Hoofdsponsor

1/72 Waterloo 1815 dio [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig hoor, zo een groot dio. En nog zoooveeel plaats om figuren er bij te plaatsen... ;)
 
Om je helemaal gek te maken...dit diorama staat in het Green Jackets Museum in Winchester (UK)
Ben er een keertje gaan rondsnuffelen onderweg naar de wargamebeurs in Bovington (ook een leuk museum trouwens)

Schaal is 1/72:

attachment.jpg
 
Bedankt mannen voor de positive commentaar.
En ja Koekie.....inderdaad,het is om zot te worden als je dit ziet.
Gelukkig heb ik nog veel plaats op mijn dio en kunnen er nog veel figuren bij,maar het is wel de bedoeling om links en rechts mijn dio te vergroten.
Links komt nog het Chateau van Hougoumont die ik besteld heb in kaartbouw en eerstdaags te verwachten ben via de post(ik heb dit gevonden op schaal 1/72 maar de meeste zijn in 15mm).Ik toon dit wel bij aankomst bij"nieuw gekocht".
En rechts is het de bedoeling om het stadje Papelotte te bouwen.
Ik zal dus niet vlug zonder werk vallen.
Er moet aan de NMBS ook nog gewerkt worden hé..... ;-]
 
Hallo iedereen,
Eindelijk nog wat kunnen schilderen.
Ziehier een paar foto's van de figuren voor het dio van Waterloo.


French Middle guard:Fuseliers Grenadiers
attachment.jpg


attachment.jpg

attachment.jpg


attachment.jpg

Deze op het dio plaatsen en de volgende waar ik aan begin zijn Grenadiers van de oude garde...tot later.
 
Mooi :)
Als je kan, schilder dan de metalen pinnetjes in het zwart, zal minder opvallen dan ;)
 
Zal inderdaad minder opvallen met zwarte pinnetjes.
Ga dit zeker doen...bedankt voor de tip Beyond.
 
ik vraag me af of ze toen nog zo een stok onder hun geweer zette ? want dat zie ik nergens terug .
mischien was het toen wel niet meer.

figuurtjes zien er erg mooi uit hoor 8)
 
Volgens mij was dit vroeger.Ik heb dit nog nergens gezien bij de slag van Waterloo.
Heb de prikkers zwart geverfd zoals getipt door Beyond en de figuren op mijn dio geplaatst.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu kan ik beginnen schilderen aan de Franse oude garde.
 
Hallo iedereen,
Zoals gisteren beloofd in het topic van Scotty(Waterloo 2015)hier nog enkele foto's van mijn dio over Waterloo 1815.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Heb nog veel plaats op mijn dio,dus zal nog niet zonder werk vallen.
 
ziet er ook niet klein uit Marnic tof jong and thanks for sharing
 
ik vraag me af of ze toen nog zo een stok onder hun geweer zette ? want dat zie ik nergens terug .
mischien was het toen wel niet meer.
Die laadstok was er toen nog steeds hoor, maar mss is 1/72 te klein voor dat detail?

main.php


Bron: http://www.kennisnet.nl/vo/docent/perdagwijzer/waterloo/pdf/waterloo-lesbrief.pdf

Enne... dat wordt een deftig diorama, is er in het Wellingtonmuseum al een plaatsje voor gereserveerd? :D
 
Het dio is 1,30m op 1,80m en voor mijn hobbyruimte groot genoeg hoor.
Ik ga wel links(voor het Chateau van Hougoumont) en rechts(voor Plancenoit) later nog een stuk aanbouwen en zo mijn dio vergroten.
Maar dit zijn plannen voor als het huidige dio af is.

Ik denk(weet zeker) dat mijn werk niet goed genoeg is daarvoor Walesha.
Ik zal dit maar voor mezelf houden.Zoals het nu is ben ik tevreden.
Heb het wel eens gevraagd in het wellington museum maar het was niet groot(goed) genoeg zei men daar.
Nee,nee dit laatste is een grapje hoor...:laugh:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo iedereen,
Na de start iets meer dan 4 maand geleden zijn ze eindelijk afgewerkt en op mijn dio geplaatst.
De Franse oude garde te Waterloo.
Ik heb niet zoveel tijd en men moet toch schilderen met de volle goesting of anders is er geen plezier meer aan onze hobby en dit is een beetje de reden waarom ik als Waterloo modelbouwer-schilder niet in het project van Scotty ben gestapt(ik heb gewoon geen tijd om me volledig te kunnen geven voor zo'n groot projcect).
Ik heb wel veel respect voor de mensen die hem wel kunnen helpen en wens hen dan ook veel succes toe en hopelijk lukt het hun tot een goed einde.
Hier zijn dan enkele foto's van de Oude garde.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Zal wel zijn dat je niet veel zin hebt om te schilderen....... als je al die flessen wijn moet uitdrinken om die mannekes op kurk te plaatsen.
Maar het is toch schoon om zien hoor.
 
Hier is al serieus wat tijd en werk ingekropen denk ik :D wel imposant op die groote en met dat aantal figuurtjes erbij...
 
@ Beyond:inderdaad meer kleur nu.Het komt wel in orde op lange termijn denk ik. :unsure:

@ ExCerCo:is niet gemakkelijk zoals je zegt,ik moet eerst die flessen wijn uitdrinken,maar heb dan geen zin meer om te schilderen.Dit is misschien de reden waarom het een 4tal maanden duurde voor ze klaar waren. :D

@ Kevin: inderdaad al veel werk geweest maar ik doe alles op het gemak.Momenteel staan er zo een 785 tal figuren op mijn dio.

De volgende waar ik aan begin volgende week zijn er nog enkele van de Britse artilerie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan