Hoofdsponsor

1/18 Ferrari Dino 246 GT Le Mans 1972 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is dezelfde als die op Le Mans reed, alleen een ander racenummer.
Als ik het goed heb is dit de 246 GT #02678
 
Ik heb zitten googelen op Ferrari Dino Le Mans, maar geen foto's van de benzinetank gevonden. Wel heb ik foto's van de wagen die ervoor staat (is een 365 GTB/4C niet ?), en bij dat type wagens ziet de benzinetank er bijvoorbeeld zo uit :

P026Web.jpg


Dit lijkt me een kleiner model van benzinetank dan men op Le Mans zou gebruiken, maar ik denk dat de benzinetank uit aluminium gemaakt is (ondanks de zwarte kleur). Bij de Dino lijkt het mij dat men ook alu gebruikt heeft, maar dat er een gele hitte coating of isolatie rond zit, omdat de tank dicht tegen de motor zit.

Zal een flinke zoektocht worden om het echte verhaal van de foto te vinden.
 
Ik heb het vermoeden, dat er in de 246 zo'n zelfde tank in zit, maar dat hier een soort isolatiedeken ("hitteschild") overheen zit.
Bij deze zit tenslotte de motor vlak voor de tank en bij de 365 zit de motor bij de vooras.
Maar ik ga mij daar niet al te veel mee bezig houden, ik zal hem iets weatheren en verder niets.
 
Maar ik ga mij daar niet al te veel mee bezig houden,

Groot gelijk John....het zijn geen productiewagens dus zet er 10 op een rij en je vindt 8 verschillende oplossingen. Alleen Porsche had een uniforme oplossing voor zijn tank in de 935 :-) ...maar ja dat zijn ook Duitsers

53840185.93521074486204.jpg
 
Heel mooi werk John!
Lekkere glans er in, beetje plamuren e.d moet dat stoeltje wel goed komen, ik stuur je v.d week de link even!

Jim Glickenhaus poste zondag middag trouwens op facebook dat hij hiermee een eindje ging toeren................

466066_389305934439999_142273435809918_1144544_645775771_o.jpg


Ben benieuwt hoe hij verder word, blijven het nu trouwens toch de slicks er onder?
 
Zo, da's even geleden, maar ja, de lak moest toch de tijd hebben om een beetje uit te harden.
En aan het interrieur hoef ik niet veel te doen, alleen een paar veiligheidsgordels toevoegen.
Afgelopen weekend zijn begonnen met het polijsten van de body en een paar kleppen.
Zo tussen de voetbalwedstrijden door elke keer wat beet gepakt en ben zeer tevreden over het resultaat.
Gaat wel wat tijd in zitten, maar dat geeft niet wanneer alles goed gaat.
Alleen de deuren moet ik nog doen, maar dat zijn niet de moelijkste onderdelen.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Nu de binnenkanten van de body en de kleppen nog zwart spuiten en dan kan hij weer in elkaar gezet worden.
 
Zo die is heel mooi geworden. Wat een resultaat van die velgen en geintegreerde wielkast verbreders.
En dan natuurlijk de glans van de rode kleur! Super!

Groet vanuit het bloedhete zuiden van frankrijk, 32 graden!!! Pfff
 
Prachtig werk ,proficiat
sabre
 
Zo, 't heeft even geduurd, maar de 246 is klaar.
Daar waren een paar kleine probleempjes met de lak, maar dat heb ik opgelost.
De onderdelen die ik gespoten had, zaten zo dik in de lak, dat een aantal onderdelen niet goed meer pasten.
Daarom heb ik van de voor- en achterkleppen alle bevestigingen eraf geslepen, zodat ze er nu los op komen te liggen.
Dit is niet zo'n probleem, in de vitrine staat hij toch altijd met z'n kleppies dicht.
Op de kleppen zelf heb ik bevestigingen van PE gelijmd. Deze zijn van Hobby Design, die hebben tegenwoordig leuke dingen voor 1:18.
Voor de banden heb ik toch de slicks gebruikt, deze waren iets kleiner dan de profielbanden, staat wat beter onder dit model.

En dan nu de eindfoto's:


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Zo, op naar de volgende!!
 
Knap resultaat John. Weer ééntje om trots op te zijn.

Mark
 
terug een mooie ,john

een plezier om te volgen
 
Is weer een juweeltje geworden John. Het blijft geweldig om te zien hoe je projecten maakt van het allerhoogste niveau. De afwerking is zo als steeds tip-top. En het lakwerk is weer super-strak.

Respect John, diep respect ApplausApplausApplaus

PS : Je mag 10 foto's van de bouw of het afgewerkt model kiezen, en ze aan mij per PB versturen. Dan kan ik ze in de gallerij plaatsen.

Groeten

Pascal
 
Zo een spuitwerk is toch een talent appart,Applaus
 
Hartelijk dank, jongens, voor de fijne reacties, dat doet een mens altijd weer goed. :)
Dit is altijd weer een drijfveer om ook bij het volgende model weer mijn stinkende best te doen.
En het volgende model staat alweer te trappelen van ongeduld, hierover later meer.

Ook zag ik dat ik een naamsverandering ondergaan heb, ik ben n.m.l. gepromoveerd tot "Ferrari Meesterbouwer". 8)
En dat terwijl ik eigenlijk nog niet eens zo lang hier de gelederen versterkt heb.
Jullie zullen begrijpen dat ik daar enorm trots op ben en zal deze naam in de toekomst hoog moeten houden.

@Pascal: Ik schaam mij een beetje tegenover jou, in het verleden heb je mij al eerder gevraagd om foto's door te sturen van afgewerkte modellen. :$
Dit is er nooit van gekomen, maar ik zal dit eerdaags even goedmaken.
 
Mooi model geworden en het lakwerk is om van te smullen.
 
Dat een een model met een grote :wow: factor John.

Fred
 
Jaja, dit is echt geen hotwheels hoor. Eerder een BBR of MR.

Wat is deze strak geworden zeg! Super mooi gedaan! Mag je zeker trots op zijn!
 
Wat een prachtig model is het geworden John, echt top lak werk, en een heel strak motortje zo er in!
En ik blijf respect houden dat je gewoon auto na auto door gaat en telkens zo'n pracht stukje neer zet!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan