Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw HMS Victory - DeAgostini - schaal 1:84 door JohnA [wip]

Thanks Modelbouwerke en Steurtjes.
Denk dat ik een lange weg te gaan heb.
In 2005 al een nekoperatie gehad en nu weer in mijn nek (op na hoogste wervel) en een ontsteking onder mijn schedel er bij. Slik.
heel veel sterkte en beterschap ik weet wat het is om pijn te hebben
 
John, heel veel sterkte en beterschap gewenst met je nek.
Bouwen komt wel weer, eerst aan de gezondheid denken.
 
Help

:ohmy:

Heb ik iets verkeerd gedaan?
Balkjes kunnen niet aansluiten omdat plaats spanten waar ze tegen moeten komen, schuin is.

attachment.jpg
 
Hoeveel zie je van de binnenkant van de romp door de geschutspoortjes?
Heeft er iemand daar een mooie foto van?
Thanks, John
 
De balkjes zitten zo goed John. Ze moeten niet tot tegen de schuine kant van de spant. Zo is het toch bij DeAgonstni.
 
Hoeveel zie je van de binnenkant van de romp door de geschutspoortjes?

Binnenkant zwart schilderen is een goede optie of de kleur die deAgostini aangeeft.
Zou dat wel zoveel mogelijk voor het beplanken van de romp doen.
 
De balkjes zitten zo goed John. Ze moeten niet tot tegen de schuine kant van de spant. Zo is het toch bij DeAgonstni.

Weet niet zo zeker Christophe.
Op een engels forum zie bij elke bouwer dat ze toch tot tegen de spanten zitten.
Misschien een klein beetje bijschuren tot het past.
 
Ik dacht dat ze met de bovenkant tot tegen de spant moesten komen zoals de tekening hieronder.

attachment.jpg
 
Ho JohnA,

hier heb je een foto hoe dat ik het gedaan heb

attachment.jpg

op mijn album staan er nog meer hoor
even een vraagje over de verf die jij heb hoe kom je daar aan ????? waar kan ik die bestellen

ik heb een ongelooflijke fout ge maakt met het schilderen van de romp met beits het is niet om aan te zien
wil hem nu gaan verven in de goede kleuren

groetjes
 
Laatst bewerkt:
Hey Charles,
Verf besteld bij modelbouw de kombuis.
Is een set speciaal voor de Victory.
Groetjes, John
 
Ik moet te veel schuren om tot de spanten volledig te raken.
En dan wordt het balkje te laag.
Ga het toepassen als bij Christophe.

Balkje geweekt en opgespannen. 2 stukjes hout zijn om de rechte hoek te bewaren.
Als alles droog is, worden ze verwijderd.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
:ohmy:

Heb ik iets verkeerd gedaan?
Balkjes kunnen niet aansluiten omdat plaats spanten waar ze tegen moeten komen, schuin is.

http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=21509&d=1340708456

Op het dek eronder merk ik geen balkje !? of ben ik mis ... daar sluit het normaal netjes haaks aan tegen de spanten ! , hoger is het met een hoek door schuinte van spant dus balkje vlak op dek . Maar inderdaad het hier door jou getoonde klopt niet , bij mij passen de balkjes netjes in de voorziene plaats zonder schuren.
En veel zie je niet van het zwarte geschilderde inwendige , zolang je het maar zwart maakt , ik heb zelf maar 1 laagje gedaan.
Succes !!
;)
 
Hier neem ik weer de draad op na lange stilstand in de bouw van m'n Victory. Zopas thuis van aankoop nieuwe bouwplank van de Hubo hier in Brugge.
M'n vorige bouwplank zal ergens nog in m'n box in Gent achtergebleven zijn. Dus we gaan er voor !!!
 
Allez , veel succes met de heropstart ! Al mijn hobby activiteiten liggen stil nu wegens verbouwingen . Mijn toekomstige werkruimte dient nu als magazijn waar enkel de kat haar weg vindt !
Af en toe kom ik wel eens kijken , :)
 
Herstart van de H.M.S. Victory

attachment.jpg

Controle nodige onderdelen voor de spanten: ok ; Begin samenstellen spanten.

attachment.jpg
 
Sovereign of the Seas bovenaan, 1e gestarte bouw van de Victory onderaan:

attachment.jpg
 
Nog geen idee van kleur.

Hoe los ik dit op?

attachment.php
attachment.php
attachment.php
 
Beste John, kijk nog even, wat er mis kon lopen ,want je foto's zijn helaas hier niet zichtbaar.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan