Hoofdsponsor

1/72 Napoleon Oorlogen (Revell, Hät)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Op verzoek van Exserco nog wat foto's van dio's van de Napoleon oorlogen.

1_Staf01.jpg
Keizerlijke Staf van Napoleon (figuren Italeri)

1_Marines02.jpg
Britse Mariniers en zeemannen tegen Franse Garde Grenadiers
(Marinier van Hät - Grenadiers van Revell)

2_Waterloo01.jpg

1_Waterloo02.jpg

1_Waterloo03.jpg
Franse cavalerieaanval Waterloo (figuren Hät, Revell en Italeri)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo hee dat is mooi, is dit nu als dio of ook als spel. Het zou leuk zijn wanneer je een aantal close up foto' neemt. Maar zo op eerste gezicht is het echt mooi.
 
Dit zijn dio's. Alle figuren zijn vastgelijmd. De foto's zijn genomen toen ik nog maar net mijn digitaal fototoestel had. Nu ik er wat beter mee kan werken zal ik binnenkort nog wat foto's nemen.

Groeten
Wimmeke
 
Alweer een dio om uren naar te kijken....

Heb er ook één waar ik eens mee ben begonnen.
Hier enkele foto's, let wel, hij is nog niet afgewerkt...
Bij mij hangen er geen voetjes meer aan, ik verwijder ze en maak een gaatje in één van de voetjes, daar steek ik dan een ijzerdraadje in (stukje paperclip) en dit stop ik dan in de ondergrond...

14NAP02.jpg

14NAP04.jpg

14NAP05.jpg

14NAP06.jpg

Ben wel eens benieuwd naar de close up foto's van jou werk :k

Grtz, Beyond
 
Laatst bewerkt:
Vooreerst, ooh's and aah's, wat betrefd het schilderen en het geduld om al die hondereden figuurtjes the schilderen. Zelf denk ik niet het geduld daarvoor te kunnen opbrengen.
En nu eventjes de "ambetanterik" uithangen ivm met je Waterloo dio.
Ik zie dat je het slagveld op een soort heuvel hebt gemaakt ???
Waar haal je die dan vandaag als ik vragen mag.... Waterloo is zo plat als een pannenkoek, daar zijn geen heuvels. Ik zou zelfs meer zeggen, indien er wel heuvels waren geweest zou de slag heel wel heel anders kunnen afgelopen zijn, want dan zou het water van de hevige ochtendregens niet hebben blijven staan, waardoor Napoleon's artillerie niet onbruikbaar zou zijn geweest.
Wat er wel waren, zijn bermen en holle wegen overigens. En uiteraard, het slagveld was overigens een akker, dus hoge begroeiing.

Maar, zoals eerder gezegd, wel ooh's en aah's voor het schilderwerk van de figuurtjes.
 
Wauw, Hoe lang heb je er wel niet over gedaan om alles te schilderen?
 
Schitterend werk,kan je eens vertellen hoeveel werk uren er in dit diorama zitten,mensen zouden er echt van versteld staan...;).
 
[mod]Het gaat hier over een topic van 2008 en is al 3 jaar oud dus.[mod] ;)
 
Prachtig, veel respect om in deze zeer kleine, fijne schaal dergelijk subliem resultaat te behalen.

Twee jaar terug, op de beurs in Genk, was een Oostenrijkse club aanwezig die de slag om Leipzig nabouwde. Duizenden figuurtjes stonden op dat dio, tot de gebouwen toe waren nagebouwd.

Nogmaals, zeer mooi en mijn diepste waardering !

Groeten Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan