat alles prima pastte en ook omdat ze mooi gedetailleerd is. Het is nog pril maar als je eenmaal zover bent dat je de relingen en ramen gaat inbouwen kun je het beste een zwarte en bruine (voor de relingen) fijne watervaste stift gaan gebruiken. De lijnen zijn te dun om ze te verven met een kwast. Met een fijne stift gaat het uitstekend.

Als er tijdens het project vragen zijn of als ik jou ermee kan helpen zie ik het wel.
Veel plezier met dit project.

Ron.

Dank je Ron, zal zeker van je hulp gebruik maken, mocht dat nodig zijn...
 
Na de Titanic bouwt "rederij Petra" nu de Queen Mary 2,alvast weer succes met de bouw van je nieuwe project :)
 
de schroeven zijn een feit (nog enkel een laklaagje erover, maar eerst de verf laten uitharden...) dat rode wordt dus ook de kleur van de waterlijn van de boot...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik sta er nog altijd van versteld dat deze cruiseschepen het met zo'n kleine schroeven het moeten doen... (ook bij mijn titanic was dat zo...)

op naar het volgende onderdeel, was al begonnen aan de reddingsbootjes om tussendoor wat te doen, nu ga ik eerst eens zien om de boegen onder handen te nemen, dus gaatjes maken om de verlichting tot zijn recht te laten komen....tot later...
 
Nog volop bezig de raampjes uit de romp te vijlen, schuren...tussendoor al wat begonnen met een beetje verfraaiingswerken.....balkonnetjes hun kleurtje gegeven (allé, een beginnetje gemaakt hé....die waar ik nu mee bezig ben zijn er ongeveer 280 per kant, dus 560 balkonnen te gaan... en er volgen er nog...leuk tussendoortje...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

misschien zie je er achteraf niet zo veel meer van, toch wil ik dit doen volgens het boekje...

tot de volgende...
 
Arbeidstherapeutisch bezig Petra, maar zal een mooi effect geven straks.

Fred
 
Geduld is een schoon deugd.
 
Gisteren eens begonnen aan de glaspartijen van de Queen... heb iets gevonden om de randen te doen omdat ik de stiften die ze aanraden niet mooi vind... (het dekt niet genoeg vind ik..)

attachment.jpg

wat heb je nodig?
een kalligrafiepen, onverdunde verf op waterbasis en een paar tandenstokers...

attachment.jpg

je dipt de pen in je verf en gaat over de randen van het onderdeel... laat de verf wat opdrogen...de verf die er toch naast zou gelopen zijn kan je netjes met de punt van een tandenstoker afwrijven....zo simpel is het...

hier het resultaat...

attachment.jpg

dit is wel macro hé...dus die plekjes op de glaspartij is absoluut niets van te zien....

ik denk dat dit een goeie tip is voor de mensen die veel fijne lijnen moeten trekken...
 
schitterend bedacht en ook mooi zo Petra
 
Dit is zeker een interesante tip, thanks Petra ik zal dit zeker eens uit proberen.

Grtz Bart.
 
DAt is goed gevonden Petra. He je dan een liniaal gebruikt om de lijnen te trekken of sis het met de losse hand?
 
DAt is goed gevonden Petra. He je dan een liniaal gebruikt om de lijnen te trekken of sis het met de losse hand?

bij deze glaspartijen zijn de lijntjes verdikkingen op het glas, dus die kan je makkelijk volgen zo, en als de verf ernaast mocht glijden (omdat je misschien een beetje teveel gebruikt hebt) gebruik je een tandenstoker om het teveel aan verf weg te trekken... maar anders kan je wel een latje gebruiken hoor,(je latje dan wel ondersteboven gebruiken, zodat de verf niet onder je latje kan lopen, als je begrijpt wat ik bedoel...
 
Ik volg deze in stilte, Petra, want Patcooper is enkele jaartjes geleden ook al begonnen eraan. (Zelf heb ik ondertussen ook al een cruiseschip liggen op dezelfde schaal, echter net ietsiepietsie kleiner.... meer daarover volgt later wanneer ik opnieuw kan bouwen)

Ter informatie : ergens in oktober (ik geloof rond de 12de of zo) zal hare majesteit QMII in Zeebrugge liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ik volg deze in stilte, Petra, want Patcooper is enkele jaartjes geleden ook al begonnen eraan. (Zelf heb ik ondertussen ook al een cruiseschip liggen op dezelfde schaal, echter net ietsiepietsie kleiner.... meer daarover volgt later wanneer ik opnieuw kan bouwen)

Ter informatie : ergens in oktober (ik geloof rond de 12de of zo) zal hare majesteit QMII in Zeebrugge liggen.

dan kan Patcooper misschien wel die tip gebruiken met de kalligrafiepen, is gemakkelijk,sneller dan met het penseel en vind het heel netjes afgewerkt, moet ze zeker eens uitproberen....

groetjes
Petra
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan