Hoofdsponsor

Anders / onbekend Hr. Ms. Karel Doorman (R81) schaal 1:350 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fantastisch mooi en heel fijn en met veel precisie gedaan, petje af hoor Fred, hoe klein en fijn het ook moge zijn, jij kunt echt alles aan.

Gts. Lassie.
 
Het blijft me verbazen dat kleine papier modelbouw , mooi en strak kerel ,, ken je ook paper kosmonaut die doet ook veel realspace papier modelbouw ?
 
Het blijft me verbazen dat kleine papier modelbouw , mooi en strak kerel ,, ken je ook paper kosmonaut die doet ook veel realspace papier modelbouw ?

Ja, die ken ik van een ander forum Bubblegum.
Ik ken zijn werk, wat trouwens erg mooi is!

Fred
 
Zowel aan de grote als de hele kleine uitbouwen van de romp gewerkt:
IMG_6976.jpg

En een voorbeeldje hoe dit in de praktijk gaat, het staat gewoon aangegeven dus kan niet fout gaan......:
IMG_6977.jpg

Gewoon "even" vastplakken;)
IMG_6978.jpg

En dan zijn de eerste 22 uitbouwen gereed!!
IMG_6980.jpg

De volgende stap wordt het uitsnijden van de laatste grote uitbouwen waar de kanonnen op komen.

Fred
 
Zo een prutswerk en dan nog met papier:O
Maar weer zeer knap.
 
uw geduldig werken zal beloond worden met een prachtig schip.
 
De laatste uitbouwen zijn uitgesneden. Zoals te zien moeten er op L3 laser parts gemaakt worden;)
IMG_6983.jpg

Dus deze maar eens gaan vouwen, volgens de beschrijving moeten de stukjes met de sterretjes reverse gevouwen worden....maar er staan nergens sterretjes:angry:
Dat wordt dus weer puzzelen ( eerst maar weer eens een kopie maken dus......)
IMG_6984.jpg

Verder eens gekeken naar de kanonnen die op deze uitbouwen moeten komen en....... er zijn geen lopen!
Deze ga ik dus zelf maken zoals bij de Ruyter. Tevens staan er op de tekening 10 kanonnen maar er zijn er maar 8 op de bouwplaat.
Na enig zoeken blijkt er een fout in de tekening te zitten, er zijn2 kanonnen getekend op een plaats waar deze niet komen.

Nog maar eens even verder prutsen dus:D

Fred
 
Hey Fred,tijdje geleden dat ik es bij papierbouw keek en weer is dit een kunst stukje dat je hier toont he zoals we dan ook gewent zijn van jou.
Het tooltje is bij mij ook onmisbaar geworden en doe er veel plooiwerk mee als ik wat ga buigen voor de wagens.
Dit word weer mooi en netjes afgewerkt,het is dan ook een erg mooi schip.
 
Fredje, Fredje, bewondering alom.
Wat jij laat zien met papier is echt knap.
Ik sta steeds in verwondering wat je met papier kan.
Prachtig schip in wording.
 
Tja, en als je het dan door hebt zijn ze zo gemaakt :D
IMG_6986.jpg

Maar toen...... de eerste laser part, het is de bedoeling om het hekje te vervangen:
IMG_6989.jpg

Dus eerst uiterst voorzichtig het onderdeeltje uit gesneden, let wel dit is ook papier!!!
IMG_6991.jpg

Daarna de hekjes geamputeerd:
IMG_6992.jpg

En de andere erin geplakt wat nog een heel prutswerkje was........
IMG_6993.jpg

Maar wel mooi geworden!
IMG_6994.jpg

Fred
 
PPFFFFFFFFFFFFfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Wat een gepruts.
Maar het resultaat mag er zijn.
 
respect man !!!!!! ik heb dit eens uitgeprobeerd met een download en na 2h heb ik er de brui aan gegeven, niets voor mij.
 
Bedankt voor de complimenten, geeft moed om door te gaan, want af en toe vraag ik me ook wel eens af waar ik mee bezig ben....:ph34r:

De grote uitbouwen ga ik nog niet aan het schip hangen, ze zijn te kwetsbaar dus wacht daarmee tot later;)

Ondertussen begonnen aan de Superstructure:
IMG_6996.jpg

IMG_7003.jpg

Op de superstructure staan diverse ladders geprint, en laten die nu ook bij de laser parts zitten:D
IMG_7004.jpg

Voorzichtig uitsnijden dus weer:
IMG_7005.jpg

En met een hééééél klein beetje lijm vastgeplakt, kijk dat is dus weer erg mooi:
IMG_7009.jpg

Dit was het eerste trapje op de superstructure, nog 14 te gaan.....;)

En nog een foto van mijn werkplekje:
IMG_6999.jpg

Fred
 
Fred ik zit met de mond open van jouw kunnen hier,in de eerste plaats erg kleine deeltjes he en enorm netjes uit gesneden.Machtig man echt waar.
 
Fred ik zit met de mond open van jouw kunnen hier,in de eerste plaats erg kleine deeltjes he en enorm netjes uit gesneden.Machtig man echt waar.

Ik snij die niet zelf hoor Patje, ze zijn met laser uitgesneden;) maar het blijft wel klein hoor!

Fred
 
Zo weer wat tijd gevonden om verder te prullen.
Alle trappen(tjes) zijn uitgesneden en op het onderste gedeelte van de superstructure geplakt:
IMG_7011.jpg

IMG_7019.jpg

Het volgende dek uitgesneden en ook daar een trapje op gemaakt:
IMG_7035.jpg

En zo zijn er al weer diverse dekken in aanbouw:
IMG_7036.jpg

Fred
 
Ziet er erg netjes uit Fred, al heb ik de indruk dat de kleuring van deze kit nogal grof is (of is dit een typisch geval van Macrofobie ?).
 
@ Dany-> Dat komt echt door de macrofobie Dany, in het echt is de kleur erg mooi!

Ondertussen de Sikorsky S-58 in elkaar gezet:

Dus eerst snijden:
IMG_0166.jpg

IMG_0167.jpg

Voor de wieken zitten er laser parts bij:
IMG_0168.jpg

En dit moet dan een heli worden:
IMG_0169.jpg

4 body's klaar:
IMG_0206.jpg

En wachtend op hun wieken:
IMG_0207.jpg

En zo zijn deze afgewerkt, ze zijn 38 mm lang:
IMG_0209.jpg

Fred
 
Netjes gemaakt fred zeker als het zo klein is.
 
Dit is toch wel het betere snij- vouw- en plakwerk Fred.
Die heli's zien er straks fantastisch uit op het schip.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan