Hoofdsponsor

1/35 tiger 1 initial afrika tunisia [!]

Status
Niet open voor verdere reacties.

muis

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 feb 2011
Berichten
92
hallo allemaal
aangezien mijn ferdinand even noodgedwongen aan de kant staat wegens een aibrush ongelukje post even iets anders waar ik aan bezig was.
maar daarstraks sloeg bij deze ook het noodlot toe,de doos waar hij in stond schampte uit mijn handen en lag volledig uiteen op de grond,:-(
maar goed dat bijna alles wat er tot nu toe opstond met houtlijm bevestigd was,dus geluk bij een ongeluk,ik ga nu nog door met de rest van de fenders te bevestigen,het model dat het moet worden is tiger 131 uit de tunisia campagne.
DSC01200.jpg
DSC01201.jpg
DSC01202.jpg
DSC01203.jpg
DSC01204.jpg
DSC01205.jpg
501A1314.jpg
501131vergleich3.jpg
grten jurgen
 
altijd mooi een Tiger :) ,zal ik blijven volgen
knap met die PE-onderdelen ,idem tracks
 
Mooi beestje, die Tiger. Ik blijf deze volgen om te zien wat er van zal worden, ziet er nu al goed uit ;)
 
Ziet er al heel mooi uit. Maar die ronde hoeken op de achterste spatborden, heb ik nog niet bij een 1/1 versie gezien.

Bijna 20 jaar geleden heb ik maanden een Tamiya "early" model zitten ombouwen naar een afrika-versie, staat nog altijd - bijna afgewerkt - in de kast :

1_IMAG0560.jpg


Was redelijk frustrerend toen Tamiya ineens met een kit van deze versie op de proppen kwam :angry:
 
Wat zie ik hier? Een Tiger'tje! ^^

Mijn aandacht heb je zeker al hoor.

Veel succes met deze early.



Droop
 
Mooi start. Jammer van de pech die je tot nu toe hebt gehad. ik volg ook.

Grtz Bart
 
hallo allemaal
bedankt voor de reacties.
@d-day 1944:het probleem is al op gelost,heb hem al terug in elkaar staan:-)
@wet sellery:mijn versie word zonder de ronde spatborden,er is een site van tiger abteilungen in tunesie waar ze met de en zonder de ronde spatborden reden,kan ik wel inbeelden dat het frusterend was dat tamiya zo in ene keer de early tiger uit komt.
grten jurgen
 
Ik ben altijd al een Tiger I fan geweest en zal deze beauty blijven volgen! Ziet er realistisch uit!!!

Erwin.
 
mooi beestje

met de pe ziet dit er zeer imposant uit
 
netjes gemaakt moet ik zeggen
 
Zeer mooie bouw ik kijk al uit naar de verdere vorderingen van deze geweldige jongen,ben je van plan om deze te verwerken in een dio of gaat hij op de sokkel..
 
het zal voor het moment een sokkel gaan worden,diorama's ben ik nog niet aan :-)
 
De val geeft realistische vervormingen aan je PE te weeg gebracht.

Mooi en imposant beestje. Moet redelijk bangelijk geweest zijn voor de Britse tankbemanning als zo één van achter een duin kwam.

Groeten Rik
 
hallo allemaal
hier nog eens een update,
de fenders staan erop gelijk ik het wou,en wou hem voor de rest zo laten maar kon het toch niet laten :-)
dus heb ik mij vorige week toch nog maar het nodige aan geschaft,een setje germaan clamps en tool holders
je zult zien waar de kleine trekkabel normaal hangt dat ik wat clamps heb aangebracht,maar nu is mijn vraag
hoe ze de rest van de kabel omhoog hielden,vond er niet echt duidelijke foto's van,zou het kunnen met een soort l haakjes?
alle comentaar of uitleg is welkom.
DSC01245.jpg
DSC01246.jpg
DSC01247.jpg
DSC01248.jpg
DSC01249.jpg
DSC01250.jpg
DSC01251.jpg
DSC01254-1.jpg
de volgende update vlogt snel hoop ik :-)
grten jurgen
 
Hoi Jurgen dit ziet er zeer netjes uit

Hier is een voorbeeld hoe de kabels zouden kunnen hangen.
Dit is wel een voorbeeld van een Ausf. E die in " Achtung panzer" staat.

vragenlijstledentif.jpg
vragenlijstledentif001.jpg

Cheers,
André
 
daar kan ik al verder mee andre,geeft mij al een gedacht hoe ik het kan oplossen;-)
merci andre,ga ik mij er morgen nog is achter placeren :-)
grten jurgen
 
André heeft het bij het rechte eind wat die ophanging betreft.
Mooi geplaatste PE fenders, misschien 1 van die fenders op de achterkant ook een duwtje geven, daar de fenders aan de zijkant beschadigd zijn. tis geen verplichting é
 
Dit is een onderwerp dat sinds kort ook mijn interesse heeft gewekt. Ik ga het dan ook aandachtig volgen.
Ik kan er alleen van leren. Knappe aanpassingswerken overigens.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan