Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.173 Jagdpanter V (early), (Armourfast) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Camaro, je bent altijd meer dan welkom, plaats genoeg aan mijn werktafel, ik heb zelfs twee buro stoelen, ik wil je gerust eens tonen hoe ik het gedaan heb, dan kan je zelf eens proberen :):

Ofwel sluit de nozzle niet meer zo goed aan rond de naald??

Pas op met wat je zegt, of ik sta daar.;) (wat wel leuk zou zijn om is iets bij te leren.)

Als de noozle niet goed meer aansluit denk ik dat er al verf uitkomt als je alleen lucht geeft.
Kan je geen andere naald bestellen?
 
Amazone, ik heb geen zo'n kroontje ter beschikking, maar alvast bedankt voor de uitleg voor wat het dient, ik leer weer iets bij :)
Zal eens rondneuzen of ik dit op mijn AB kan bevestigen en waar ik het eventueel kan verkrijgen (hopelijk bij onze sponsor ;) )

Camaro, bij het alleen lucht geven komt er geen verf vrij, maar ik krijg wel last van "backflush" (naald die blijft vastzitten waardoor er luchtbellen in de verfcup komen). Weet niet hoe ik dit moet verhelpen/voorkomen?
En de uitnodiging is gemeend, laat maar weten als je eens wil afkomen, ik geef je dan mijn gegevens door ;)
 
Hey,

Beyond, bij het uitkuisen van de ab wrijf ik eerst eens in mijn haar met mijn vingers en daarna over mijn naald, hoofdhuid geeft altijd wat vettigheid af, die wrijf je over je naald waardoor het wat beter glijdt (daarmee wil ik niet zeggen dat ik mee nen vette kop rondloop he ;) ) Houtbewerkers doen dit ook met hun nagels die ze in het hout kloppen, kwestie van een betere glijden krijgt, als dit helpt voor vijfduimers, dan zeker voor ab naalden ;)
 
of een beetje Vaseline, da's goed voor alles wat moet glijden (zelf invullen aub; ik bedoel de naald van de AB).
Heb zelf die tip gekregen van Airbrush Services Almere die verkoopt op beurzen. Ik gebruik het ook op de dichtingsringen.
 
ja da klopt erwin,die verkoper van airbrush services almere heeft zo mijn pistool een onderhoudsbeurt gegeven
 
Tips genoeg over de airbrush, dit is toch een top-bende hoor ! Beyond, dit model kan waarschijnlijk nog wat bijgestuurd worden met washes, zodat de overspray minder zal opvallen.
 
Iedereen bedankt over de tips voor de AB :)
Ik zal deze indachtig blijven ;)

En inderdaad GUnit, met enkele washes zal het wel helpen, ik heb er al ééntje op zitten, en het ziet er al beter uit, ook heb ik eerst met het penseel de ergste plaatsen nog een dun laagje verf gegeven :)
Verder heb ik ook al enkele decals geplaatst, niet volgens referentie, maar naar eigen gevoel en overschotten van decals :))

Op de foto's blinkt alles nog wat, maar dat komt omdat de laatste laag nog niet helemaal droog is.
DSC05348.JPGDSC05539.JPG
 
Laatst bewerkt:
Mooie camo, ik vind hem geslaagd. En dat op zo'n kleine schaal.

Grtz Bart.
 
Idem, zeer geslaagd. Het geeft toch een echte voldoening he als je je resultaat bekijkt op deze schaal.
 
Schitterende site bedankt Gunther...

graag gedaan. ben blij dat ik als nieuweling ook iets kan bijbrengen aan ervaren ratten.

Beyond, het ziet er goed uit. Voor een niet te detailleren kitje vind ik hem toch maar mooi gedetailleerd
 
Mooie resultaten Beyond ! Je overspray is fijntjes opgegaan in je latere bewerkingen. Heb je al 'ns met pigmentjes gewerkt ? Je zou dan hier nog wat meer tekening kunnen aanbrengen met stof, wat droge modder...
 
Dag Beyond, hoewel klein van schaal, wordt dit toch een machtig beest !

Mooie camo heb je aangebracht. Het verdere verweren zal de overspray nog wel afzwakken.

Groeten Rik
 
idd heel knap, voeg mij toe aan de commentaar van tompattyn, op de eindfoto's zou je niet zeggen dat dit een kleine schaal is..
 
Bedankt voor de bloemetjes iedereen :)

Terug eens ter hand genomen om wat verder te bewerken.
Er zijn enkele chippings aangebracht. Wel niet makkelijk op deze schaal :8 Ik weet zelfs nog niet of het zal lukken om 3D chips te bereiken.... Op de donkere kleuren zijn ze zelfs niet zo goed zichtbaar :(
Tenzij iemand suggesties heeft???

@GUnit, pigmentjes komen er ook nog bij, thanx ;).

Nu enkele foto's:
DSC05541.JPGDSC05542.JPGDSC05543.JPGDSC05554.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik vind (als leek) de chipping geslaagd.
Ben benieuwd naar de verdere behandelingen.
 
Beyond, mooie chips heb je geplaatst.

Misschien kun je omgekeerd werken om je 3D chips te bekomen : eerst de lichte kleur plaatsen, bvb opgelichte Dark Yellow en dan hierover het chipkleur, bvb roest.

Zo kun je met je tweede kleur tot het randje schilderen zodat een fijne 3D rand overblijft.

Groeten Rik
 
dat ziet er zeer geslaagd uit
grten jurgen
 
Bedankt kerels :)

Zoals InFlandersFields voorstelde, heb ik nog enkele chips aangebracht met een lichter kleur, tevens ook enkele roest chips met uitlopers erop aangebracht.
Daarna een wash van raw umber, dan nog eentje met ochre.
Afgewerkt met aardekleuren pigmenten.

Zo staat hij er nu bij (denk dat hij af is..?? )
Nog enkel een ondergrondje.
DSC05567.JPGDSC05567.JPGDSC05568.JPGDSC05569.JPGDSC05570.JPGDSC05572.JPGDSC05573.JPGDSC05574.JPGDSC05575.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem heel goed geslaagd, de kleuren , de chipping alles klopt in het plaatje.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan