Hoofdsponsor

1/20 toyota celica [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal er een meetlatje naast leggen, het groot. :D Dus misschien wel jammer dat ik niet meer detail er in heb aangebracht, maar goed is mijn eerste autotje he.
 
Prachtig hoe je die lichtjes hebt gemonteerd, Rik.
't Zijn net Xenon lampen. cute


Dit is een echt pareltje aan het worden. ApplausApplausApplaus



Droop
 
De lampjes zijn in uitgeboorde gatjes gezet, het uiterlijk van xenon hebben ze te danken aan dat het ledjes zijn. Die white ledjes. Danwel goedkopen uit een kerstboomstreng. Je kent ze wel met zo'n battarijhoudertje er aan, deze kun je heel goedkoop na kerstmis kopen in warenhuizen voor een euro enz. Zitten 10 lampjes aan. Ik heb er een 10 stuks gekocht voor de Kareldoorman destijds en zo ook nog wat van over. cute
Vanavond weer een paar foto's van de verdere bouw. verdacht
 
YES FOTO'S :D :D :D

Ik ben er helemaal klaar voor !!!! (het vergrootglas en de microscoop staan gereed :D)

Laat maar komen !!

Groeten

Pascal
 
Okee, foto's. Hier komen ze, was net bezig met updaten. :D

1_SANY1723.jpg
En dan moesten er nog een paar kabels bij komen vond ik. Je kon dus vanuit de ruiten zien hoe het er vanbinnen uitzag. Dus met behulp van wat stroomdraad, de druk lijdingen aangebracht. Moeten natuurlijk nog wel even zwart geschilderd worden. Ook de kabels naar de km teller enz. Moet dan zichtbaar zijn dacht ik zo. Dit omdat je daar ook weer ruime inkijk hebt tegen het kleine daschbordje. En die deed het in die tijd echt nog niet zonder kabels.

1_SANY1725.jpg
Begint al een beetje vorm te krijgen binnen de auto dacht ik zo. En omdat de bestuurder in die tijd ook al veilig in de auto moest zitten, maar een paar gordeltjes gemaakt, deze zijn uit stukjes watervast schuurpapier gemaakt, om zo ook nog wat teksttuur (hoe schrijf je dat) te hebben. En natuurlijk ook de sluitingen, deze waren ook in die tijd nog niet zo mooi als dat ze nu zijn maar dat hoort nu eenmaal in deze auto.

1_SANY1726.jpg
En nee, ik heb mij niet in de vingers gesneden. Er is gebruik gemaakt van verband, dit omdat de achterkant van de auto open is vanwege de radiatoren die aan de zijkant zitten ingebouwd. Daar moet dus voldoende lucht doorheen komen maar ook geen vuiligheid. Dus moest er maar gaas voor. Nu heb ik het orgineel gezien, en dat leek eigenlijk net op de maasgrote van kippengaas. Dus ik kan niet anders dan een grove maas nemen. Daar race gaas heel fijn is qua maasdikte, kan ik dit niet gebruiken, daarbij is de schaal niet helemaal goed. Dit is wel een auto 1 op 20 dus dat is best groot.

1_SANY1727.jpg
En dat komt er dan zo in te zitten. Volgens mij redelijk goed. Het gaat er om dat er geen voorwerpen in kunnen, het is niet bedoeld voor stof op te vangen. En gelijk kunnen we zien dat ik de achterkant netjes heb strakgetrokken omdat het rood/wit niet helemaal netjes was.

1_SANY1733.jpg
En dan kan de auto eindelijk in elkaar. Had alles wel 80 keer gepast, maar nu past het ineens niet meer. En nee het licht niet aan de achter of voor lichten. Die zaten er al in toen ik daarnet nog aan het passen was. Maar je voordat je de boel definitief vast gaat zetten. Dan ga je eerst even koffie drinken met moeders de vrouw, kom je terug en inspecteer je nog eens. Past het ineens niet meer. Raar. Maar goed uiteindelijk toch dicht gekregen.

1_sany1734.jpg
En dan de achterkant, ook de compensatieplaat is op de kont vast gezet, er mist enkel nog een decal. En die gaat er nog op komen. Maar die komt op het chroom, en dat kan ik niet spuiten met blanke lak. Dus daar ben ik nog over aan het twijfelen hoe ik dat gaat doen. Het chromen deel zit dan nog niet vast gelijmd. Alleen met de paspuntjes vastgezet.

Straks voor Pascal even een plaatje met een meetlintje erbij. Hier was ik nog niet echt aan toe gekomen.
 
WOW,

Je zet hier een DIJK van een auto neer Rik. De body blinkt als een spiegel.
Wat meteen opvalt is hoeveel mooie details je hebt aangebracht.

Puik werk Applaus Applaus Applaus

Een foto !!!! Speciaal voor mij ? cute

Groeten

Pascal
 
Dan nog even speciaal voor Pascal, de maatfoto.

1_SANY1738.jpg
De liniaal geeft aan dat de auto zo ongeveer 25 cm lang is in totaal. Dit is incl spoiler enz.
 
Best wel een grote auto cute
Ben benieuwd naar meer foto's, hij ziet er in elk geval prachtig uit -foto-

Groeten

Pascal
 
Idd, straks als hij klaar is zeker meer pica's. Alle details zullen dan naar voren komen. Geen nood.

Verder hier komt het wagentje op te staan alvorens het geheel in de vitrine beland.

1_SANY1739.jpg

Natuurlijk moet het nog wel een beetje zo hier en daar bijgewerkt worden. Het geeft igg een indruk. Leuk deteil is dat je van Stommelen daarachter nog ziet liggen. Ik heb er niets mee gedaan. Misschien komt dat nog. Maar dat is voor later zorg. Hij blijft voorlopig lekker liggen.
 
Misschien is het een leuk idee om de auto op een spiegel te plaatsen ?
Maar dan weet ik wel niet hoe je de draden van de verlichting kan wegwerken.

Groeten

Pascal
 
Daar heb ik aan gedacht, dit door dat, ik geloof, Droop zijn straaljager op een spiegel had gezet, maar deze wagen staat net twee mm boven de grond. En dus zie je daar niets meer van. Het wegwerken van de draden zou niet het grote probleem zijn. Daar ik in glas kan boren. :D Glasfabriek staat in tiel, en daar mag ik altijd wel even langs. Ik heb daar gewerkt. cute
 
Schitterend Rik... Applaus

En natuurlijk ook de sluitingen, deze waren ook in die tijd nog niet zo mooi als dat ze nu zijn maar
Waaruit heb je deze gemaakt, of zijn het gekochte sluitingen? Dat kon ik niet afleiden uit je verslagje.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk Rik, je bewijst hier dat je meer kan dan enkel boten bouwen! (niet negatief bedoeld op de boten he :) )
 
Waaruit heb je deze gemaakt, of zijn het gekochte sluitingen? Dat kon ik niet afleiden uit je verslagje.

Ik heb die sluitingen gesneden uit schuurpapier en met houtlijm op gelijmd. Eigenlijk gewoon even de kleuterschool voor gevorderden. :D Knippen en plakken. Daarna schilderen. Het optische doet de rest.

Straks weer een updatje.
 
Zijn we weer met een heleboel pica's Het is nog niet af hoor. Maar wel weer wat tirelanteitjes geplaatst. :D

1_sany1749.jpg
Even een kleine test om te zien hoe en wat over de achterlichten in het donker. Ik moet zeggen ik ben niet ontevreden. Dus we gaan weer lekker door met knutslelen.

1_SANY1748.jpg
En jawel een decal op het dinkie. (spoiler)

1_SANY1747.jpg
Koplampglaasjes ervoor gemonteerd. De glasjes heb ik met transparante houtlijm vast gezet. Dan zien we na het drogen de lijm niet meer. Lijkt mij toch mooier. :D

1_SANY1762.jpg
En jawel, ook zij doen het.

1_SANY1759.jpg
Allebei even fel. Dus ik ben helemaal blij.

1_sany1758.jpg
En het is een best fel lampje ook nog. Die voorzetruitjes van de lampen maken niet dat het licht er zwakker door wordt. En ook niet dat de bundel gaat veranderen, dus ook daar weer helmaal blij mee.

1_SANY1746.jpg

En dan ook nog de ruitenwisser en de spiegels er op gemonteerd. Toch weer jammer dat zo'n ruitenwisser van plastic is he, dan moet je dat weer helemaal in vorm gaan buigen, omdat het niet over de voorruit heen past. Daar hebben ze dus nu net weer geen rekening mee gehouden. Nou ja, dat weet ik dan ook weer voor de volgende keer.

1_SANY1744.jpg
Natuurlijk mogen de spiegels niet ontbreken toch. Ander kan hij niet zien wie hem inhaalt of zo. Lijkt mij ook niet echt de bedoeling toch met een race auto.

Straks weer een update, zit aan de max van foto's.
 
Zijn we weer.

Pica's doen het woord. :D

1_SANY1766.jpg
Plamuur, veel plamuur. wacko

1_SANY1767.jpg
Netjes zwart. En nu montage. :D
 
Hey Rik,

Twee héél mooie updates cute
De lichtjes geven een heel leuk effect, je bent er echt een prachtstuk van aan het maken.

Groeten

Pascal
 
Knap staaltje wat je hier hebt getoond Rik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan