Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.173 Jagdpanter V (early), (Armourfast) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Terug een klein vluggertje (qua bouw dan).

Deze wordt het:
armourfast-1.72-jagdpanter.jpg

Echter met enkele extra details, die ik nagemaakt heb van deze kit:
DSC05245.JPG

Hier enkele van de details die er bij komen:
DSC05256.JPG

Om even het verschil te tonen:
DSC05253.JPG
 
Laatst bewerkt:
Is het de bedoeling dat je de oorspronkelijke tracks zal verwijderen of niet?
 
De oorspronkelijke traks zijn meegegoten met de wielen :(
Maar de opliggende delen zijn er met de dremel afgeschuurd. Daarop heb ik dan de zelfgemaakte tracks op gelegd.

Nog enkele foto's van de vorderingen:
DSC05267.JPG
DSC05268.JPGDSC05269.JPGDSC05270.JPGDSC05272.JPGDSC05273.JPG

Zoek de verschillen :D
 
Laatst bewerkt:
Bring it on Beyond ! Klein of groot maakt niet uit !
 
Zo, nog een beetje verder details aangebracht, en voor Silenoz extra fijne schürzen ;) :D
DSC05276.JPGDSC05277.JPGDSC05280.JPG

Vragen en/of opmerkingen zijn welkom ;)

Nog vergeten te melden, de uitleg van hoe ik de onderdelen in green stuff gemaakt heb is hier te vinden: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7302
 
Laatst bewerkt:
Die Schürzen zijn een hele verbetering Beyond.
 
Ola dat ziet er toch al heel serieus uit voor een vluggertje. Knap werk hoor.

Grtz Bart.
 
Bedankt GUnit en D-DAY.
Het is een vluggertje in dat opzicht dat ik niet veel moeite heb genomen om mij te informeren :O
Ook omdat dit merk, Armourfast, zeer weinig onderdelen bevat (tussen de 15 en 20 onderdelen) Volgens een Engelse verkoper lenen deze kits zich niet eens tot detaillering....vandaar de uitdaging ;)
 
Nog wat extra details aangebracht, waaronder wielen langs de binnenkant. Deze zijn van fabriek uit hol vanbinnen, en dit is toch een klein beetje zichtbaar als je langs achter en langs voor er onder kijkt.
Verder nog een beetje plasticcard boven de tracks bevestigd waar de schurzen ontbreken. Daar was ook de mogelijkheid om binnen in de tank te kijken...
Verder een laag Mr Surfacer 1200 op aangebracht. Zopas nog de tracks behandeld met Mr Surfacer 500, om de grootste openingen te verbergen (niet op foto!)
En ja, er mist een stukje van de tracks, maar dit zal niet meer zichtbaar zijn na de afwerking ;)

DSC05310.JPGDSC05311.JPGDSC05312.JPGDSC05313.JPGDSC05316.JPG
 
Laatst bewerkt:
Je gaat als een speer.
Ziet er netjes uit.
En ik zie dat het goed gaat met de instand mold en de greenstuff.
 
Bedankt voor je interesse Camaro ;)
Het gaat goed vooruit doordat ik redelijk wat tijd kan vrijmaken :)
De instant mold en green stuff zijn inderdaad een hebbeding, bedankt voor de info daaromtrent (ook dank aan Ron voor de introductie)

Vandaag is de beslissing gevallen over het kleurtje dat ik zal proberen er op te krijgen. Ik heb lang zitten twijfelen tussen twee camo patronen, beide driekleurig. De ene was met twee tonen bruin en één toon wit, de tweede is degene dat het zal worden:
942379_573696735993971_809493522_n.jpg
bron foto: www

De reden waarom het uiteindelijk deze is geworden komt omdat ik weinig referenties terug vind van het eerste patroon met schürzen, van de tweede ben ik deze foto tegen gekomen, waardoor de beslissing is gevallen:
547820_4154035055106_599262967_n.jpg
bron foto: www

Ik hou de eerste optie voor de volgende :):
 
Laatst bewerkt:
Dat zal een mooie camo worden.
Ga je de wielen doen zoals op de foto of als op de tekening?
Vind die van de foto mooier. (persoonlijk)
 
Ga je de wielen doen zoals op de foto of als op de tekening?

Ben er nog niet uit Camaro, zal waarschijnlijk aan de kuren van de AB liggen denk ik :nowink: :D

Bedankt Wicky, die link had ik nog niet, kan nog van pas komen :)

Famo, het is dan ook "recht uit de doos" hé, slechts een klein aantal extra's er op, en het is maar een klein tankje hé (allee, op schaal 1/72 toch :8 )
 
Ik heb dus geprobeerd om de wielen een camo te geven zoals op de foto, en de rest van de tank kreeg de camo van de tekening.
En de AB had dus kuren, ik ben aan een betere AB toe :8....

Nu, ik heb toch getracht om er het beste van te maken (met wat overspray :@ )
Morgen ga ik proberen om dit een beetje bij te werken.

Hier enkele foto's van het resultaat nu:
DSC05317.JPGDSC05318.JPGDSC05319.JPGDSC05320.JPG

Iemand een idee wat de overspray kan veroorzaakt hebben?
 
Laatst bewerkt:
Mooi gespoten die camo.
Zal het mijne bij u brengen om te spuiten:):
 
waardoor de overspray komt, is eigen aan het spuiten zelf denk ik, combinatie van druk en afstand en verdunning. Voor mijn PZH-2000 heb ik gewerkt met blue-tack worstjes en tape om deze te spuiten, gewoon om er zeker van te zijn dat er geen overspray ging zijn.

attachment.jpg

Misschien een reeds gekende truc uit te doos, maar je kan het kapje van over de naald op sommige modellen losdraaien, waardoor je met de naald bijna tot tegen je model kan komen om te spuiten. Wel opletten dan dat je met de naald geen krassen maakt of ergens tegenstoot op dat moment... en anders afplakken...
 
Laatst bewerkt:
Camaro, je bent altijd meer dan welkom, plaats genoeg aan mijn werktafel, ik heb zelfs twee buro stoelen, ik wil je gerust eens tonen hoe ik het gedaan heb, dan kan je zelf eens proberen :):

Silenoz, bedankt voor de uitleg. Zelf heb ik gespoten met een Badger op +- 0,5 bar, op ongeveer 5mm van mijn model verwijderd. Verdunnen doe ik op gevoel, wellicht ligt daar mijn probleem??
Hoewel ik denk dat mijn AB zijn beste tijd heeft gehad? Toen ik de naald wou reinigen kwam deze moeilijk los, bleek dat hij een beetje gebogen was, echter meer in het midden, niet aan de naald.. Ofwel sluit de nozzle niet meer zo goed aan rond de naald??
Met als gevolg dat ik veel zin heb om mij een nieuwe aan te schaffen, weet echter niet wanneer ik er toe zal komen. Zou liever persoonlijk naar een winkel gaan dan dat ik via internet iets aanschaf....
Mijn voorkeur gaat naar een infinity CR+
 
Laatst bewerkt:
er zit wel wat overspray bij :(
heb je al eens met een kroontje proberen spuiten ? dat is in plaats van het kapje dat je er afdraait en dan kan je er een kroontje opdraaien dan kan je zeker je naald niet geschadigen. het kroontje laat toe dat de lucht opzij kan ontsnappen en je heel fijn kunt spuiten op een paar mm van je model.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan