Hoofdsponsor

1/35 Ruïne met kruisvaarder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor Christophe,het is prachtig geworden:)
 
Wordt perfect denk ik. Ben het eens met de vorige opmerkingen. Het beeld helt ook over naar links wat zwaartepunt betreft. Voor een goed beeld/foto etc. moet je rekening houden met de gulden snede regel. We lezen en kijken van links naar rechts dus meestal ligt het zwaartepunt inderdaad iets meer naar links maar dit is wat veel. Ik begrijp het wel want je wilt de muur laten uitkomen. Verder vind ik het zwaard wat ieletjes of lijkt dat maar zo? Je werk kennende/lerende komt het allemaal goed.
 
Mooie kleur die muur, ben benieuwd naar het vervolg.

Grtz Bart.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren in op de beurs hadden we het erover dat ze zo duur waren. Nog even gaan kijken voor wat Vikingen op 1:25 en die waren ook €60,- per stuk
( Ik heb er 32 nodig..... niet dus ;) )
Succes met het vinden van de ridders.

Fred
 
De ruïne wordt prachtig ! Ik dacht wel dat je een meer rotsachtige/zandkleurige muur zou schilderen.
 
Ha Christophe,
Is instant mold niks voor je? Heb de sites bekeken. Zijn wel erg mooie figs bij maar prijzig, hoewel in white metal.
 
Hey mensen, bedankt voor de leuke reacties. Ik was zelf ook verschoten van de prijzen van de figuren op de beurs in Helchteren. Als je ervaring hebt in figuurschilderen dan is het misschien nog te doen, maar ik heb nog nooit een figuur geschilderd , dus ga ik het anders moeten oplossen.
Amazone vertelde op de beurs dat het misschien mogelijk is om de ruiters die ik heb om te vormen naar staande ridders. Ik denk dat ik dat eens ga bekijken. En anders is het afwachten totdat ik een goedkoper figuurtje tegenkom.

Deze foto heb ik op het internet gevonden en zo zouden de figuren moeten zijn ongeveer.

attachment.jpg

Nog een kleine update van de muur.
Ik heb een mengeling van "fine turf"(bruin) en pigmenten gemaakt en voorzichtig over de muur geborsteld zodat deze in de voegen zat. En dan met terpentijn op een penseel het poeder nat gemaakt zodat deze blijft zitten.

attachment.jpg

Aan één kant (voorkant) heb ik een donkerder kleur pigmenten gebruikt:

attachment.jpg

Aan de andere kant heb ik lichtere pigmenten gebruikt:

attachment.jpg

Persoonlijk vind ik de donkere beter uitkomen, maar ik ben benieuwd naar wat jullie ervan vinden.

Tot nu toe vind ik de bodem ok, maar de muur daar ben ik nog niet tevreden over. Daar is nog werk aan.
 
De ruïne wordt prachtig ! Ik dacht wel dat je een meer rotsachtige/zandkleurige muur zou schilderen.

Ik ben voor de kleuren afgegaan op deze foto Guy, ik vond dat wel iets hebben ipv een grijze of zandkleurige muur.

attachment.jpg
 
Ziet er voor mij toch al heel goed uit, hier en daar donker afwisselen met lichter.

Grtz Bart.
 
Ik zou niet veel veranderen aan de kleuren, nu lijkt het alsof de buitenkant meer licht vangt, en dat de binnenkant iets meer schaduw heeft. Houden zo is mijn bescheiden mening ;)
Figuren zijn inderdaad een kit apart, ben benieuwd naar je omvorming van je figuren...
 
Misschien nog een accent hier en daar, maar het is naar mijn idee heel gebruikelijk dat de verschillende zijden van een muur van kleur kunnen verschillen door bv de zon.

En figuurtjes zijn inderdaad aan de prijs, heb ook even gekeken en om eens te proberen was het net even teveel.
 
Ha Christophe,
Ik vind dat je deze discussie moet omdraaien. Waar zijn de stenen van gemaakt. Mergel dan zijn ze geel. Klei meestal rood/bruin. Maar deze zijn uitgehakt lijkt me. Echt rode muren heb ik nooit gezien. Meestal grijs. Als het om Frankrijk gaat zou ik eens de Franse ruines googelen. Om muren rood te krijgen voegden ze vaak ossenbloed toe aan de klei en mortel. Hielp niet echt maar ja. Dus...
Los daarvan vind ik dat je geweldig aan het stoeien en ontdekken bent.
 
Christophe, ik vrees dat je je laat misleiden door je foto.

Ik vermoed dat de invloed van het licht (zonlicht ? ) maakt dat de muur een rossige gloed uitstraalt. De bovenzijde, die duidelijk meer in de schaduw ligt, heeft een grijze kleur. Deze benadert waarschijnlijk meer de waarheid.

Misschien eens Lightning Strikes raad opvolgen : eens goog'len op Franse ruines, of kastelen. De meeste Franse kastelen zijn in een grijze steen gebouwd, soms (vooral in de Loire-streek) in zachte tufsteen, welke crème-kleurig is.

Volgende foto's nam ik vorig jaar in de Commanderie Templière d'Arville.
Dit is de best bewaarde vestiging van de Tempeliers in Europa.

attachment.jpg

De toegangspoort, hoofdzakelijk in rode baksteen.

attachment.jpg

De kerk, uit plaatselijke rotsstenen.

Hopelijk heb je hier iets aan ?

Groeten Rik
 
De foto van de muur is een deel van de ruïnes van Banias in Syrië. Als je de foto's van die ruïnes bekijkt dan zie je dat de stenen een combinatie van grijs en roestkleuren hebben. Waarom die stenen die kleur hebben weet ik niet maar ik vermoed dat het door het ijzer komt.
Dat probeer ik ook met mijn muurtje te doen, maar het is nog niet echt gelukt.
 
Misschien eens proberen met washes van Light Sienna en afwisselen met hier en daar een pinwash van Raw Umber in de dieper gelegen delen?

Grtz Bart.
 
Bedankt voor de tips Bart. Ik heb vandaag een aantal drybrushes gedaan van verschillende kleuren en als laatste nog een dunne geel oker wash.
Ik vind het resultaat goed, alleen dat ik nu nog een wash moet doen zodat de meer oranje kleur naar voor komt. Maar nu eerst weer even laten drogen.

Hier de foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik durf wel zeggen (in alle bescheidenheid) dat het er in het echt stukken beter uit ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan