Hoofdsponsor

1/400 Queen Mary 2 (Revell 1:400) [!]

bij deze glaspartijen zijn de lijntjes verdikkingen op het glas, dus die kan je makkelijk volgen zo, en als de verf ernaast mocht glijden (omdat je misschien een beetje teveel gebruikt hebt) gebruik je een tandenstoker om het teveel aan verf weg te trekken... maar anders kan je wel een latje gebruiken hoor,(je latje dan wel ondersteboven gebruiken, zodat de verf niet onder je latje kan lopen, als je begrijpt wat ik bedoel...

Zou de kans op "bleeders" niet net groter zijn bij het gebruik van een latje ?

dan kan Patcooper misschien wel die tip gebruiken met de kalligrafiepen, is gemakkelijk,sneller dan met het penseel en vind het heel netjes afgewerkt, moet ze zeker eens uitproberen....

groetjes
Petra

Zal ze zeker kunnen gebruiken, wanneer (als) ze weer verder gaat werken, ik zal die zeker ook kunnen gebruiken want mijn cruisescheepje heeft nog een grotere glaspartij op sommige plaatsen.
Wat me wel al opgevallen is bij echte cruiseschepen (deze week lag er weer eentje van Cunnard in Zeebrugge) is dat die glaspartijen vanwege de dikte van het glas (veiligheidsglas???) er groenachtig uitzien in het echt. Maar hoe kan je bijvoorbeeld transparant groen (of eventueel blauw) nog transparanter maken ????
 
Ik heb haar gisteren in het echt mogen aanschouwen in Zeebrugge, wat is ze gigantisch. Je hebt zo van die objecten en monumenten die je al jaren kent van foto, tv en schaalmodellen, die, wanneer je ze in het echt ziet een reactie te weeg brengen van "oe, is dat alles, ik dacht dat het groter was", gisteren was het net andersom!
 
Laatst bewerkt:
deze had ik gemist maar tog veel suc6 petra en je hebt al een behoorlijke start gemaakt.
je zal je werk er wel mee hebben vermoed ik want er zitten behoorlijk veel onderdelen in.
 
Hoi Danny,

heb je mischien foto's gemaakt?
 
Wat me wel al opgevallen is bij echte cruiseschepen (deze week lag er weer eentje van Cunnard in Zeebrugge) is dat die glaspartijen vanwege de dikte van het glas (veiligheidsglas???) er groenachtig uitzien in het echt. Maar hoe kan je bijvoorbeeld transparant groen (of eventueel blauw) nog transparanter maken ????

Deze vraag was me ontglipt Dany, heel misschien kan je er met penseel met inkt overgaan? Allé, das zo het eerste dat bij mij opkwam,zal het eens proberen op een doorzichtig stukje afval uit de doos en laat ik jou wel iets weten of het lukt.....
 
Ik heb haar gisteren in het echt mogen aanschouwen in Zeebrugge, wat is ze gigantisch. Je hebt zo van die objecten en monumenten die je al jaren kent van foto, tv en schaalmodellen, die, wanneer je ze in het echt ziet een reactie te weeg brengen van "oe, is dat alles, ik dacht dat het groter was", gisteren was het net andersom!

Das juist, had je gezegd dat zij in oktober ergens ging aanmeren hé....
denk dat het een machtig zicht is als je daar bij staat, voel je je net iets kleiner dan normaal....
 
Er bestaan transparante verven van bv Tamiya.
Hoe meer laagjes je legt, hoe donkerder het resultaat wordt.
Ik gebruik dit op bv achterlichten en knipperlichten van auto's.
 
Das een prachtig ship , cruise away Top cast

Groetjes Gismo
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan