Hoofdsponsor

Anders / onbekend Hr. Ms. Karel Doorman (R81) schaal 1:350 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
En zo zijn we dus begonnen aan de uitbouwen van de romp:
IMG_6875.jpg

En daar kwam nog even wat "hulp" bij......( Waarschijnlijk aandacht te kort....:laugh::laugh: )
IMG_6877.jpg

De grote uitbouwen zijn nu gemonteerd:
IMG_6878.jpg

IMG_6879.jpg

En de eerste stappen aan de ondergrond gedaan, uitzetten en afplakken:
IMG_6880.jpg

Dry-fit:
IMG_6881.jpg

En wat grondverf er over heen:
IMG_6882.jpg

M ik weet dat je dit verslag meeleest... de afmeting wordt: 64.5 x 26.5 cm ;);)

Fred
 
Zeer netjes ziet het er uit Fred. Het papier blijft mooi strak, nergens een bubbel te zien.

Die M is hoop ik wel de aanstaande eigenaar en niet die beruchte Mr. M ????
 
@ Wim500---> is inderdaad de opdrachtgever die mij hier volgt dus moet goed mijn best doen:sleep::sleep:

De ondergrond ontdaan van de tape:
IMG_6884.jpg

En ondertussen bezig met de kleine uitbouwen van de romp:
IMG_6885.jpg

Met een pincet lukt het wel hoor:
IMG_6887.jpg

Sfeer beeld van mijn werktafel:laugh:
IMG_6888.jpg

Ik heb gewoon grote handen....:tongue:
IMG_6890.jpg

En dat gaat er al netjes uitzien zo:
IMG_6892.jpg

4 uitbouwen van de romp zijn klaar, nog maar 14 te gaan:O

Fred
 
Succes met de andere 14, het zit er goed uit fred, wel klein maar dat gefriemel is het leukste om te doen.
 
Ik denk dat mr M zeer blij zal zijn.
Ziet er netjes uit.
 
Toch niet de M van Murphy hoop ik?
Mooie bouw hoor Fred,ga je nog water namaken ook?
 
@ Bert65--> Ja Bert er komt nog een stukje zee bij zoals bij de Ruyter C801

IMG_5836.jpg

Fred
 
Ter leering ende vermaeck......;)

Grumman Tracker.
De inmiddels opgeheven Marine Luchtvaartdienst van de Koninklijke Marine ontving in 1960 28 SA-2 toestellen, later aangevuld met nog een 17 ex Canadese CS-2F's. Ze vlogen respectievelijk in de squadrons 1, 2 en 5 vanaf het vliegdekschip Hr. Ms. Karel Doorman (1948 )

En die gaan er dus 8 op de Karel Doorman komen. (al dan niet met opgevouwen vleugels)
Omdat zo'n vliegtuigje uit 20 onderdeeltjes bestaat deze maar een onder de kopieer machine gelegd en gaan oefenen voor ik aan de echte begin.;)

IMG_6943.jpg

en uitgesneden ziet dat er zo uit:
IMG_6944.jpg

Vouwen en plakken:
IMG_6945.jpg

En zo staat deze er nu bij, de motoren moeten er nog op en het landing gestel. een aantal onderdelen zullen vervangen worden door laser gesneden onderdelen.
IMG_6947.jpg

Niet naar de kleur kijken, de originele worden een stuk mooier.....

Wordt vervolgd.....

Fred
 
Die zijn wel erg klein :ohmy:.
Mooi werk, ben zeker benieuwd hoe dit er met de lasergesneden onderdelen gaat uitzien. Die heb ik mogen zien en die zijn nog veel fijner.
 
Ja Wim, dat is wel klein maar..... daar hebben we vorige week wat voor gekocht hé.;)

IMG_6948.jpg

Fred
 
Mooi priegelwerk Fred, komt er ook een bemanning op :)
 
Er zit inderdaad bemanning bij de bouwplaat Michel maar of ik die erop ga zetten.......

De Grumman tracker test is klaar:
IMG_6956.jpg

And ready for take off:
IMG_6958.jpg

IMG_6959.jpg

Nu ik weet hoe deze in elkaar moet kan ik de echte in elkaar gaan zetten, daarbij zijn de wielen en de propeller laser gesneden;) en de kleuren veel mooier.
Kan er ook gelijk rekening mee houden dat 1 vliegtuigje 2,5 tot 3 uur werk is......

Fred
 
Ter leering ende vermaeck deel 2........;)

Op de Karel Doorman waren ook een aantal Sikorsky S-58 gestationeerd en ook op dit model komen er 4 te staan.
Om ook hier eens te kijken hoe die in elkaar gezet moeten worden eens begonnen om een kopie in elkaar te plakken.

Tegenover de Grumman Tracker is dit een eenvoudig toestel dat maar uit 2 onderdelen bestaat:
IMG_6961.jpg

Uitgesneden:
IMG_6963.jpg

En in elkaar geplakt:
IMG_6966.jpg

Grumman Tracker en Sikorsky s-58 naast elkaar:
IMG_6969.jpg

IMG_6970.jpg


Zo weer een les geleerd, op de originele komen nog wat laser gesneden onderdelen.

Ondertussen nog steeds aan de uitbouwen van de romp bezig, 1 kant is nu bijna klaar.

Fred
 
ja fredje...

ge weet dat ik nie veel kom kijken hier in het papiergedeelte maar ik moest nu toch even komen zien naar da schip(je) van u he... ziet er alweer heel knap uit kerel. zoals we van u gewend zijn he.

Lord of the papers.

Cheers Trobwal...

Btw wanneer gaan we elkaar nog eens tegen het lijf lopen op een beurske en samen lefke drinken :)
 
Wederom knap gemaakt met dat kleine spul.
Verbaas me er wel over dat het vliegtuig dan weer veel meer delen heeft dan de heli, terwijl ze ongeveer even groot zijn.
 
Mooi om jouw vorderingen te zien Fred... en wat een fijn werk soms... ik vind dat persoonlijk wel de leukste dingen om te doen... maar om het dan ook nog GOED te doen dat is vaak een ander paar mouwen ...maar ja hoor... jij doet het meer dan GOED!!! Knap zelfs!!!
 
Na een mini vakantie hier weer eens de draad opgepakt.

Aan 1 kant zijn alle uitbouwen geplaatst:
IMG_6971.jpg

en een onmisbaar stukje gereedschap:D:D:D
IMG_6972.jpg

en zo komen er steeds me onderdelen op het schip:
IMG_6973.jpg

En ook aan de "echte" gruman tracker begonnen, links de kopie en rechts de echte:
IMG_6974.jpg

Fred
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan