Hoofdsponsor

1/35 Tarawa 1943. [ON HOLD]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danny_Jeurissen

Well-known member
Registered
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
4.740
Voor mijn nieuwe project trekken we dit keer naar de Pacific,de veldslag waar ik voor heb gekozen speeld zich af op de eilandengroep Tarawa.
De slag om Tarawa (20-23 november 1943) was een van de veldslagen in de Islandhoppingtechniek die de Amerikanen tijdens Wereldoorlog II toepasten. Vooral het eiland Betio was ,omwille van zijn vliegveld, belangrijk voor de bevoorrading van de Amerikaanse troepen tijdens het verdere verloop van de oorlog.
Het verhaal zal zich afspelen op het eiland Betio waar het 2nd Division zonet een pillbox heeft ingenomen na zeer hevige gevechten.
De pillbox (pillendoos) waren kleine bunkers die zeer goed verstopt waren en bijna volledig opgingen in hun omgeving.
Voor de figuren heb ik gekozen van het merk Dragon Gen2.
Waarschijnlijk ga ik een of twee figuren gebruiken maar mij kennende kan dit nog wel veranderen.;)
Ook dit maal heb ik weer gekozen voor een klein ondergrondje.
Ondertussen ben ik al gestart met het vervaardigen van de pillbox die vooral werden gemaakt uit hout van palmbomen die voldoende aanwezig waren op alle omliggende eilanden.
Uiteraard moet het hout nog volledig behandeld en afgewerkt worden maar zo hebben jullie toch al een idee hoe het ongeveer gaat worden ..

2nd_Division_USMC_tarawa_1943_1.jpg

Afbeelding013-14.jpg

Afbeelding015-12.jpg

Afbeelding014-16.jpg

Afbeelding016-11.jpg

tarawa.jpg
 
Weer een interessant dio om te gaan volgen Danny.

Veel succes en plezier.
 
Machtig projectje Danny! En als je de Pacific DVD-box hebt liggen heb je een schat aan referentiemateriaal! Thx to Tom Hanks!
 
Dat is nu nog eens een origineel onderwerp wat ge niet veel tegen komt.
Veel suc6 Danny ;)

Cheers,
André
 
Iets helemaal anders, maar daarom niet minder interessant...
Ik hang aan je lippen :P
 
Succes Danny, ik hoop voor je eigen comfort wel dat je Hornet kopjes oid gaat gebruiken want die onnozele tweedelige tronie-apart van de schedel-kopjes zijn een doffe ellende wil je er iets van maken. De figuren zelf en vooral de wapens zijn ongelooflijk goed gegoten.
 
Dat wordt, in jou handen, weer een mooi diootje Dany, succes en plezier met de bouw.

Fred
 
Danny op reis naar de Pacific,daar kan alleen uit mooi's uitkomen :P
Alvast mooi begonnen ;)
 
Zucht, nostalgie... ga ik zeker volgen.
Waarom nostalgie? Zo'n 40 jaar geleden verscheen er in Robbedoes een historisch correct beeldverhaal over de slag om Tarawa met heel wat achtergrond informatie, vond ik toen zooooooo goed zodat deze slag altijd mijn favoriet uit de Pasific is gebleven.
Een van de redenen waarom ik Robbedoes kocht is dat er soms een artikel verscheen van "Mister Kit".
 
Zucht, nostalgie... ga ik zeker volgen.
Waarom nostalgie? Zo'n 40 jaar geleden verscheen er in Robbedoes een historisch correct beeldverhaal over de slag om Tarawa met heel wat achtergrond informatie, vond ik toen zooooooo goed zodat deze slag altijd mijn favoriet uit de Pasific is gebleven.
Een van de redenen waarom ik Robbedoes kocht is dat er soms een artikel verscheen van "Mister Kit".
Kan het zijn dat het om de strips van dezelfde makers van "Buck Danny" gaat?
"Tarawa, het bloedige atol" ... ?
Mocht uw nostalgie nog brandend actief zijn, dan vind je deze strips terug bij de Buck Danny Verzamelbanden of op 2dehands
 
Succes Danny, ik hoop voor je eigen comfort wel dat je Hornet kopjes oid gaat gebruiken want die onnozele tweedelige tronie-apart van de schedel-kopjes zijn een doffe ellende wil je er iets van maken. De figuren zelf en vooral de wapens zijn ongelooflijk goed gegoten.

De hoofdjes vallen best goed mee Guy maar vragen toch wel iets meer aandacht om mooi af te werken,mijn vorige project Stalingrad is ook met het originele hoofdje van Dragon gedaan maar misschien moet ik toch eens gaan nadenken om over te schakelen op een Hornet hoofdje...;)
 
belooft mooi te worden. Er zit zo'n scène, evt. ter referentie in de films "Letters from Iwo Jima" en "Flags of our fathers" van Clint Eastwood. In beide films zie je dezelfde scène, maar 1 keer gefilmd uit het oogpunt van de aanvallers en 1 keer vanuit de pill-box...
 
Mooi projeckt , heeft clint eastwood ook niet zoiets verfilmd in 2 delen in de ogen van de beide landen ??
 
Mooi projeckt , heeft clint eastwood ook niet zoiets verfilmd in 2 delen in de ogen van de beide landen ??

Ja dat is wat Silenoz zei, Letters from Iwo Jima is uit het oog van de japanners, en flags of our fathers is vanuit Amerikaanse ogen :-) ik vind het best een aanrader vermits het wel is interessant is om die oorlog vanuit 2 standpunten te zien
 
Yep, inderdaad, dat waren ze, 'k ben toen ook begonnen met Buck Danny te verzamelen, maar bij mijne verhuis naar Rusland, zo'n 7 jaar geleden, heb ik deze overgelaten aan mijn kinderen of ne goeie vriend. Is moeten bevragen...
 
Dit wordt er terug ééntje om van heel dichtbij te volgen. De eerste werken zien er al terug heel belovend uit.

Grtz Bart.
 
Yo Danny,

Ho maar! Alweer een nieuw project...en met een zwart dragertje ;-)

Je eerste vorderingen zien er goed uit en veel belovend.

Het strandzand zal mooi contrasteren met je zwarte drager.

Keep up!

Greetz Nico
 
Inderdaad Nico ik heb je goede raad opgevolgd ;)het zand zal hier bij erg mooi afsteken...
@Bart bedankt...
 
veel suc6 danny met je nieuwe diotje en ga het natuurlijk weer met veel belangstelling volgen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan