Hoofdsponsor

1/66 Allereerste houtbouw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Okie dokie. Even wachten. Blijf hangen, hang niet op, komt er aan. :D:D:D:D
 
Even snel naar zolder gerend. En even in de koelkast gekeken, speciaal voor jou.

1_sany1868.jpg

1_sany1869.jpg

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Dit schip is gelijkwaardig aan dat van jou wat betreft het roer.

Veel schepen heb ik niet staan, die gaan meestal weg. In de verkoop of aan familie enzo. Anders staat mijn huis helemaal vol he. En kan ik niets meer. :D
 
Heel fel bedankt Rik cute

Als ik het goed zie, is een uitsparing van enkele milimeters voldoende ? En is het roer aan de achterkant dunner gemaakt ?

Welk schip is dit ? Ziet er fantastisch uit Applaus Applaus Applaus

Toch een gek iets zo plamuur, ben ik aan het schuren, en dan denk ik van : "het is echt heel glad". Dan blaas ik het stof weg, en dan zie je nog spleten. Maar het ziet er al veel beter uit dan eerst. Nog een laag primer of 2 en dan zou het moeten lukken cute
De lakplamuur die ik nu gebruik is van de Hema, en die is heel fijn.

Nogmaals bedankt Rik, maar staan je scheepjes in de koelkast ???? Ben benieuwd waar bij jou het bier staat :D :D

Groeten

Pascal
 
He, he, he, het bier staat in de kelder he. Daar waar het goede vandaan komt. :D

Nee het roer is niet smaller gemaakt. Het is slechts iets afgerond, maar niet veel, enkel om het roer glad te krijgen.

Verder is het hier een kleine uitzwaai, Er was toen ook niet zo'n heel grote uitzwaai, het roer word nog zelfs met een helmstok bedient en niet met een rad. Dus als je de helmstok van het ene punt beweegt naar het andere uiterste, heb ik nog ruimte over en komt het roer helemaal nergens tegen aan.

Ik heb die van de Hema ook eens geprobeerd, dat was jaren geleden, maar ik vond deze toen erg korrelig. Dus ik kan aannemen dat deze verbeterd is. En de kosten? En in wat voor verpakking zit dit dan? Metaal, of plastic tube.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog even dit, voor het slapen gaan :

Ben ik aan het surfen en vind ik dit :

1010781.jpg


Jawel, de Arm 82. Het model dat ik na de America wil bouwen. Maar deze is niet van Mantua, maar van Krick.

Arm 82 1:25 - Krick

Welke van de twee zou de beste kit zijn ?

Groeten

Pascal
 
Ik heb niet het idee, dat dit veel uit zal maken. Krik is over het algemeen qua materiaal best goed. Vergelijkbaar met Manua. Dus daar kan ik niet zo veel over kwijt. Wel zie ik dat Krik vaak een wat nettere uitleg of handleiding heef. Die ook nog vertaald is in het nederlands. En dat kan handig zijn.
 
Bedankt Rik,

Het misschien leuk zijn om de Krick versie te nemen, omdat Mega de Mantua aan het bouwen is, dan kunnen we vergelijken.
Maar eerst de America afmaken, want daar is nog heel veel werk aan cute
Toch leuk die houtbouw, elke keer als ik het schip bekijk, ontdek ik iets nieuws.

Nu ga ik een uiltje vangen, heel fel bedankt voor je hulp en tips cute

Groeten

Pascal
 
Hallo,

Modelengeneer schreef :
Ik heb die van de Hema ook eens geprobeerd, dat was jaren geleden, maar ik vond deze toen erg korrelig. Dus ik kan aannemen dat deze verbeterd is. En de kosten? En in wat voor verpakking zit dit dan? Metaal, of plastic tube.

Ik denk dat ik iets tussen de € 1,50 en € 2 betaald heb, de verpakking is een metalen tube.

Heb nog iets gevonden voor de dekplanken. De Bleunose heeft op schaal 1/75 planken van 1,36 mm breed, de America op schaal 1/66, 3 mm breed, dus ik denk dat ze goed zijn van breedte ?
Ze zijn maar 0,5 mm dik, is dat nog voldoende om met het zwarte papier de breeuwnaden te maken ?

Zo dadelijk : een kleine update cute

Groeten

Pascal
 
Voor die updat ik lig er al klaar voor. :D

Maar voor die dekbeplanking, dan zul je dit anders moeten doen. Egenlijk volgens de methode die ik al beschreven had. Maar dat is dan nog te groot. Er geld naar mijn mening dan het volgende, de kunst van het weglaten.

dus niet doen. De aanhechting van het hout zal al breed genoeg zijn. Een echte breeuwnaad is maar een cm max breed. Kun je nagaan. Hoe dat is op jou schaal.
 
U vraagt, wij draaien :D

"En we schuren en plamuren en we zijn zo blij, want er zijn bijna geen kieren bij (meer)" Gelukkig moet ik mijn boterham niet als songwriter verdienen :lol: :lol:

Enfin : na 3 keer plamuren en vele uren schuren ziet de romp er zo uit. Op sommige plaatsen zit er nog plamuur die nog niet geschuurd is.

IMAG0489.jpg

IMAG0490.jpg

IMAG0491.jpg

We zijn er nog lang niet, maar het ziet er toch al beter en gladder uit :D

Groeten

Pascal
 
Thanks Folkert cute

Wat denk jij ? Laten zo en er een diorama van maken ? Met als titel : Schooner America during a major overhaul ?
Bespaart schuur / plamuur en verfwerk :D:D:D

Groeten

Pascal
 
ApplausApplausApplausApplaus

Daar word het mooi strak van. Petje af voor je doorzettings vermogen. Gaat helemaal goed komen ik weet het zeker.
 
Bedankt Rik,

Er is nog veel werk aan. Wanneer zou een goed moment zijn om die vierkante gaten (watergangen ?) uit te zagen ?

Groeten

Pascal
 
Verdikke Pascal, dat ziet er inderdaad een mooi, glad romp'ke uit.

Dat heb je mooi gedaan hoor. ApplausApplausApplaus


Pascal zei:
"En we schuren en plamuren en we zijn zo blij, want er zijn bijna geen kieren bij (meer)" Gelukkig moet ik mijn boterham niet als songwriter verdienen :lol: :lol:
Droop (die straks een verzoeknummertje zal aanvragen. :D:D:D:D:D)
 
ja inderdaad ziet er mooi glad uit en ik kan het weten met mijn 2 klein mannen en hun gladde huid ;)
 
Thanks Folkert

Wat denk jij ? Laten zo en er een diorama van maken ? Met als titel : Schooner America during a major overhaul ?
:D:D:D:D

Nu met wat meer woorden. Pascal blijf nog maar even schuren en plamuren het resultaat van al die bezigheden mag er zijn. Dus vergeet die dio. wat opzich ook geen verkeerd idee van jouw was. Je bent hard opweg om er een mooi schip van te maken, ga zo door.

Ik kom zo nu en dan wel eens bij je om de hoek kijken, om je vodderingen te volgen.

Mvg.
 
Die watergangen moeten dus wel met de primer meegenomen worden. Hiervoor doe ik dit eigenlijk altijd na de tweede of 3e keer primeren, dit omdat je dan ook dat netjes en glad kunt afwerken, je hebt gezien dat de houtnerven overeind gaan staan. Daarbij is het hout nu iets steviger door de primer waardoor het minder zal schueren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan