Hoofdsponsor

1/6 Miss Zero [DONE]

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Ik heb hier een buste liggen die ik al een tijdje wil schilderen, maar ik heb hier eerst een vraagje over.
Het gaat om het volgende, ik heb deze buste gekocht via internet, met de veronderstelling dat het om een resin exemplaar ging, tot ik het thuis ontvangen had. Het blijkt dus uit een zacht soort materiaal te gaan. Blijkt dat dit een buste is die bestemd is om te gebruiken in een RC vliegtuig. Om die reden is het dus een licht materiaal, en ook nog eens hol van binnen. Komt er nog bij dat het flexibel materiaal is :tongue:
Ook daardoor is de buste moeilijk te bewerken (gaatjes vullen, schuren,...) :@
Om alles duidelijker te maken heb ik enkele foto's gepost.
Nu eerst mijn vraag: Is er een manier waarop ik dit materiaal kan verharden? Ik dacht aan gips ingieten, maar ik twijfel of dit zal blijven "plakken" aan het materiaal??
Iemand die een andere suggestie heeft?
PS: De buste heeft al een laagje primer gekregen...

Dit is het figuurtje:
DSC05195.JPG DSC05197.JPG DSC05198.JPG DSC05199.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hmmm,knap en niet alledaags figuur,ben eens benieuwd als die volledig in kleur staat :)
 
Bedankt voor je interesse PeiperJ.
Er is hier weinig belangstelling blijkbaar :(, en aangezien ik een beetje ongeduldig was , ben ik maar aan het experimenteren geslagen :O
Ik ben op het idee gekomen om houtlijm in dunne lagen er in te gieten, en de grootste gaten nadien op te vullen met synthetische watten. Momenteel ziet het er goed uit, maar het moet nog uitharden, en er zullen wel nog enkele laagjes lijm bij mogen om het helemaal sterk te maken... Het gewicht is natuurlijk ook toegenomen, hoewel dit nog meevalt. Het is nog altijd lichter dan een resin exemplaar :)
Wordt vervolgd...
 
Apart figuurtje beyond ,, je had er ook wat pur shuim in kunnen aanbrengen met een pin om um later te monteren op een base / sockel
 
Dat is ook nog een idee, Bubblegum. Maar is er dan geen gevaar dat het figuurtje vreemde vormen gaat aannemen? Het is nogal flexibel, die latex... En zo'n schuim durft toch nogal wat druk uitoefenen? Of zie ik het verkeerd??
 
Is er geen mogelijkheid om de binnenzijde af te gieten met resin of met plaaster op te vullen..
 
als je het opgevult hebt kan je er mischien zelf een rizine van trekken ? of is het daar wat groot voor ?

denk niet dat het veel uitmaakt met wat je het opvult als het maar goed opgevult is anders heb je later wel eens kans dat je het vast pakt dat de verf er af gaat springen omdat het nog flexsiebel is.
 
Met zo een pilote krijg je vanzelf belangstelling :-)
Veel plezier.
 
Bedankt allemaal om te helpen denken.
Gips of resin vond ik iets te zwaar voor het figuur, en resin zou ook iets duurder zijn uitgevallen.
Dus heb ik de raad van Bubblegum gevolgd en schuim aangeschaft.
Na he inspuiten bleek het goed te vullen, zonder te veel druk. Echter na een uur ofzo zag ze er uit als Miss Michelin :O
Gelukkig kon ik nog een beetje druk uitoefenen eer alle schuim uitgehard was, en is ze terug in haar normale vorm.
Ze is nu inderdaad iets harder, en het zal nodig zijn om er te kunnen aan werken, want door het uitzetten zijn er barsten in de grondverf gekomen, wordt dus schuren :(
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken ;)
 
Eindelijk deze buste terug ter hand genomen :8
Het enige waar ik nu een foto van heb genomen is van de onderkant, waar je de vulling kan zien...
Het blinkende is lijm, want de onderkant is reeds afgezet met een plaatje van plasticcard.
Hopelijk kan ik hier binnenkort verder aan werken..??
DSC08106.JPG
 
Laatst bewerkt:
misschien zoals reeds voorgesteld door iemand, voor je er aan begint te schilderen er zelf een mal van maken, dan kan je er mee doen wat je wil he.
Leuke figuur trouwens ;)
 
Idd, zoals al werd gezegd, opvullen met bvb wc-papier o.i.d.; mal maken en afgieten in beter materiaal, resin of gips... latex is moeilijk te schilderen, daar heb je speciale verf voor nodig en op termijn vergaat het gewoon;
Latex is niet echt een duurzaam materiaal hoor.
 
Bedankt Kawa :), zal er echter geen mal van maken :nowink:, gewoon verder afwerken en genieten ;)

Walesha, om het op te vullen met papier zal niet meer lukken, is reeds opgevuld en de onderkant is al dichtgemaakt...
Heb al een grondlaagje aangebracht met Mr Surfacer (te zien op de eerste foto's), en momenteel al de grondlaag in kleur er op gezet.
De afwerking ga ik trachten te schilderen met olieverf :8
 
dat gaat niet meer kapot ;) mooi opgelost ...........
 
Denk het ook niet Bubblegum ;)

Nog een foto van de basiskleurtjes, hoewel ik er aan denk om een nieuw laagje huidskleur er op te leggen, vind het iets te bleek, en Japanse vrouwen hebben een iets "gelere" tint...
DSC05206.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ook hier een kleine vordering.
Beetje schaduwen op de jas en een iets donkerder (geler) huidskleur tint als basis voor de olieverf.
DSC05207.JPG DSC05208.JPG
 
Laatst bewerkt:
Even bezig geweest met het haar en de ogen.
Eerst twee tinten bruin gebruikt voor de iris, daarna een fijn lijntje langs de rand van het ooglid ('k zie dat ik nog een puntje moet aanpassen)
Verder nog een laagje verf op de huid gelegd.

Ben meer en meer aan het denken om verder met acryl te proberen....
DSC08250.JPG DSC08251.JPG
DSC08252.JPG
 
Laatst bewerkt:
Word een schoon madam.
Ogen zien er goed uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan