Hoofdsponsor

1/50 San Felipe 1:50 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
De tuigage van de voormast naar de boegspriet, kan ik maar half volgen, zit ingewikkeld ineen zo te zien :(
 
valt mee als je het principe een beetje kent. Alle touwen lopen van de banken (rond de masten of aan de zijkanten) naar de ra's. Ze moeten echter minimaal een derde punt hebben om ze een beetje in positie te houden. De touwen lopen dan ook van de bank naar de ra naar het derde punt (dit is voor de touwen die de mast verticaal in positie houden ergens hoger gelegen in de mast. Om de ra horizontaal op zijn plek te houden is er ook een derde punt nodig, hier zit geen mast of iets dergelijks dus lopen deze touwen via een van de dikke touwen die de masten op hun plek houden.

Misschien een beetje moeilijk uitgelegd maar op de laatse foto ku je de touwen die de voorste ra horizontaal fixeren zien lopen via het zwarte touw. Inmiddels zijn de voormast en de hoofdmast ook voorzien van ra's. foto komen zsm.

nog 3 ra's en 3 lampen te gaan :)
 
Het einde is in zicht, alle tuigage is gereed. wat rest zijn de drie lampen, roer bevestigen en een mooie standaard maken. Hieronder het schip met tuigage. Op het laatst was het knap lastig om de lijnen te bevestigen zonder andere draden te raken waardoor deze misschien slap zouden gaan hangen, maar het is gelukt. Nog het opschieten van de touwen namaken (doe ik met losse touwtjes die ik dan oprol en over de uiteinden van de ...... bij de banken hang), detailfoto volgt nog wel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wat een beauty zeg !! :O

Alles netjes gebouwd, prachtig schilderwerk en heel strak tuigage.

Diep respect voor al dit moois.

ApplausApplausApplausApplaus
 
Oefff..... Dat is om U voor te zeggen, Prachtig ik sta versteld van wat jullie hier brengen op het forum dat is ongelooflijk.
Dat noem ik vakmanschap Proficiat hoor.
Ik hoop dat ik niet in verlegenheid val met mijn bootje en dat ik het zover kan brengen? Daar begin ik aan te twijfelen.
Nogmaals mooi werk.
 
Schitterend werk weer Edwin, net als bij de andere schepen.
 
dank dank, maar ze is nog niet klaar :) en dan op zoek naar een plekje.... ergens.....
 
het drie lampen en het roer zijn geplaatst! Dat betekend dat ze gereed is :)

Ik zit nog in dubio over de standaard. met deze wit worden zodat ze niet opvalt of juist zwart tegen de witte romp???

Hier de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Bedankt voor het volgen en de reacties die jullie hebben gegeven.

Nu op zoek naar een nieuwe eigenaar voor deze dame..........


het volgende project start snel en wordt de Willem van Oranje, de sleephopperzuiger van Boskalis, gebouwd door IHC merwede. Dit keer weer full scratch.
 
prachtig afgewerkt edwin ze zal zeker een mmoi plaatsje krijgen .
 
Geweldig model geworden Edwin, petje af :)
 
Mooi, prachtig werk.

Groetjes,
Rudy
 
Prachtig resultaat! Krijgen we ook nog foto's met de staander?
 
Prachtig eindresultaat.Gewoon een vraagje nog is het bewust zonder de zeilen gedaan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan