Hoofdsponsor

Anders / onbekend Hr. Ms. Karel Doorman (R81) schaal 1:350 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag "even" een dek voorzien van een laser gesneden reling:

Uitsnijden:
IMG_0221.jpg

Plakken:
IMG_0223.jpg

Klaar!
IMG_0224.jpg

En in mijn hand is pas echt goed te zien hoe klein het is......
IMG_0225.jpg

Het is erg leuk werken met de laser gesneden parts en het wordt er echt mooier van!

Fred
 
Fred, heb je die reling helemaal uitgesneden.
 
Nee hoor Bart, dat zijn laser gesneden parts die ik er bij gekocht heb. ( Zeg maar PE van papier :D ) Die hoef je alleen uit het vel te snijden;)

Fred
 
Die PPE (Papier PE) heeft duidelijk een meerwaarde t.o.v. het orginele deel, het is een heel pak mooier.
Maar wel vreselijk klein.
 
Zeer mooie details Fred.
 
Dacht al dat je erg gefortuneerd was met een eigen laser installatie. Je gaat lekker. Het valt me wel op, dat bij de heli's de witte papier rand nog te zien is of is dat gezichtsbedrog?
 
Het valt me wel op, dat bij de heli's de witte papier rand nog te zien is of is dat gezichtsbedrog?

Die lijntjes zijn zo klein dat ze niet opvallen Paul, maar ja macrofotografie laat alles zie hé.......Heb wel met een potlood iets aangezet hoor!

Fred
 
Goede zin en slecht weer.....een heerlijke combinatie om flink vooruit te gaan :D

De eerste Grumman Tracker is klaar. ook hier weer héél kleine onderdeeltjes.
Toen ik het bandje op het onderstel wilde plakken....PING....en weg was hij:angry: heeft me 15 minuten gekost maar wel gevonden:D:D
IMG_0228.jpg

Ik had de bouw al laten zien met de kopie dus zo is deze klaar:
IMG_0229.jpg

En het verschil tussen de originele en de kopie ( links origineel en rechts kopie ;) )
IMG_0235.jpg

IMG_0236.jpg

Nog maar 7 te gaan.

En ondertussen ook nog steeds dekken van de superstructure in elkaar zetten:
IMG_0240.jpg

Fred
 
Tja, en kleine vliegtuigjes moeten ook gesleept worden, dus tussendoor tijdens het werken aan de superstructure maar eens 1 sleepwagentje in elkaar gezet.

Ach jullie weten hoe het werkt toch.... snijden:
IMG_0241.jpg

vouwen:
IMG_0242.jpg

Plakken:
IMG_0243.jpg

En voor de Grumman:
IMG_0248.jpg

Het sleepwagentje is 8 x 4 mm en is volgens mij het kleinste wat ik ooit in papier gemaakt heb :D:D
Nog twee van die sleepwagentjes te gaan.

En nog een overzicht:
IMG_0249.jpg

Fred
 
Regenachtig weer, dus maar weer verder bouwen;)

De schoorsteen in elkaar gezet:
IMG_0255.jpg

En toen waren alle grote onderdelen van de supertructure klaar:
IMG_0256.jpg

Dus deze allemaal op elkaar geplakt:
IMG_0259.jpg

IMG_0260.jpg

IMG_0261.jpg

En een dry-fit op het schip:
IMG_0263.jpg

de volgende stap wordt om alle radar apparatuur en de mast op de superstructure te maken.

Fred
 
Mooi hoor Fred.
Word al een mooi geheel.
 
Laat het weer dan nog maar even zo zijn :), kunnen wij regelmatig van een update genieten.
Ziet er goed uit Fred en wat zal jij een plezier van je nieuwe lamp hebben met dit kleine grut.
 
Ik zit met open mond jouw werk te bekijken Fred en vind geen woorden,enkel dit:Machtig mooi en enorm netjes gedaan.
 
prachtig ik geniet van je bouw kunsten ,je moet wel engelen geduld en fluwelen vingertjes hebben.
zou ik nooit kunnen ( 8x4 mm ) nijp ik al plat voor het in elkaar gekleefd is

vgr
Marc
 
Dank je mannen en Marc, ook mijn handen zijn niet van fluweel hoor......en ook ik mopper wel eens omdat het zoooo klein is;)
IMG_0254.jpg

Fred
 
De mast zit bij de bouwplaat maar ook bij de laser parts:
IMG_0266.jpg

Deze dus beide uitgesneden:
IMG_0267.jpg

De helft van de mast behoord zwart te zijn, deze dus eerst gekleurd voordat deze aan elkaar geplakt werden:
IMG_0268.jpg

En ik kies de rechtse mast....
IMG_0284.jpg

Dry-fit:
IMG_0285.jpg

en tijdens de dry-fit viel me dit op, de tekst op het schip blijft zichtbaar door de open gewerkte mast.....:
IMG_0286.jpg

Dus daar maar een plaatje voor gemaakt:
IMG_0287.jpg

Dit laat ik eerst maar eens goed drogen want het is erg kwetsbaar. Morgen weer verder.

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan