Hoofdsponsor

1/72 Sd.Kfz.142 StuH 42 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Gisteren op de beurs in Marke heb ik enkele "easy" kits gekocht (onder dwang van het koopspook :nowink: )
Het gaat om enkele dozen van het merk Armorfast. Ik had er nog niet van gehoord, maar het zal wel bekend zijn onder de wargamers denk ik. Recht uit de doos bouwen heb je een tankje klaar in een half uurtje. Het bestaat uit +- 20 onderdelen :O
Door tijdgebrek om deftig te bouwen, heb ik mij toch maar enkele van deze kits aangeschaft, om toch iets te kunnen bouwen...

Na wat opzoekingswerk op het net, kwam ik tot de conclusie dat er veel ruimte is om iets meer detail toe te voegen, dus...:wub:


Sd.Kfz.142/2
StuH 42


Country : Germany
Role : Assault Gun
Production Date : March 1943
Manufacturer : Alkett
Number Produced : 1211
Crew : 4
Radio : FuG 15
FuG 16
Road Speed : 40 Kilometers per Hour
Rough Speed : 18 Kilometers per Hour
Road Range: 155 Kilometers
Off-Road Range: 90 Kilometers
Engine Name: Maybach HL 120 TRM
Coolant : Water
Cylinders: V-12
Capacity: 11.867 Liters
Power : 300 hp @ 3000 rpm
Power / Weight Ratio : 12.55 hp per tonne
Transmission : Synchromesh ZF SSG 76
Gears : 6 Forward / 1 Reverse
Suspenion : Torsion Bar
Fuel Type : Gasoline
Fuel Capacity: 310 Liters
Road Consumption: 2 Liters per Kilometer
Off-Road Consumption: 3.44 Liters per Kilometer
Length : 6.14 meters
Height : 2.16 meters
Width : 2.96 meters
Weight : 23900 kilograms
Ground Clearance : 39 centimeters
Ground Pressure : 1 kg/cm²
Track Links : 93 per track
Track Width : 40 centimeters
Track Ground Contact : 286 centimeters
Gradiant : 32°
Vertical Obsticle : 0.6 meters
Fording Depth : 0.8 meters
Trench Crossing : 2.6 meters
Turning Radius : 5.85 meters

Het gaat over deze tank dus:
1a.jpg
Bron: internet, For reference purpose only

Dit is de boxart van het model:
79975.jpg

En dit heb ik na een middagje prutsen ineen gekleefd:
DSC05095.JPG
DSC05096.JPG
DSC05097.JPG
DSC05098.JPG
DSC05099.JPG
DSC05100.JPG

Zoals je kan zien heb ik getracht om een beetje extra detail aan te brengen, echter met simpele materialen (er zit nog veel materiaal in de verhuisdozen :@ )

Nu wachten tot ik de tijd vind om de verf tevoorschijn te halen :$
 
Laatst bewerkt:
Hey Beyond,
Je bent er in ieder geval geslaagd,het geeft direct een meerwaarde.
Knap en verzorgd in elkaar gestoken,straks eens het kleurtje erop,kan dit niet anders ,dan een juweeltje te zijn. :)
 
Terug begonnen zie ik.
De extra details geven hem direct meerwaarde.
 
mooie vorderingen op 1 namiddag tijd! Misschien toch de schürzen (beschermingsplaten langs de zijkant) vervangen door fijnere exemplaren uit plastic card? Dit zal je model zeker een meerwaarde geven.
 
@PeiperJ en Camaro69: Bedankt, ben blij dat jullie het een verbetering vinden ^^
@Mad Ice: Ik heb er aan gedacht om de shurzen te vervangen, maar juist mijn Plasticcard zit nog ergens in een doos... Op deze heb ik plastic gebruikt van een frietbakje... Maar geen nood, in deze doos zitten twee exemplaren, dus de volgende krijgt nog meer upgrades, maar dat is voor later, als mijn @-L-jee in orde is en ik alle benodigdheden terug vind ;)
 
Hey,

haha, het bloed kruipt waar het niet kan gaan, ge zijt terug begonnen, goed he, en met wat voor eentje, ziet er al goed uit, mooie vorderingen ;)
 
Mooie vorderingen, ik weet niet of je de schurzen gewoon fijner kan wrijven over schuurpapier, of gewoon de randen schuin zetten, zodat de dikte minder opvalt. de horizontale naad op de middelste schurzen zou ik wel opvullen (lijkt nu of het 2 platen boven elkaar zijn). De sleepkabel lijkt me wel zwaar uitgevoerd.

Benieuwd naar het jasje...
 
@Swaken: Wat een babbel en het zien van zoveel moois kan doen met het bloed hé ;)

@Silenoz:
ik weet niet of je de schurzen gewoon fijner kan wrijven over schuurpapier,of gewoon de randen schuin zetten, zodat de dikte minder opvalt.
Heb ik een beetje geprobeerd

de horizontale naad op de middelste schurzen zou ik wel opvullen (lijkt nu of het 2 platen boven elkaar zijn).
Kijk eens hier ;)
:
main.php


De sleepkabel lijkt me wel zwaar uitgevoerd.
Daar kan je gelijk in hebben (ben een beetje te vluchtig beginnen met bouwen, de volgende doe ik meer op mijn gemak, wil het gewoon terug een beetje in de vingers krijgen na een veel te lange bouwstilte :sleep: )
 
Mooi hoor, 'k ben benieuwd naar de kleuren. Word het een camo patroon?

Grtz Bart.
 
Je Kan daar zeker best een mooi model van maken, alleen de tracks en loopwielen zijn bij zulke kits nogal raar.
De binnenkant van de tracks kan je best van wat detail voorzien. veel succes!
 
Leuk, een mini Stug! Ziet er al zeer netjes uit!

Erwin.
 
@D-DAY: Ik zou er graag één in camo kleuren steken, en de andere (die ik nog moet maken) in een egaal kleurtje.
Ik weet wel nog niet in welke volgorde...

@Thorstein: Je hebt volkomen gelijk wat de loopwielen en de tracks betreft, echter bij deze ga ik geen veranderingen meer aanbrengen. Om iets van detail te hebben heb ik reeds de suspensie van een ander tankje gesneden en hier achter gekleefd. De tracks zullen lelijk blijven bij deze :(
 
Ach don't worry, met Juist schilder werk zal dat alleszins toch al veel minder opvallen.
 
Leuk om te zien dat je weer wat onder handen neemt Beyond.
Helaas militair waar ik geen binding mee heb, maar toch succes met dit kleine tankje;)

Fred
 
@The Mouse: Bedankt voor de ruggesteun ;)
@Thorstein: Of de schilderwerken zullen lukken valt nog te bezien, een camo zal deze niet worden, dat heeft de airbrush vandaag beslist :( Dunne lijnen spuiten lukte niet vandaag...:@:tongue:

oeps, ging ervan uit dat deze meegingen met de schilden van een stug IV of III

Silenos, ik had mij in eerste instantie ook mispakt:unsure: Op de meeste foto's die ik gevonden heb op het net zijn het dezelfde schilden als de StuG III en IV. Deze foto is de enige die ik tegengekomen ben met deze schilden, maar hij heeft dus wel bestaan... Of het de enige was met deze schürzen weet ik niet :nowink:
Als ik een tweede ga maken zal het, ofwel zonder, ofwel met andere schürzen zijn ;)
 
Zo, de kogel is door de kerk, het is een panzergrijze uitvoering geworden.
Ik zal later nog foto's nemen, nu is de laklaag nog aan het drogen, en straks komt er nog een wash op.
Ook de decals zijn geplaatst, hoewel het een fictieve combinatie is, er is weinig info over te vinden, dus heb ik maar een combinatie gemaakt van enkele referenties :P
De decals zijn trouwens toch zo danig klein dat het niet echt zal opvallen ;)
Nu ben ik nog aan het twijfelen of ik er een whitewash met de haarlakmethode zal op aanbrengen of niet, maar ik zal eerst eens luisteren wat jullie er van vinden/denken ;)
 
De whitewash kan misschien de aandacht van de tracks wegnemen, ik zou het proberen.

Grtz Bart.
 
Bedankt D-DAY, Ik ben er nog niet zeker van van die white wash. De rupsbanden krijgen alvast een laagje natte modder op gesmeerd, maar alvast bedankt voor je inbreng :)

Hier dan de foto's van hoe hij er nu bijstaat:
DSC05101.JPG
DSC05102.JPG
DSC05104.JPG
DSC05106.JPG

Graag jullie inbreng ;)
 
Laatst bewerkt:
Inbreng? Tja wat zeg je hier op? Heel simpel zeker, voor mij is dit een van de meesters op 1/72 gebied aan het werk. Dit laat zien hoeveel detail en realiteit je kan geven in deze kleine schaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan