Hoofdsponsor

1/35 Ruïne met kruisvaarder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar komt al flink wat leven in ! Ook de grond heeft al wat kleur.

Misschien kun je je oranje tint bekomen met pigmentpoeders ? Light Rust bvb ?
Voordeel is dat je de poeders kunt aanbrengen tot je resultaat ziet. Bevalt dit je niet, kun je het gemakkelijk ongedaan maken.

Persoonlijk zou ik er niet veel meer aan veranderen, maar dat is mijn opinie. Het blijft tenslotte jouw werkje, Christophe.

Succes nog.

Groeten Rik
 
Hey Rik, zelf had ik ook gedacht aan pigmentpoeders, maar hoe breng ik die het beste aan? Droog met een borsteltje of nat.?De bedoeling is dat niet overal de oranje kleur opkomt.
En zou ik nu beter niet eerst een matte vernislaag erop zetten, om hetgeen ik tot nu toe heb te beschermen?
 
Hey Christophe,

Je kunt indd gerust eerst een matte laag opzetten van vernis.
Pigmenten kun je droog aan brengen om nadien te verzegelen met pigmentfixer of aanstekerbenzine, water, enz.... enkel met pigmentfixer zitten ze goed stevig vast. Pigmentpoeder breng ik persoonlijk het laatst aan om het stoffig effect goed te beehouden.
Mooi setting toe nu, doe zeker zo verder. ;)
 
Zeer mooi resultaat cristophe zoals hier boven al word vermeld er komt mooi leven in...
 
@Swaken: ik heb er een matte vernislaag op gezet en vervolgens met light rust pigmenten over een paar stenen gegaan en die vervolgens gefixeerd met "Acrylic resin for pigments" van MIG verdund met water.
Vervolgens heb ik er nog even een drybrush met Revell skintone Mat 35 gedaan en nu vind ik het goed.

Nu ben ik begonnen met het aanbrengen van de planten. Voor het gras heb ik een goedkope verfborstel geplukt en de boomachtige klimop zijn boomwortels die ik uit de tuin gehaald heb en laten drogen.
Nu nog de bladeren en het groen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Dag Christophe. Swaken is mij al voor om je te beantwoorden...

Normaal gebruik is Thinner for washes (corrigeerbaar) of Pigment Fixer (blijvend) om pigmenten vast te zetten. Welk resultaat bekwam je met Acrylic Resin ? Ik dacht dat dit werkt als witte houtlijm, om te mengen met poeders en evt gips om bvb modder te simuleren.

Je hebt in ieder geval een prachtig resultaat verkregen op je muur. De stenen hebben een mooie rosse schijn. Je beplanting is ook prachtig.
Bij de eerste indruk zou ik het situeren in de herfst. Of ben je van plan dit nog aan te passen ? Je klimop insmeren met wat witte houtlijm en bestrooien met groene vlokken (Heki of Woodland Scenics) en je klimop is in frisse groene lentekleuren.

Veel succes, ik blijf dit volgen.

Groeten Rik
 
Ja dat ziet er heel goed uit christophe. Ik vind het goed gelukt.

Grtz Bart.
 
Hey,

Yep, dat ziet er goed uit met die klimop toestanden, lijkt net echt, dus zeer goed dan he.
Je muur komt zeer realistisch over, dus zeker niet meer aankomen, en zoals al gezegd, wat groene vlokken over je takjes en zal perfect zijn. Gebruik wel een soort of twee / drie van die vlokken om zo wat verschillen te hebben op je bladeren. Je ziet dat modelbouw niet duur hoeft te zijn, een takje uit de tuin doet wonderen... ;)
 
Badankt voor de reacties jongens.

Hier nog een update
Alle groen is aangebracht. Bladeren op de takken, groen tussen de stenen, de grassen een kleurtje gegeven en wat verdorde bladeren op de grond.
Voor de bladeren op de takken heb ik peterseliekruiden gebruikt. En voor de verdorde bladeren heb ik basilicumkruiden gebruikt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het grondwerkje is nu eigenlijk klaar en nu moet ik eigenlijk beginnen aan de ridders.
 
Dat zal pittig smaken, met al die lekkere kruiden... :P:P:P

Het is een zeer mooi grondwerkje geworden.

Ik kijk al uit naar je figuren.

Groeten Rik
 
Je ondergrond ziet er al prima uit,ik kan niet wachten tot je de figuren erop hebt staan.
 
Dat ziet er net echt uit, mooi gedaan.

Grtz Bart.
 
Dit ziet er inderdaad zeer echt uit.
Geweldig hoe je met kwastharen, wortels en wat kruiden zo'n effect kunt krijgen.
 
Erg natuurlijk, mooi gedaan. Wat me opvalt is dat je een paadje, bewust of onbewust, hebt gemaakt die aftakt onder de poort. Er zijn dus mensen in de buurt die dat pad gebruiken cq de ruine. Neem aan dat daar de Tempeliers ook over komen.
 
Yo Christophe,

Heerlijk werkje...dat groen komt machtig mooi uit op de muur.

Die ziet er idd eeuwenoud uit! Good job!

Ben benieuwd naar de figies.

Greetz Nico
 
Aangezien de figuren te paard, niet echt goed uitkomen op het dio omdat ze het zicht op de muur wegnemen, en het te moeilijk is om de ruiters te veranderen zodat ze recht kunnen staan, heb ik maar een andere ridder gezocht.

Het is een metalen figuurtje dat zeker beter zal uitkomen op het dio.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
ziet er een mooi figuur uit. benieuwd naar de schilderwerken...
 
dit zal het dio helemaal afmaken denk ik :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan