Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/72 Sd.Kfz.173 Jagdpanter V (early), (Armourfast) [DONE]
Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 51

Discussie: Sd.Kfz.173 Jagdpanter V (early), (Armourfast) [DONE]

Lightbulb Sd.Kfz.173 Jagdpanter V (early), (Armourfast) [DONE]

Terug een klein vluggertje (qua bouw dan).

Deze wordt het:

Echter met enkele extra details, die ik nagemaakt heb van deze kit:

Hier enkele van de details die er bij komen:

Om even het verschil te tonen:

Standaard

Is het de bedoeling dat je de oorspronkelijke tracks zal verwijderen of niet?
    Op de werkbank:
    Tamiya - Hetzer (1/48 )
    Hasegawa - Spitfire Mk. IX (1/4
    Revell - King Tiger (Porsche Turret) (1/72)

Standaard

De oorspronkelijke traks zijn meegegoten met de wielen
    Maar de opliggende delen zijn er met de dremel afgeschuurd. Daarop heb ik dan de zelfgemaakte tracks op gelegd.

Nog enkele foto's van de vorderingen:

Zoek de verschillen

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Bring it on Beyond ! Klein of groot maakt niet uit !

Standaard

Zo, nog een beetje verder details aangebracht, en voor Silenoz extra fijne schürzen

Vragen en/of opmerkingen zijn welkom

Nog vergeten te melden, de uitleg van hoe ik de onderdelen in green stuff gemaakt heb is hier te vinden: http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=7302
    Laatst gewijzigd door Beyond; 21-04-12 om 10:05

Bijna Goddelijke forum Lid GUnit's schermafbeelding

Standaard

Die Schürzen zijn een hele verbetering Beyond.

Standaard

Ola dat ziet er toch al heel serieus uit voor een vluggertje. Knap werk hoor.

Grtz Bart.

Standaard

Bedankt GUnit en D-DAY.
    Het is een vluggertje in dat opzicht dat ik niet veel moeite heb genomen om mij te informeren
    Ook omdat dit merk, Armourfast, zeer weinig onderdelen bevat (tussen de 15 en 20 onderdelen) Volgens een Engelse verkoper lenen deze kits zich niet eens tot detaillering....vandaar de uitdaging

Standaard

Nog wat extra details aangebracht, waaronder wielen langs de binnenkant. Deze zijn van fabriek uit hol vanbinnen, en dit is toch een klein beetje zichtbaar als je langs achter en langs voor er onder kijkt.
    Verder nog een beetje plasticcard boven de tracks bevestigd waar de schurzen ontbreken. Daar was ook de mogelijkheid om binnen in de tank te kijken...
    Verder een laag Mr Surfacer 1200 op aangebracht. Zopas nog de tracks behandeld met Mr Surfacer 500, om de grootste openingen te verbergen (niet op foto!)
    En ja, er mist een stukje van de tracks, maar dit zal niet meer zichtbaar zijn na de afwerking

Standaard

Je gaat als een speer.
    Ziet er netjes uit.
    En ik zie dat het goed gaat met de instand mold en de greenstuff.

Standaard

Bedankt voor je interesse Camaro
    Het gaat goed vooruit doordat ik redelijk wat tijd kan vrijmaken
    De instant mold en green stuff zijn inderdaad een hebbeding, bedankt voor de info daaromtrent (ook dank aan Ron voor de introductie)

Vandaag is de beslissing gevallen over het kleurtje dat ik zal proberen er op te krijgen. Ik heb lang zitten twijfelen tussen twee camo patronen, beide driekleurig. De ene was met twee tonen bruin en één toon wit, de tweede is degene dat het zal worden:

bron foto: www

De reden waarom het uiteindelijk deze is geworden komt omdat ik weinig referenties terug vind van het eerste patroon met schürzen, van de tweede ben ik deze foto tegen gekomen, waardoor de beslissing is gevallen:

bron foto: www

Ik hou de eerste optie voor de volgende

Standaard

Dat zal een mooie camo worden.
    Ga je de wielen doen zoals op de foto of als op de tekening?
    Vind die van de foto mooier. (persoonlijk)

Wicky
    Gast

Standaard

Mocht je nog wat foto materiaal nodig hebben beyond, volgende link is van vroege en late versies van dit tankje. http://www.fahrzeuge-der-wehrmacht.d...gdpanther.html

ben benieuwd naar het vervolg hiervan

grtz Gunther

Standaard

modelbouwen in looppas

If you want to save a few horses, drive a Famo

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Camaro69 Bekijk bericht
    Ga je de wielen doen zoals op de foto of als op de tekening?
    Ben er nog niet uit Camaro, zal waarschijnlijk aan de kuren van de AB liggen denk ik

Bedankt Wicky, die link had ik nog niet, kan nog van pas komen

Famo, het is dan ook "recht uit de doos" hé, slechts een klein aantal extra's er op, en het is maar een klein tankje hé (allee, op schaal 1/72 toch )

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten