Hoofdsponsor

1/20 toyota celica [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er allemaal heel mooi uit Applaus

Het blijft tegenzitten met deze kit hé ? Gelukkig ben jij hem aan het bouwen, want als er iemand dit project tot een goed einde kan brengen, ben jij het. cute

Succes

Groeten

Pascal
 
Nou ja, tegenzitten, zal ook wel onkunde van mij bij zitten Pascal. Daar twijfel ik niet aan. Autotjes zijn toch iets anders dan scheepjes he. cute

Maar nu toch weer wat pica's De verf heeft mogen uitharden voor twee dagen. En dus kunnen we decaleren. Wat is dat eigenlijk lastig zeg. Ik kan dus niet aftekenen. Tenminste zoals dat bij een bootje wel kan. Dus op de bonnegok dan maar.

1_SANY1672.jpg
De binnenkant van de deur heb ik dus geschilderd. Alles netjes gemaakt, moet nog wel hier en daar bijgewerkt worden, maar dat komt nog. Eerst maar even een dryfitje. Maar het resultaat valt mij toch erg tegen. Hoe nu verder. Moet ik nu de binnenkant van de body zwart spuiten/schilderen? Dit ziet er niet uit. Ik zal iig wel even een paar andere plaatjes laten zien zodat jullie kunnen vertellen wat jullie zouden doen. ^^

1_sany1675.jpg
1_SANY1673.jpg
Ik hoop dat er zo een kleine indruk is van hoe het er uitziet. Moeilijk uitleggen anders.

1_SANY1671.jpg
Natuurlijk is de motorkap nu ook klaar, dus kunnen we decaleren.

1_sany1676.jpg
Het resultaat tot zo ver. Netjes en strak dacht ik. En volgens mij ook alles daar waar het tuis hoort.

1_sany1677.jpg
En dan als laatste een vraagje. Hier is een dryfitje van de achterlichten. Die moeten dus ook gaan branden, tenminste de lichten, niet het remlicht. En ook niet de richtingaanwijzers. Dus welke van de twee binnenste zijn de remlichten. Die hele kleintjes zijn de achteruitrij lichten. En die blijven dus wit. Het spiegeltje moet er nog achter.
 
Hey Rik,

Het is allemaal piekfijn hoor Applaus Applaus Applaus

Ik zou de binnenkant van de raamstijlen zwart schilderen, en de binnenkant van de body, tja dat hangt er een beetje vanaf : het is een racewagen, dan denk ik dat er toch een hoop van het interieur is uitgehaald waardoor je de kleur van de body ziet.
De lichten : volgens mij zijn de buitenste de "pinkers", de middelste de remlichten en de binnenste de rijlichten.

Vooral zo doorgaan, ziet er prachtig uit cute

Groeten

Pascal
 
Ik heb even een tekstje in de foto gezet, waarvan ik denk dat ik snap dat je dit bedoeld. :D

1_1_sany1677.jpg
 
waarvan ik denk dat ik snap dat je dit bedoeld :D

Ik denk dat je denkt dat je snapt wat ik bedoel, maar ik denk ook dat je niet snapt wat je denkt dat ik bedoel :D

Van buiten naar binnen : knipperlicht / remlicht / rijlicht (achterlicht) / achteruitrijlicht.
Let op : ik ben hier helemaal niet zeker van verdacht

Misschien toch eens naar mijn eigen auto gaan kijken. Dat is een Ferra.., euuuuhhhh een Fiat :D

Groeten

Pascal
 
Dat is wel prachtig hoor modelengeneer,
Mooie uitvoering , mooi met de decals.
hier nog een steuntje voor de lichten
1515me7.jpg


groeten kadettje_opc doe zo verder
 
Dankje kadettje opc. Die wil ik ook nog een keer bouwen. De oude celica blijft een favo van mij he. Maar nu weet ik nog niet welke van de twee rode het remlicht is. wacko

BTW. Ik ben nu bezig met die randen er omheen te maken.
 
Aha, geweldig, dus de middenste moet ik dan uitboren voor het lichtje.

Dat ik daar nu niet aan gedacht heb, Youtube. Geweldig. :D
 
AAAAAArrrrrrgggggghhhhhh,


Raamrubbers, help. Dat is priegelen zeg,

straks foto's wacko
 
Zoals beloofd, de foto's.

1_SANY1684.jpg

1_SANY1682.jpg
Ook de schaduwen in de pannels aangebracht, en moeten nog een beetje afgezwakt worden, ze zijn erg hard nog. Maar dat gaat goed komen.

Alleen met het plakbandje een stukje van de decal van stommelen afgehaald. Dus deze meer eens losweken, gelukkig heb ik er nog een. Want die zater er de vorige keer nog niet op. cute
Dus geen plakband over decals heen plakken. Dat gaat fout. verdacht
 
Mooi.....met wat heb je die wagen gespoten, want die glanst nu nogal.
 
Met dezelfde lak als eerst, maar nu heb ik een goed bus blanke lak. Die zit er nog niet op, maar moet nog gaan komen. Eerst harden.

Als de lak er opzit, dan ga ik wederom polijsten. Zoals ik al eens schreef, weet alleen niet meer waar, ik polijst tussen elke laag. Dit om zeker te zijn van een goede glanslaag. cute
 
Auwww mijn ogen !!!!! B: dat is beter. Wat een glans zeg !!!!!!!!!!!
Dus dit is enkel de verf ??? Er zit nog geen blank lak op ??? Als je foto's plaatst na de blanke lak en al dat polijsten, wil je dan even vooraf waarschuwen ? Dan kan ik een lasbril opzetten vóór ik je foto's bekijk :D

Prachtig spuitwerk Rik !!!! Als de body van mijn F-40 klaar is om geschilderd te worden, weet ik wie ik moet vragen om hem te schilderen cute

Groeten

Pascal
 
Weer een updatje. :D

e spoilerstaanders. Confused Daar zitten van die gaten in, maar deze horen er niet in. De middenplaat zat niet echt met bouten vast gezet. Dus daar kom ik dan achter na het spuiten. Eerst maar de gaten eens dicht maken.

1_SANY1700.jpg
Het dichtmaken van de gaten, simpel met tandenstokers en ca lijm. Dit maakt het erg hard, en toch weer goed schuurbaar. Volgende update het vervolg. Staan nu te drogen vanwege het overnieuw spuiten. En het is toch lastig om daar een foto van te maken zonder alteveel te stoffen.

1_SANY1701.jpg
De achterlichten voorzien van de juiste kleuren en van de metalen lijnen. Ik denk strippen in die tijd.

1_SANY1703.jpg
De achterzijde. Ik heb nu ook weer het metalen streepje gezet, dit is de rand van het rooster. En zat met een matalen rand bevestigd. Ook is hier goed te zien waar ik dus een foutje heb gemaakt. Dit moet nog worden weggewerkt. Ook dit in een later stadium. Daarbij kun je goed zien dat ik al een eindje op weg ben met het schilderen van de handgrepen. Deze zijn in die tijd nog gewoon van metaal. In dit geval aluminiumkleur. Geen chroom.

1_sany1704.jpg
En dan de spiegel. Helaas zit er geen binnen spiegel in. Deze moest ik dus zelf maken. Dit heb ik gedaan met huishoudfolie daar ik niets beters voor handen had. Maar het resultaat is goed genoeg. Het is slechts een indruk van de spiegle toch.

1_sany1705.jpg
Hier is goed te zien dat ik eerst een afdruk heb gemaakt van de spiegel in de folie. Deze zal uitgesneden worden en dan in de spiegel gelijmd gaan worden. Dit is inmiddels al gebeurt en ik dacht niet verkeerd.

1_SANY1708.jpg
Lastig om te fotograveren, maar het is erg strak geworden. Dit had ik niet verwacht. En het spiegelt ook nog eens echt. Hier moest dan wel een blanke laklaag hooglans aan te pas komen. Het folie is redelijk kreukvrij er in komen te liggen.

1_sany1707.jpg
Lastig om te fotograveren, maar het is erg strak geworden. Dit had ik niet verwacht. En het spiegelt ook nog eens echt. Hier moest dan wel een blanke laklaag hooglans aan te pas komen. Het folie is redelijk kreukvrij er in komen te liggen.

1_sany1707.jpg
Zoals al geschreven, er komen lichtjes in. Dus ook in de achterkant natuurlijk. Gelukkig heb ik hulp gehad van de forum mensen. Hiervoor mijn dank. Alles wat ik weet van auto's is dat ze vier wielen hebben. Ik heb mij dus ook nooit verdiept in auto's. Ik heb er zelf niet eens een.

1_SANY1709.jpg
En dan de ruitenwisser. Er zit er maar eentje op. Maar goed er zit ook maar één stoel in.

1_SANY1710.jpg
Dan de ramen. Deze zijn in een geheel naar de zijkant toelopend. Ik weet niet of dit normaal is. Maar er zit ook een raamstyle op gegoten aan de zijkant. Dan geeft dit de overgang naar het kleine raampje van de achterkant aan. Dus ook deze maar metaalkleur gemaakt. Dit omdat de echte dit ook heeft.

1_SANY1711.jpg
En dan de tank die achter de stoelen in komt. De bouwbeschrijving gaf aan dat deze rood moest worden. Dus dit maar gedaan. Weet iemand of hier nog slangen aan komen te zitten, en zo ja waar deze bevestigd zitten op de tank, en hoeveel. (Enne waarvoor is deze tank)
 
Leuk hé, dat priegelwerk?

Knap wat je doet, Rik.
 
En weer een kleine update, nu even lekker kunnen doorbouwen. En de body staat nu lekker te drogen. Deze heeft een klein opknapbeurtje gehad. Dat was nodig ivm een klein spuitfoutje van mij. Ik hoop dat het straks minder zichtbaar zal zijn. En anders zal ik dit maar als leerpunt gaan beschouwen.

Maar ook wat pica's
1_SANY1716.jpg
Dhr, van stommelen himself. Wat ik nu met hem aan moet? Detail is slecht. Hij is geboren met een open ruggetje. Dus ja. Wie weet mag het zeggen.

1_SANY1715.jpg
De spiegeltjes. Deze hebben hun eigen zwarte eiglans lakje gekregen. En dus ook nu hun glimmende onderdeeltje. Deze zat dus niet bij de achteruitkijkspiegel. Heel vervelend. Maar dat is gelukkig verholpen.

1_SANY1714.jpg
Het mannelijke compensatie middel. Hoe kleiner de ..... des te groter de spoiler, wordt hier wel eens geroepen he. verdacht

1_SANY1713.jpg
En dan de gasflessen, helaas weet niemand hoe het zit, en waar en of er slangen aan verbonden zitten. Dus ik ga mij daar niet druk om maken. Ik weet niet hoe het zit. En dus maar geen slangen. Als ze verkeerd zitten is het nog slechter denk ik.

1_SANY1712.jpg
De body opgeknapt, op de plek daar waar ik de fouten had zitten. Nu is het dus toch gewoon afwachten tot de body klaar is. cute

Dus we kunnen straks een beetje gaan plakken weer. Het is toch wel wennen een auto. Als scheepsbouwer. Maar nu ik het een keer aan het doen ben is het best grappig om te doen, en besef ik ineens hoe weinig ik eigenlijk van dit soort alledaagse middelen af weet.

Tot de volgende keer en bedankt voor het kijken. :D
 
En weer een kleine update, de lak is droog, moet nog wel uitharden, dus heeeeel voorzichtig een dryifitje gedaan. En dat is een heugdelijk moment. En wilde ik wel met jullie delen. Hierbij de pica's.

1_SANY1719.jpg
De binnenkant is toch best aardig geworden zo. Een beetje ruw, en ook nog in een antreciete kleur. Leek mij toch mooier dan zwart geschilderd. Er is toch een aardige inkijk in de auto.

1_SANY1718.jpg
En dan de body, het moet nog in de was gezet worden enzo. Dit voor de glans.

1_SANY1717.jpg
En dan de motorkap. Ook die is nu droog en moet nog uitharden. Als deze eenmaal uitgehard is, mag ook deze straks in de was gezet worden ivm de glans.

2_SANY1721.jpg
Tja, Rik is nu eenmaal gek op lampjes he. Dus een kleine sneak previeuw van hoe het gaat worden.

1_SANY1722.jpg
En dan nog een kleine overzichtsfoto van de dryfit. Met natuurlijk de lampjes er in. Ben nu bezig met de achterlichten, maar ook met het wegwerken van de kabels. Daarover meer straks. Er moet natuurlijk ook nog het een en ander bij en op gemonteerd worden. Ook daarover straks meer. cute
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja man, die Rik he :D alles wat hij maakt is zo geweldig om te zien.

Prachtig man, echt waar, toppie Applaus
 
Inderdaad cute
Ziet er prachtig uit, ben héél benieuwd naar het eindresultaat cute
Kan je bij één van de volgende foto's een munstukje of zoiets naast het model zetten ? Dan krijg ik een beter zicht op de schaal, heb namelijk nog nooit een 1/20 model gezien.

Groeten

Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan