Hoofdsponsor

1/18 Ferrari Dino 246 GT Le Mans 1972 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
die zit weer mooi in een laag , super strak !!
 
Flinke verbouwing met een prachtig resultaat John. Jouw 246 GT / 206 SP "hybride" ziet er een pak beter uit dan het originele model. Hoog tijd dat Hotwheels jou in dienst gaat nemen, zodat ze hun modellen op een deftige manier kunnen maken.
 
Applaus John....je begint een echte plaatwerker te worden! Het ziet er zeer gelikt uit!
 
Dank je wel jongens, het is eigenlijk een hoop werk voor een niet bestaande auto, maar dat bepaalde ideëen omgezet kan worden met behulp van plastic, lijm en plamuur geeft veel plezier in mijn bezigheden, vooral wanneer het allemaal een beetje lukt.

@Pascal: Het is soms echt om te janken hoe HW dit model afgeleverd heeft voor zoveel geld.
Aan de andere kant kunnen ze het wel, zie de 599 GTO en de 599XX, die zitten weer wel perfect afgewerkt in elkaar.

@Ton: Na het metaalgruis van boren, fresen, vijlen en schuren komt het fijnstof van de plamuur nu boven drijven.
Je wil niet weten hoe mijn hobbykamer er nu uitziet.!! :( :worried:
 
Ton: Na het metaalgruis van boren, fresen, vijlen en schuren komt het fijnstof van de plamuur nu boven drijven.
Je wil niet weten hoe mijn hobbykamer er nu uitziet.!! :( :worried:

En dat allemaal voor een autootje op de TV :laugh::laugh: Maar het wordt wel een mooi autootje!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is nu wel echt modelbouwen he ; prachtig gewoon .
grz Sabre
 
Na de 599GTO zijn we weer met volle moed bezig aan de twee 246ers.
Momenteel gaat de LM versie iets sneller, is ook makkelijker om te doen.
Deze staat dan ook sinds vandaag in zijn nieuwe rode jasje.

Eerst het model eens een flinke schuurbeurt gegeven en daarna wat reparaties moeten doen aan de body.
Ik denk dat ik met deze een maandagmorgen model had!!
De spatbordverbreders had ik al aan de body gelijmd en deze nu netjes geschuurd en heb ik vloeiend met de body mee laten lopen.


attachment.jpg



Eerst in de grijze zinkprimer voor een betere hechting op het diecastmateriaal (zamac):


attachment.jpg



Dan in de gewone witte primer, want we gaan hem rosso corsa spuiten:


attachment.jpg



Na twee mistcoats en twee wetcoats gaat tie een weekje in ruste.
Er komen alleen een paar ronde witte decals op en dan kan de blanke lak erop:


attachment.jpg



De "SP" is vanavond ook weer voor de zoveelste keer in de primer gegaan, we zullen wel zien hoe die daar uitkomt:


attachment.jpg


Als ik zin heb en de body van de "SP" is nu eindelijk goed, dan kan het wel eens gebeuren, dat er vanavond nog een kleurtje op komt.
Zoals jullie zien, wordt er hard gewerkt aan de 246ers en wanneer eerdaags de bodys in de laklaag staan, kunnen we aan het interrieur van beiden beginnen.
 
Heel mooi werk John! Trouwens rare jongens bij Ferrari: je gaat toch niet bij een middenmotor sleuven in het voordeksel maken.....of is dat tegen zweetvoetjes door die smalle schoentjes
 
Hmmm....., ik dacht eigenlijk wel dat jij het wist, maar er zit een radiator in het vooronder!! ;)
Dus aan de voor-onderkant de lucht erin en door de voorklep weer naar buiten.
Dit zal je wel zien, wanneer ik wat verder ben met de bouw!!
 
De body van de LM heeft nu een fijn schuurbeurtje gekregen en alle chroomlijsten hebben we van BMF voorzien.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Ik heb besloten dat het een hele cleane versie van de LM wordt, dus ook geen witte nummervelden op de body.
Gisteravond de eerste blanke laklaag erop gezet.


attachment.jpg
attachment.jpg


Het model vandaag weer een fijne schuurbeurt gegeven en de final laklaag gegeven.
Deze kan nu een paar weken lekker uitharden en dan kan er gepolijst worden.
Kan ik nu met het interrieur beginnen, maar dat zal niet veel bijzonders worden, denk ik.

Ondertussen hadden we (Schumi/Martijn en ik) gisteren een paar stoeltjes gegoten.
De mal hadden we al, dus het was even spannend wat er uit zou komen.
Het stoeltje voor de Breadvan was mislukt, maar van de GTO was goed.


attachment.jpg


Om goed te zien of het gelukt is, het stoeltje even in primer gezet.
De blauwe is een originele van Kyosho.


attachment.jpg
attachment.jpg


Hier en daar een beetje plamuren, maar verders ziet het er goed uit.
Zelfs de stiknaden zitten er in, dit bied redelijk wat perspectieven voor de toekomst.
 
Jawadde, die blinkt mooi!
Ik hoop dat je nu in een rechte lijn naar de finish kan want ik ben benieuwd hoe hij er uit zal zien als hij af is.
prachtige replica's van de stoeltjes John...

Hoe gaat het met de SP?
 
Onverwacht een daagje vrij, dus konden we nog wat freubelen vandaag.
Daar het origineel van HW veel te hoog op z'n wielen stond, ben ik eens bezig geweest met de vooras.
Aan de bovenkant van de ophanging zo'n 4mm weggeslepen en aan de onderkant 4 kleine ringetjes erbij gelegd.
Nou kon ik het niet laten, dus de pas gespoten body voorzichtig op de verlaagde bodem gezet.
En oh, oh, oh......, wat wordt dat mooi!!! (vind ik zelf, hoor)
Die verlaging doet de 246 erg goed, moet ik zeggen en met een paar bredere bandjes eronder, kun je mee voor de dag komen.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


De achterzijde heb ik niet verlaagd en ik denk dat ik dat zo laat, staat niet verkeerd.
Nu had ik rechts slicks en links profielbanden eronder liggen, ik ben er nog niet uit wat het gaat worden.
Zo, nu zetten we de body weer even voor een paar weken weg, kan die lekker uitharden.
 
Mooi John die brede bandjes! Hij doet erg denken uit een auto uit mijn jeugd, de Matra Djet

matra-jet-5-10.jpg


Ik vroeg mij alleen (gezien de "gegoten" vorm) af in hoeverre de tank niet van rubber/plastic is dus zwart moet zijn?
 
Mooie auto, Ton, lagen daar renault motoren in, of heb ik dat mis?

De tank: Ik heb ergens een fotootje hiervan en dan is de kleur een beetje geel/groen, ik zal hem eens opzoeken!!
 
John, Renault Gordini Motoren. Geel/groen lijkt op kunststof !
 
Gevonden: :)

Watkins Glenn 1972


attachment.jpg
 
Ik zou zeggen dat dit een tank is gegoten van gele kunststof ( vreemd woord eigenlijk) Het lijkt me sterk dat ze alu/metaal/rubber geel gaan verven.
 
Ziet er al goed uit.
De glans zit er al mooi in.
 
Heel knappe vorderingen John. Ik zou voor de profielbanden gaan.

Oh ja, dit heb ik net op het net gevonden :

cartown_ferraridino246_gallery.jpg

Welke type Dino is dat op die laatste foto (Watkins Glenn 1972) ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan