Hoofdsponsor

1/35 Tamiya M26 Dragonwagon [DONE][?]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtwerk gewoon, d'er zitten hier toch krakken op dit forum.
 
wow! als ik dit zie krijg ik ook wel zin om eens iets militair te bouwen! machtig!
 
DOH, ik heb deze ook nog liggen. Ik zocht een vehicle voor mijn landingcraft en een Sherman was me te gewoon. Jammer dat hij al af is, had graag gezien hoe je hem gebouwd heb.
Helaas moet ik weer op het forum opmerken dat er af en toe termen worden gebruikt die ik niet snap/ken zoals 3D techniek, chips, modulatietechniek?
Voel me soms onnozel omdat ik dit niet weet en snappen newbees het ook?
Ach was ik maar weer jong :(
BTW schitterend gedaan.
 
Thnx mannen

@ Lightning, de bouw heb ik zelf niet helemaal gedaan. Door de eigenaar was deze voor 80% gebouwd.
Ik zelf heb hem 4 jaar geleden gebouwd en hij is niet moeilijk. Gewoon stapjes volgen ;)
Modulatie techniek is een manier van spuiten. Eigenlijk probeer je met highlights de lichtinval na te bootsten
MIG heeft een mooi artikel geschreven

http://migjimenez.blogspot.com/2011/06/modulation-and-weathering.html

Chips zijn de beschadigingen die je aanbrengt, als het ware is de verf er vanaf "gechipt"
Bij 3D chips zet je eerste een lichte kleur chip en vervolgens kleur deze in met een donkere. om zo een 3D effect te krijgen.

Kristof Pulinckx heeft hier mooie voorbeelden van.

Het is allemaal niet moeilijk en een met een beetje oefenen kom je al een end ;)

Groet Martin
 
Hoi Martin,

Wederom een zeer levend model en zo laat je zien dat ook een uni kleur model prima tot een levendig onderwerp gemaakt kan worden. De modder ziet er realistisch uit al vind ik het iets te veel persoonlijk omdat de rest van de wagen behoorlijk schoon is, heeft dit met een mogelijke ondergrond te maken?

Blijf vooral oefenen, het gaat je goed af ;)
Gr Johanna
 
Voila sie, dat is nu eens een bemodderd model waar je de details nog ziet. Het slijk en ander dirt zit erop, op de juiste plaatsen waar het hoort te zitten, niet teveel of te weinig en toch zie je de (kleine) contouren er nog doorheen. Een goed afgewerkt model als je het mij vraagt ! Want slijk en slijk is 2, maar niet hier op deze trekker.
 
Robin en Rutger met hun voeten in de modder !

Prachtig gewoon ! Eersteklas verwering, prima afgewerkt.

Groeten Rik
 
Heel schone modulatie dat ge hier hebt toegepast
 
Kan niets meer toevoegen dan wat er al gezegd is.
 
Bedankt voor al jullie reacties.
Het is een tijdje stil geweest van mijn kant, (vakantie en een beetje gebrek aan motivatie) maar nu weer vol aan het bouwen.

De verwering en verf laag van de trailer is al in een verder stadia

IMG_40023.JPG


IMG_40031.JPG


IMG_39982.JPG


IMG_39994.JPG


Ik moet er nog veel aan doen om het echt goed te krijgen maar het begin is er

Martin
 
een aardslelijk voertuig maar wel zeer mooi gedaan. Sterk staaltje modelbouw
euh Famo, smaken verschillen natuurlijk, maar ik vind het een prachtig voertuig...

over de restauratie.. WOW.. niet veel meer over te zeggen...

grtz
 
Mooei maar zeker opletten met nog extra verwering, denk dat je niet al teveel roest moet toevoegen. Less is more.
 
Hoi Martin, dacht dat je het model af had ;) , blijkbaar niet en het is leuk weer een update te zien, de trailer ziet er gebruikt uit en veel meer verweren zou ik niet doen, zoals hierover opgemerkt less is more.
Veel plezier!
Gr Johanna
 
miljaar!! hier kan ik uren naar kijken! topwerk vind ik dit :wow:
 
Martin, tot op heden al een super resultaat. Naast de Famo met aanhanger een van de nodige kits van Tamiya die me echt kan bekoren. Zo uitgevoerd al helemaal! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan