Hoofdsponsor

1/50 San Felipe 1:50 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Edwin,

Ik heb net je bouwverslag vanaf het begin gelezen. Dit gaat echt een indrukwekkend schip worden! En met die verbeteringen die je doorvoert maak je er iets speciaals van.

Je bent zo te zien ook een fan van olie, net als ik. Hoewel ik bij mijn laatste modellen ook experimenteer met verf en beits

Arjan
 
Bedankt allemaal voor de reacties :)

inmiddels al weer wat gedaan, beide zijden zijn nu klaar wat betreft de 2e rij kanonnen. Luiken aan de binnenkant voorzien van rode verf, en de kaapstaander op het dek gemaakt.

ook een foto van boven gemaakt voor een ander beeld van de dame.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot de volgende keer (ga met de blauwe kleur aan de slag op het kopschot (wc en deuren) en met de ornamenten voor de bovenste kanonrij
 
inmiddels zijn we alweer een paar weekjes verder en is er al wer het een en ander gebeurd.

Ik ben overal en nergens mee bezig :) ik maak af en toe dingen waar er veel van gemaakt moeten worden, zoals de kanonspoorten, paarden etc, gewoon om te voorkomen dat ik een hee dag hetzelfde doe.

ik heb ook al at geschildert en heb toch voor de goudkleur gekozen en voor een blauwe kleur die er goed bij past. De kleur is een acrylverf, dus oppassen met water/vocht. Moet nog even kijken of ik de keur ga sealen met een blanke lak of niet. Ook twijfel ik ng steeds over het onderwater schip. Wit of gewoon houtkleur. alles wat hout moet blijven heeft inmiddels de juiste kleur (de romp dan). Neig sterk naar alles houtkleur ipv wit.

Verder weer wat dekfittings gemaakt, de foto's zeggen meer dan woorden, :) wordt straks lekker druk en vol op het hoofddek.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Netjes hoor Edwin.
Als acrylverf éénmaal droog is zal het niet meer oplossen of mengen met water, dus je kunt het schip gewoon te water laten ;).
 
begint erg mooi te worden edwin en zie dat je al aan de zijgalerij bent begonnen 8)
 
Begonnen aan het laatste gedeelte van de dekken, de ramen en deuren van het admiraalsverblijf ?? gemaakt. Volgens de BB moesten ze gewoon op de spant gelijmd worden, niet goed!

dus de ramen en deuren maar als echte ramen en deuren gemaakt.

attachment.jpg

de binnenkant zwart gemaakt

attachment.jpg

doorzichtig plastic er achter (ik gebruik overheadprojector velletjes, niet te dik, maar wel lekker stevig) en geeft een goed spiegel effect als bij echte ramen.

attachment.jpg

latjes er tegenaan.

attachment.jpg

pilaren er voor en in de olie en weer een dek klaar

attachment.jpg

volgende stap de ramen aan de achterzijde
al 2 klaar, nog genoeg te gaan :)

attachment.jpg

grtz Ed
 
Laatst bewerkt:
het schiet lekker op.

vrermoedelijk ligt het aan de macrofoto's omdat het hout er nogal ruw uitziet.
 
lijkt inderdaad veel ruwer dan het is, maar bij de gewone stand is alles lastig in beeld te brengen.

vandaag met de achterzijde aan het werk geweest, zagen
attachment.jpg
zwart maken
attachment.jpg
zijkant de ramen/deuren gemaakt. Komt nu dus vals licht in de ruimte. Moet dus kijken of ik die ramen aan de achterzijde ga blinderen of dat het meevalt als alle ruitjes geplaatst zijn.
attachment.jpg
valt mee met het licht, zijkant heeft nog geen ruitjes dus kan alleen maar beter worden
ben tevreden met het resultaat.
attachment.jpg

grtz Ed
 
ziet er goed uit ed de raampjes staan er netjes in 8)
 
dank je wel allemaal, ben zelf ook tevreden met de ruitjes, heb ze inmiddels allemaal gemaakt en geplaatst. Op de tweede galerij heb ik ze koud op het achtervlak gepakt, niet genoeg werkruimte om ze netjes uit te boren/vijlen :( Eerder aan moeten denken he). maar goed wel de folie er achter geplakt en met de donkere achterwand zie je bijna het verschil niet en nadat de reling geplaatst is heb je geen vrij zicht meer op de ruitjes dus valt het nog minder op. Inmiddels ook al wat ornamenten e.d aan de spiegel geplakt. Zal morgen bij daglicht foto's maken en posten.

grtz Ed
 
Hier zou ook tevreden mee zijn, het is echt niet makkelijk om die ruitjes goed uit te lijnen.
 
hier dan de beloofde foto's, de zijkanten van de achterstven ornamenten zitten nog in de palmuur om ze strak aan te laten sluiten op het houtwerk. De ruitjes lopen in een boog en zijn muv de middelste niet rechthoekig maar lopen naar de zijkant toe.

volgende stap het maken van de relingen op de ballustrades.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

grtz Ed
 
Dat is gelijk een heel ander gezicht met een kleurtje, het staat erg goed.
 
Dat is gelijk een heel ander gezicht met een kleurtje, het staat erg goed.

Dank je en gelijk er maar meer kleur tegenaan gegooid! :)

Ik heb lang getwijfeld of ik het onderwaterschip wit zou maken of in de olie zou zetten, ik heb toch maar besloten de romp wit te maken met een kleine zwarte 'band' tot aan het eerste berghout. Ik vind het er toch goed uit zien en is zo ook meer historisch correct.

de foto's
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voo de oplettende kijker aan de voor en achterzijde nog enkele ornamenten aangebracht (met rood/wit wapen).

grzt Ed
 
prachtig bootje, heel proper afgewerkt !!
Ik vindt het ook heel mooi dat je het niet geverfd houtwerk zo mat hebt gekregen, de kleuren komen zo allemaal mooi tot hun recht en het hout heeft een echte ... hout look :D , en niet blinkend wat je soms wel ziet.
 
Laatst bewerkt:
Edwin, het ziet er prachtig uit.
 
Bedankt allemaal, bouw ligt op lag pitje, werk aan de winkel in de tuin :)

prachtig bootje, heel proper afgewerkt !!
Ik vindt het ook heel mooi dat je het niet geverfd houtwerk zo mat hebt gekregen, de kleuren komen zo allemaal mooi tot hun recht en het hout heeft een echte ... hout look :D , en niet blinkend wat je soms wel ziet.

Houtdelen die houtkleur moeten blijven zet ik in de olie. Ik heb ooit een jerrycan olie op de kop getikt bij een meubelmaker en heb dat gebruikt om onbehandelde meubels te kleuren. Bij mijn eerste bootje, een botter, heb ik de olie uitgeprobeerd en was zeer tevreden over het 'natuurlijke' resultaat. Sindsdien gebruik ik alleen die olie en kleurnuances krijg je door meerdere lagen aan te brengen.

grt Ed
 
Ondertussen wat kleine zaken kunnen doen, ben overal aan het schip bezig, om verveling van steeds hetzelfde te moeten doen te voorkomen, zo heb ik enkele kanonnen geplaatst en aan de boeg en achtersteven/galerij gewerkt, foto's zeggen meer als woorden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

grtz Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan