Hoofdsponsor

1/35 Ruïne met kruisvaarder

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Het eerste werk is gedaan.

Een mdf plaatje dat als sokkel moet dienen mooi rond gefreesd.

attachment.jpg

Dan een stukje isolatieschuim bewerkt met een mes om een beetje structuur te krijgen.

attachment.jpg

Mijn ruïnemuur van polyurethaanhars erop gelijmd met tegellijm.

attachment.jpg

En dan heb ik tegellijm op de ondergrond gesmeerd en er verschillende grote van stenen in geduwd.

attachment.jpg

Nu goed laten drogen en dan kan ik beginnen te schilderen.
 
Een der mooiste muurelementjes die ik ooit zag, zonder enige twijfel !
 
Inderdaad zeer mooi. Ik dacht dat je eerst de muren zou schilderen, of kan alles nog los van het bodempje?

Grtz Bart.
 
Christophe ik vind het nu al schitterend,word een pareltje weet ik wel zeker
 
Zeer mooi resultaat, en dit zonder verf...

Ben je er al uit hoeveel figuren er op komen te staan?
 
mooie werk man !!! ben zeker benieuwd naar je vorderingen
 
mooi , christophe

laat de update maar komen
 
@ D-Day: Alles staat al vast.

@ Beyond: Ik denk 2 ridders te paard, maar ik ga die paarden serieus moeten veranderen, want zo goed zijn die niet gemaakt, maar later meer daarover.
 
Erg mooi Christophe, op naar een heel kasteel:laugh:

Fred
 
Ik ben begonnen met het kleuren van de bodem en muur.

Eerst een lichtgrijze primer erop gezet. Ik heb een keukensponsje in stukjes gesneden en die op enkele houten stokjes vastgemaakt zodat ik de verf erop kan tamponeren.

attachment.jpg

Op de muur heb ik een oranje basiskleur gezet die achteraf nog afgezwakt wordt.
Op de bodem ben ik gestart met een oker geel om die dan stilaan donkerder te maken zodat boden en muur naar elkaar toegroeien qua kleur, maar er toch genoeg verschil is.

attachment.jpg

Op de volgende foto heb ik over alles een laagje sterk verdunde Burnt Umber getamponeerd. Nu even goed laten drogen.

attachment.jpg
 
jaja, dit ziet er Goed uit :D je stuk muur vind ek ,zoals hier nog al gezegd, schitterend gemaakt... benieuwd naar de rest
 
Ik heb een beetje zitten nadenken over de opstelling van de ridders. Dit is wat ik zou willen maken. Er zal nog wel het één en ander aan moeten gescratched worden, maar dit is het ideen. Graag jullie opmerkingen. Oh ja, de voorste ridder heeft nog een speer vast maar die was ik vergeten op de foto.
Ok, toegegeven, er zijn misschien wel betere omgevingen om ridders te paard af te beelden, maar mij gaat het om de test met de ruïnemuur.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Hmmm, even mijn gedacht hier neerpoten, geen kritiek hoor!

Zoals ze nu opgesteld staan lijkt het of ze allebei uit hetzelfde punt komen, wat eigenlijk niet logisch is. De muur staat in de weg om de ridder plaats te geven om vanuit die hoek te komen, tenzij de soldaat iets meer ruimte zou geven aan de ridder. Ook zou ik de ridder iets meer op de voorgrond plaatsen. Het lijkt mij meer "normaal" dat de soldaat de ridder zou volgen dan omgekeerd...
Het paard van de ridder leent zich ook meer om op de voorgrond te komen. Een steigerend paard is er meestal één die plots stopt of wil aanzetten... verder heb je een beetje een lege ruimte op je vignette, die beter opgevuld kan worden met één van je figuren...
Probeer eens je ridder iets meer vooruit te plaatsen, en de soldaat iets meer parallel met de ridder.

Gewoon mijn gedacht hé ;)
 
Ik denk ook dat de ridder een beetje meer naar de voorgrond zou mogen, mooie vorderingen hoor. Het grondwerkje ziet er ook al aardig uit.

Grtz Bart.
 
Ja Christophe, je ruiters (min of meer) evenwijdig aan elkaar plaatsen.

Welke geografische plaats had je in gedachten ? Als je je ondergrond een zandkleur geeft kan het doorgaan voor het Midden-Oosten en zijn je ridders kruisvaarders.
Ofwel zijn het Tempeliers, (ergens in Frankrijk ? ), en breng je wat groen en gewassen aan op je ondergrond.

Gelijk wat je beslist, het wordt een juweeltje !

By the way, welk merk levert deze prachtige figuren ?

Groeten Rik
 
Ik denk dat ik voor de tempeliers ga in Frankrijk, Rik, zodat ik het geheel wat met groen kan aankleden. De ridders zijn van Italeri. Zeer mooi, maar sommige details konden beter.

attachment.jpg

Die ridders te paard zitten mij toch wel dwars, want ze passen niet echt bij deze muur. Beter waren twee vechtende ridders te voet.
Ik ga op Modelforce volgende week eens uitkijken of ik geen ridders vind die beter passen op dit dio. Dan kan ik de ruiters op een ander dio gebruiken.
 
Yo Christophe,

Mooie opbouw van je ondergrond...en een heel leuk dragertje heb je daar, zelf gemaakt?

Ben benieuwd naar de volgende kleurlagen.

Greetz Nico
 
@Nico: Thx Nico; Het dragertje heb ik zelf gefreesd uit mdf.

Nog een kleine update van het schilderwerk. Ik heb een hele reeks van filters erop gezet, van geel oker, burt sienna, donker en lichgrijs. Vervolgens heb ik een donkerbruine wash met olieverf erop gezet en daarover rode oker pigmenten met een penseel erop gezet.
De kleuren beginnen stillaan goed te komen, maar het is nog niet klaar. Er ontbreekt nog contrast en grijstinten. Maar eerst goed laten drogen.

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit.
Ben benieuwd naar de figuren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan