Hoofdsponsor

1/35 Tarawa 1943. [ON HOLD]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Deze week even bezig geweest met de palmboom stukken die de Japanners gebruikte om hun welbekende pillbox te maken,na het bekijken van enkele foto's heb ik Zilvergrijs 883 van Vallejo gekozen om deze palmboom stukken in te kleuren.
Er is een voorlopige setting neer gezet en alles is zo opgebouwd dat er plaats zal voor zien worden om twee figuren te kunnen zetten die nauw gezet de omgeving verkennen.
Het eerste figuurtje staat reeds in de start blokken en is dan ook in dryfit toestand neer gezet om jullie een idee te geven hoe het geheel er zal gaan uitzien.
Het strand en de nodige zandzakken moeten jullie er maar even bijdenken maar hier zijn dan de eerste foto's...

Afbeelding018-17.jpg

Afbeelding019-16.jpg

Afbeelding020-15.jpg

Afbeelding021-14.jpg

Afbeelding022-14.jpg

Afbeelding023-16.jpg

tour-tulum-palmtree.jpg
 
O het word wel erg klein danny maar het daarom niet niet minder leuk
 
Het is inderdaad niet groot amazone de werkruimte is 3.5 op 5.5 cm maar net genoeg om alles mooi te laten zien...;)
 
Het ziet er al terug zeer goed uit. Ga je ook iets van de plaatselijke vegetatie weergeven?

Grtz Bart
 
Tegenwoordig zijn er die papieren plantjes, dat zou echt mooi passen !
 
Tegenwoordig zijn er die papieren plantjes, dat zou echt mooi passen !

Bedankt jongens,volgende week ga ik toch naar Modelforce 12 en zal daar eens rustig gaan rondkijken of ik er iets op de kop kan tikken natuurlijk moet ik ook een beetje zien dat het geheel nog wel mooi in evenwicht is maar ik hou jullie zeker op de hoogte...
Wand het figuurtje moet natuurlijk nog steeds de blikvanger zijn...;)
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat ziet er al veel belovend uit! Ben benieuwd naar méér.... ;)

Erwin.
 
daar gaat hij weer................................
 
Ok jongens hier is dan een kleine update,ik ben gaan testen hoe ik op een goedkope manier palmbladeren kan maken die ik nodig heb om boven op de pillbox te leggen om alles te camoufleren.
Nu heb ik bij ons in het park blaadjes gevonden die ik perfect hier voor kan gebruiken ik kleef ze met lijm op een dunne koperdraad in de vorm van een palmblad daarna worden ze ingekleurd met Vallejo Olive Green 967 om een beetje op te lichten voeg ik een beetje wit toe.
Je kan zelf naar eigen keuze kiezen/bepalen hoeveel blaadje je toevoegt om de bladerdikte te bepalen.
Er zijn er nog maar een twee tal gemaakt dus hoe er rekening mee dat dit niet je juiste effect geeft dat ik wil bereiken,ik moet er nog enkele toevoegen om het gewenste resultaat te behalen en je moet ze natuurlijk goed op elkaar afstemmen om ze mooi inelkaar te laten passen om een goede dikkte te verkrijgen.


Afbeelding001-26.jpg

Afbeelding002-22.jpg

Afbeelding003-30.jpg

Afbeelding004-26.jpg

Afbeelding005-26.jpg

Afbeelding006-28.jpg

Afbeelding007-20.jpg

Afbeelding008-23.jpg

Afbeelding009-19.jpg
 
hmmm goeie tips hier danny. blijf ik volgen hoor. zij het meestal in stilte.

groeten Jonas
 
Mooie oplossing voor die palmbladen, ik echter wel een vraagje: ben je niet bang dat de blaadjes gaan rotten?

Grtz Bart.
 
Danny is hier weer schitterend werk aan het tonen :), blijven we ook volgen natuurlijk
 
Ik denk/hoop dat Danny inderdaad denkt aan conservering. Ik zou ook wel willen weten hoe hij dit doet.
 
Ik denk/hoop dat Danny inderdaad denkt aan conservering. Ik zou ook wel willen weten hoe hij dit doet.

Deze blaadjes gaan eerst een minuutje in de microwave dan zijn ze volledig uitgedroogd en kan je ze bewaren zoals kruiden.
Ik ben op dit idee gekomen door dat mijn jongste dochter een twee tal jaren geleden ooit in de klas eens een herfst werkje had gemaakt waar deze blaadjes ook aanwezig waren en geschilderd zijn en met een beetje houtlijm vast gekleeft,na twee jaar is er nog geen conservering vast gesteld.

Ik ben dan na dit idee begonnen met een zeer harde ondervraging van de jongste dochter waar ze deze blaadjes des tijd heeft gevonden en hoe de juf deze blaadjes heeft behandeld tegen conservering,na het dreigen om alle snoep uit de snoepkast te verwijderen was het geheim vlug prijs gegeven...:laugh::wub:
 
na het dreigen om alle snoep uit de snoepkast te verwijderen was het geheim vlug prijs gegeven...:laugh::wub:

Hola Danny, drastische maatregelen ? In de leer geweest bij de Gestapo ? Dat kind haar snoep afpakken, foei ! ;):):)

Nee serieus nu, mooie oplossing heb je hier geplaatst voor je bladeren. Onze collega's van de modeltreintjes kennen deze truuk al langer : in een oud nummer van SpoorwegJournaal verscheen eens een artikel waarin ook natuurlijke produkten gebruikt werden.
Fijn gemalen (herfst)bladeren werden gedroogd in de microgolf om ze te bewaren. Blijkbaar worden alle bacteriën die zorgen voor het rottingsproces gedood in de microgolf, hierdoor zouden de bladeren bewaren.

Ik vermoed dat je blaadjes die je gebruikt van een Taxus stammen. Blaadjes van de Rozemarijn hebben dezelfde vorm en verspreiden nog een aangename geur op de koop toe. ;)

Veel succes nog met je dio.

Groeten Rik
 
Yo Danny,

Er bestaan goedkope conserverings midellen...microwave dood idd alle levende organismen...dan mss eerst met een vernisje erover heen...schildert later dan nog makkelijk weg ook.

Een prima start...je weet toevallig de naam niet van die plant?

Greetz Nico
 
knap gevonden met die blaadjes, geeft een realistich effect....
 
Yo Danny,

Er bestaan goedkope conserverings midellen...microwave dood idd alle levende organismen...dan mss eerst met een vernisje erover heen...schildert later dan nog makkelijk weg ook.

Een prima start...je weet toevallig de naam niet van die plant?

Greetz Nico

Spijtig genoeg niet nico maar in de herfst zijn ze wel wat fijner maar ik ga deze week eens een foto nemen van de boom dus als de natuur mensen zich geroepen voelen kunnen ze misschien er een naam aan geven...;)
 
Glycerine werkt ook goed, voor zover ik levende materiaal gebruikt heb, leg ik het eerst in een badje met glycerine en daarna blijft het zoals het eruit zag.

Zo ziet het er ook goed uit, de planten zien er realistisch uit, ga je ook een stuk boom toevoegen? Voor de rest een interessante setting, ben benieuwd naar het vervolg.

Gr Johanna
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan