Hoofdsponsor

1/20 toyota celica [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Furioza

Guest
Rik gaat iets RAARS doen, HELP. Rik gaat een auto doen. En dit heeft gevoelsmatig toch twee wielen teveel. Ik kan er ook niets aan doen. Maar goed.

Eerst wilde ik deze voor de wedstrijd inzetten. Alleen is dit niet mogelijk vanwege de schaal. Daar kwam ik helaas telaat achter. Dus post ik het toch maar hier. Vanavond voor het eerst even aan gewerkt. cute En natuurlijk moet ik er wel iets eigens van maken.

1_SANY1435.jpg
Dan is dit de doos. De inhoud, ben ik net achter, ben ik vergeten te fotograveren. Dat houden jullie van mij tegoed. cute

Maar nu eerst het begin. De lampen. Ik bouw geloof ik weer niet volgens de handleiding. Ik moet toch eens kijken in die dingen. Ze maken ze toch niet voor niets denk ik. :D

2_SANY1450.jpg
Het reflector glas van de koplamp. Nog in de oude staat. :D

1_SANY1451.jpg
En dan in de doormij aangepaste staat. Als het goed is heb ik hiervoor genoeg ruimte, de schaal is toch 1 : 20

2_SANY1452.jpg
En dan nu het waarom ik de lampen heb aangepast. Is het verschil een beetje te zien. ^^

Tot de volgende keer. Met de onderdelengietramen. ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Een auto is iets wat je niet gewoon bent hé ? Maar met uw bouwkunsten gaat het vast en zeker lukken om hier een prachtmodel neer te zetten.
Heel mooi die lichtjes in de koplampen.

Succes met dit project

Pascal
 
Rik,

Tof dat je toch de uitdaging aangaat.
Je bent in elk geval goed gestart zie ik.

Knap idee om er verlichting in te steken.
Het is trouwens een fantastisch model in mijn ogen.
 
Dank je wel jongens. Doet mij goed. cute Na een lastige en onverwachte dag qua prive. Nog wel een beejte kunnen doen als afleiding. wacko En dan daar ook nog een paar plaatjes van gemaakt, natuurlijk als jullie willen commentz in good or bad. :D

1_SANY1454.jpg

1_SANY1455.jpg

2_SANY1453.jpg

1_SANY1456.jpg

1_SANY1457.jpg

De onderkant. Geschuurd en natuurlijk al een beetje gewerkt met wat plamuur. Er zitten diepe gaten in. En die wilde ik toch een beetje weg hebben. En helaas heb ik nu al kunnen zien dat ik ze niet helemaal weg ga krijgen. Dit omdat ik het plastic niet helemaal netjes recht en glad ga krijgen. Daar kom ik gewoon niet zo goed tussen. Wel heb ik ook gezien dat deze weg vallen doordat er zaken boven en voorlangs zullen komen. Dus dan valt het niet meer op. Maar goed toch maar zoveel mogelijk wegwerken toch.
1_sany1458.jpg

En natuurlijk weer wat gedaan met de auto zelf.

De verlichting is er nu helemaal in. Het rooster is zwart gemaakt. En dan blijft deze ook zwart. Dan weet de kenner ook gelijk dat ik de versie in rood / wit ga maken. Het enige punt is dat ik de post sirquit wagen ga maken. Die heeft twee brandende lampen ipv 1 in elke koplamp. En dat vind ik mooier.

1_sany1459.jpg
Een sneakprevieuw van het resultaat zoals dat zou moeten gaan worden. cute Hoop ik.



En dan de lijnen tussen de deur en auto uitdiepen. Dit om er een beter schaduw effect in te krijgen.

2_SANY1464.jpg

En dan is dit het resultaat van heel even krassen. Alles moet nog even bijgewerkt worden en met een schuurpapiertje geaaid worden.

1_SANY1466.jpghttp://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=3163
En dan die onderkant. Heeft inmiddels zijn matte zwarte kleur gekregen. En is voorzien van zijn eerste kleurbekenning. Die word straks nog wel even netjes glad en egaal, maar dat na een derde schilderbeurt. Of misschien wel een vierde. Dit omdat de ondergrond donker is.

Voor zover laat ik jullie weer in spanning voor de volgende update. Het spuiten van de body. cute
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig Rik! Erg leuk idee om die verlichting in te bouwen! :)

Misschien kan jij (of iemand anders die er verstand van heeft) daar een leuke how-to over schrijven.

Ik ben heel benieuwd naar het vervolg cute

oh ja, Rik, ik zie op de doos echt maar twee wielen hoor :D
(and the truth is a matter of perception)
 
Dit ziet er echt een specialleke uit!!! En dan ga je nog verder door er verlichting in te bouwen!!!cute
 
Tja op de doos zie ik wel zes wielen. maar dan op drie auto's cute toch zitten er in de kit 4, tenminste dat is wat ik heb geteld. :D Dan maar weggooien. ^^

Wat betreft die how to. Ik weet niet of dat wel handig is. Dit omdat het niet zomaak ingebouwd kan worden denk ik. En omdat dit een probeersel is van mij. Is mijn eerste auto. :D:D:D
 
Heb je ooit een modelengeneer horen grommen. Wel mijn buurman heeft zojuist een paar nieuwe woorden geleerd. Hoe kan dat. Nadat ik alles zorgvuldig in de grondverf heb gezet. Alles dus netjes geschuurd, nog een laatje dun erover, en gepolijst. Dan denk je dat het goed is. En kan de witter verf er als ondergrond op. Zo gezegd en dus ook zo gedaan. Lekker laten drogen. En afplakken maar. Dit omdat de rode verf nu aan de beurt zou zijn. Jawel zou zijn. Omdat ik een stukje moest uitsnijden ivm een bochtje. Wel eens vaker gedaan. En met een nieuw mesje dus het tamiya tape losgesneden. En dan wil ik dus dit tape verwijderen. Watskebeurt, wel ook de verf ging mee. De lak en de grondprimer laat dus gewoon los. De grondlak is van tamya, meegekregen door de winkelier, speciaal voor fijn spuiten. Niet dus. Is niet voor kunstof, is voor metaal. :s En nee ik houd het netjes hier, maar daarnet even niet. :D

Affijn om ook jullie van mijn blamage mee te laten genieten de foto's.

1_SANY1468.jpg
De grondverf, zo te zien goed, maar het blijkt dus later anders. wacko

1_SANY1469.jpg

Wellja nog even passen en meten voordat ik ga plakken, en natuurlijk de lijnen afmeten. Anders komt de motorkap niet uit met de body, en dat kunnen we niet hebben. cute
1_sany1473.jpg

GGGGGGGGGRRRRRRRRR $%$#@#$%^%$, morgen maar eens onderhandelen in de winkel. Toch maar weer naar de action, die doet het wel goed. ;P

Dus het gehel zooitje gaat straks netjes de mr muscle in, moet deze nog wel even gaan aankopen. De oude is op vanwege een figuur, dat ook al niet wilde lukken.

Het is mij dus wat, er gaat steeds wat mis. Wie haalt aub mr murpey bij mij op.
Hij wil zelf niet vertrekken. arghh
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's wel eventjes balen Rik.

Heb je het model -voor je het in de primer hebt gespoten- wel goed ontvet?
Eén klein plekje waar nog wat spuitresidue aanhangt, kan genoeg zijn om heel het model te verkl*ten.


Droop

PS: wij (de rest van het forum) zouden graag M. bij je komen weghalen maar we vrezen dat hij dan bij ons zal komen wonen.
Sorry mate, je mag 'm houden. :D:D:D:D:D
 
Jawel Droop, ik had echt alles goed ontvet. Het heeft een badje gehad en met spiritus daarvoor. Dus ik neem aan dat het goed is. Maar op de bus staat in van die veel te kleine letters dat het uitsluitend geschikt is voor metaal. wacko Helaas blijft de winkelier ondanks het lezen van het etiket volhouden dat dit de enige is die hiervoor geschikt is. Maar goed hij weet niet beter denk ik. Lezen is een vak appart en ik had dat eigenlijk ook moeten doen alvorens te starten. En natuurlijk, ik schreeuw altijd om proefstukjes. Dat had ik ook moeten doen. Dit is echt een uitzondering geweest dat ik dit niet gedaan heb en gelijk maar weer met de neus op de feiten gedrukt waarom het nu zo belangrijk is dat je dat dus gewoon wel doet. :D

Dus ziet de Celica er nu zo uit. B:

2_SANY1478.jpg

Naakt dus. ^^
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En ook hier weer een klein updatje. Er valt eigenlijk weinig te schrijven, maar nu ziet het er zo uit. cute
2_SANY1482.jpg

Helemaal wit dus. Nu maar lekker drogen. En dan kan weer gaan afplakken. Tenminste als ik nog genoeg afplak tape heb. verdacht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laat je niet kisten, maat.
Maar ik heb er vertrouwen in dat het de goede kant uitgaat.:s
 
Laar ik mijn kisten, nee, gelukkig niet. Maar die mr. M moet toch echt de deur uit. Maar als het nu weer niet lukt, gaan we gewoon weer overnieuw. Net zolang het wel lukt. :D
 
Weer een kleine update, de rolbeugel en het dashboard, stoel enz. Zijn nu er in aangebracht. Deze zijn natuurlijk vantevoren eerst van een kleurtje voorzien. De rolbar is dus rood geworden en de tellers zouden zwart moeten van de bouwbeschrijving, maar die gaat uit van de blauwe versie, ik maak de rode. En die had witte achtergronden van de tellers. Dus ook dat is denk ik mooier. Maar kijk zelf.

1_SANY1483.jpg

De onderplaat is klaar tot zo ver, en ik heb de rolbeugel in elkaar gezet. Die heb ik wel als dryfit laten drogen. Dus om de vorm te behouden, anders was ik bang dat deze niet goed zou passen.

1_SANY1484.jpg

Na het drogen weer er uitgehaald. En dit is het losse resultaat geworden. Ik heb nu alles eerst netjes afgewerkt en kan het gaan spuiten, rood word de kleur.


De stoel van de laatste laag rode lak voorzien.

1_sany1485.jpg

De tellers bekkennen ook hun kleuren. Er komt nog een blanke lak overheen. Die dan gaat glimmen als of er een glas voor zit.

1_sany1487.jpg

Het daschboard, deze heeft dus een zwarte ombouw en witte tellers, deze tellers hebben een zilver randje gekregen. Dit heb ik gezien op het orgineel.

1_sany1486.jpg

En dan de pedalen, Ook de drukpotten en olie reservoirs zijn geschilderd. De doppen zwart en het reservoir zilver. Orgineel zijn ze van aluminium. Dus dat heb ik zo proberen na te bootsen. De pedalen hebben zwart rubber vlakken en ook een blank metaal kleurige stang.

2_SANY1489.jpg

Na het schilderen een dryfit van de rolbeugel. Deze heeft zijn kleurtje gekregen en de paspuntjes zijn schoongemaakt, dit om de verlijming mogelijk te maken. Alles past gelukkig nog. Alleen twee sinkholes vergeten zie ik na het spuiten. (die laat ik lekker zitten, zie je straks niets meer van)

2_SANY1490.jpg

En de binnenbouw erbij voor de rolbeugels. Deze houd de zaak op zijn plaats. Is ook al van kleur voorzien. De pedalen zitten daaronder en de potten steken dan daar boven uit.

2_SANY1491.jpg

http://www.modelbouwen.be/PP/index.php?n=3221En de stuurstang met het daschboard geplaats. Zo heb je gelijk een leuke kijk hoe het er vanbinnen uitziet.

Kritiek is altijd welkom.

En bedankt voor het kijken weer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jij schiet nogal op zeg!

Ziet er wel goed uit hoor. Applaus


Droop
 
Dat is strak schilderwerk, man...
 
Hey Rik,

Prachtig interieur !! Applaus

Goe bezig man, veel succes met de body.

Pascal
 
2_SANY1511.jpgWat

is er weer gebeurt in huize Rik. Wel niet veel maar toch aan het auto'tje dus weer des te meer.

En om niet te veel te schrijven. Meestal houden jullie daar niet zo van hier is mij opgevallen, als ik dit mis heb hoor ik het graag. Dus de foto's.

1_SANY1496.jpg

Het was niet helemaal goed gegaan met het spuitwerk en dit is mijn tweede poging, nu met andere primer, gewoon die van de action die ik altijd gebruik. Dus zal wel goed gaan.

1_SANY1500.jpg

Avondje kleuterschool gedaan, en kreatief aan het plakken geweest

1_SANY1501.jpg
En omdat ik het zo goed kom mocht ik het nog een keer doen van de juf. cute

1_sany1505.jpg

En dan na het magische proces is dit er uitgekomen. Ben niet geheel ontevreden maar het afplakken moet dus de volgende keer zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant op een paar strategische plaatsen om zo doorspray te voorkomen. Dit kan gelukkig weg gewerkt worden met het een en ander en met een kwastje nog wat wegtippen.

1_SANY1509.jpg

Ach ja, bijna vergeten, moet ook nog iets van een bromding in. Ander komt het niet vooruit he. Dus ook daar maar mee aan de slag gegaan. Geplakselt en nog wat verfjes er op gekliederd.


En even een dryfitje. De deksel zit er nog los op en moet ook nog hier en daar bijgewerkt worden. Over de motorsteun enzo komt straks nog een plaatje. Maar ik heb een beetje door elkaar heen gewerkt. En staan de plaatjes dus niet op logische vollergorden. As ie snapt wat ikke bedoelt. cute
2_SANY1516.jpg

En dan nog een beetje geplakselt en gekliederd, komt er dit uit.

2_SANY1517.jpg

En van de andere kant. Tis een Toyota he, dat willen ze graag laten zien. Dus staat dit met koeienletters op de deksel. :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan