Hoofdsponsor

1/18 Ferrari Dino 246 GT Le Mans 1972 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Breadvan en GTO!!
Iets voor jouw?
 
Haha dan had je gezellig Formule 1 mee kunnen kijken Zondag ochtend (al was het na Schumachers uitval ''ietsje uhhuuum'' minder gezellig hier haha ):unsure:
Nee het komt gewoon in Houten mee hoor, gaat makkelijk lukken!
Nou de siliconen/harder verhouding was wel goed, alleen omdat er wat meer rubber in zat had het meer tijd nodig, eigenlijk logisch, maar op dat moment kwam ik er niet op:P
Maar de de onderkant van het stoeltje wat we met tape vast hadden gezet stak er iets boven uit, dus heb ik er nog iets bij gegooid vanmorgen, en dat was binnen een half uur hard, ligt er dus blijkbaar aan hoeveel rubber je gebruikt.....weer wat geleerd ;)

Ik denk trouwens dat ik voor de 330P4 een heel deel van het blok van de 512 ga over gieten, dat er een wat realistischer blok in komt te liggen dan dat het nu doet, maar eerst deze Ferrari afbouwen (en dan de Aston):laugh:

Heb jij er geen probleem mee dat als je de primer op gaat schuren, en je er later weer overheen spuit je die plekken er onder blijft zien? ik had dat laatst wel, misschien dat het niet lang genoeg had gedroogd?......
 
Wanneer ik het model helemaal in de primer heb staan, kijk ik of het er egaal en goed op zit.
Een stofje of zo doe ik dan nog voorzichtig wegschuren, maar voor de rest kom ik er niet meer aan.
Ik spuit er dan gewoon de lak overheen. Want ik veel te bang dat ik dan weer door de primer heen schuur.
Zodoende heb je een egale kleur primer.
En plekken in de lak heb ik nog niet gezien, zelfs niet bij de gele 599XX en dat is toch een lastige kleur.
Ik hou er tegenwoordig wel langere droogtijden op na, ik neem geen risico's meer, niet met primers en ook niet met allerlei lakken.
 
Laat maar weten Pascal, ik heb die mal van de stoeltjes voor John gemaakt, en kun je gewoon onbeperkt stoeltjes uit gieten :)
 
Ondertussen ploeteren we lekker verder met deze Dino's. :huh:
Dino's?? Jawel, ha, ha, er is er ééntje bij gekomen, omdat de plannen weer eens een beetje veranderd zijn met de eerste.
Degene waar ik mee bezig ben, kijgt dusdanige veranderingen, dat ie meer op een 206 SP gaat lijken.
De tweede gaan we alsnog als een LM door het leven laten gaan en zal de eerste als een soort "rood" draadje door het verhaal heen lopen.
Snappen jullie het nog? Ik niet, maar we rommelen lekker verder en zien wel waar het schip strand!!

Aan de voor en achterkant lijmen we een paar vleugeltjes van plastic.


attachment.jpg
attachment.jpg


En met een beetje vijlen en schuren, komt de vorm er aardig in te zitten.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Aan de voorste vleugeltjes hoeven we niets meer te doen, maar de achtersten moeten nog wat dikker worden.
Met een flinke klodder plamuur erop gaan we er een beetje model aan geven.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


En hier zijn we bij het punt aanbeland, dat ik weer eens van gedachte veranderde.
Dat had ook met de achterklep te maken, die wilde niet echt meewerken, die lag iets scheef in het frame en kwam niet mooi in lijn uit.
Toen heb ik het achterste gedeelte van de klep eraf geslepen en die weer tussen de twee vleugeltjes gelijmd.
Zo ontstond er één lange spoiler over de achterkant heen die ik nu wel mooi recht kan modeleren.
Op de achterzijde liggen twee klepjes, één boven de tanken en één boven het motorblok.
Deze twee heb ik aan elkaar gelijmd, waardoor er nu één klep is.
Met een ietsje fantasie gaat hij nu een beetje de lijnen van een 206 SP krijgen.
Ook de voorklep krijgt een lichte aanpassing.
De kleine luchtgaatjes gaan verdwijnen en daar komt een wat groter gat voor in de plaats.
De SP had dit n.m.l. ook, dus gaan we deze lijn maar volgen, moet alleen nog wel afgewerkt worden.


attachment.jpg
attachment.jpg


De plastic plaat waar het gat in zit, ligt iets boven de klep, dit blijft zo, ik zal later wel toelichten waarom. (Wanneer mijn plannetje lukt!!)
De rechthoekige luchtinlaat aan de voorkant heeft inmiddels ronde hoeken gekregen.


attachment.jpg


En daar komt nummer twee te voorschijn. Hier gaan we niets aan veranderen (denk ik), alleen wat verbeteringen.
Wanneer alles lukt, zal het leuk zijn om ze beiden naast elkaar te zetten en met elkaar te vergelijken.


attachment.jpg
attachment.jpg


Tot zover deze kleine update en freubelen we weer rustig verder. :)
 
Ziet er goed uit.
Waarmee heb je de plastic op het metaal gelijmd?
 
Dank je Camaro69, ik doe alles lijmen met 2 sec. lijm van Bison.
Die heb je in 2 soorten: vloeibaar en gel, daar lijm ik zowel plastic als metaal mee.
 
Dat is heel mooi werk John, wel een van je grootste verbouw projecten ooit volgens mij of niet?

Heb jij er geen problemen mee dat als je,,zoals je nu gedaan hebt, de primer hebt opgeschuurd, en er dus weer kale plekken op het metaal komen,,,je die plekken heel lichtjes door de nieuwe laag primer heen gaat zien komen? daar heb ik een heel klein beetje last van namelijk, het is niet veel, maar toch.........

Kleuren inmiddels al helemaal bekend, of is je dat nog een vraagteken? :)
 
@Martijn: Je bent zeker mijn 250TR van Bburago vergeten?
Daar valt deze bij in het niet.

Er moet nog veel meer geplamuurd en geschuurd worden, maar uiteindelijk zet je toch de laatste primer er op.
En die moet wel dekkend zijn wat vooral belangrijk is voor de kleur die je gaat gebruiken.
Mocht je wit of geel gaan gebruiken, doe er dan eerst nog een witte primer overheen.
Ga je voor de wat donkere kleuren zoals grijs en zwart, die kan je gerust over deze grijze primer heen spuiten.
Ik heb nu zelfs rood over de deze lichte grijze primer gespoten voor de 599GTO en dat ziet er goed uit.
De kleur: Ha....., die veranderd met de dag, eerlijk..., elke keer wanneer ik op het web zit te zoeken, kom ik weer iets geweldigs tegen.
En zo ga ik elke dag weer om voor een nog mooiere kleurenkombinatie, maar mijn eerste keuze staat ook nog. (heb ik je pas nog verteld)
Maar ik ben nog niet zover, de body veranderd ook elke keer.
Deze week had ik zelfs het idee om de komplete voor- en achterkant eraf te zagen en ze dan weer kantelbaar te monteren.
Dit is wel mogelijk, alleen moet je dan aan de binnenkant ook zoveel veranderen, dus dat heb ik maar niet gedaan, ha, ha!!
 
Hahah ja die 250 was ook groots werk, maar deze vind ik op zich ook niet mis, ja voor de lichte kleuren is witte primer de beste ondergrond, dat klopt, maar wat ik meer bedoel is dat als je door de eerste of 2e laag primer heen schuurt en je daarna een dekkende laag opzet je soms van die ''eilanden'' heel ligt blijft zien, dus waar de eerste laag primer niet is weg geschuurd, dat zal met een dikkere of meerdere laagjes primer wel weggaan, maar dan zit je weer een beetje met het risico van je panel lines dicht spuiten, wat ik je liet zien.
Al denk ik dat als eenmaal de kleur en blanke lak en alles er over zit je die delen niet meer zal zien....

Ja die kleuren combi weet ik nog, maar je gedachten willen daar in nog wel eens veranderen haha.
Ik ben iig erg benieuwt wat er uiteindelijk op gezet gaat worden !!:)
 
Heel knappe vorderingen John, ben heel benieuwd naar de kleuren.
 
En natuurlijk neme we er nog een 2e bij. Net als Pascal klein begonnen en elke keer weer nieuwe ideeen.
Die klappende voor en achterkant zou het model wel eer aan doen.
Maar daar ga je dan zeker een hoop werk bij krijgen!
Dan moet jeje gaan afvragen, hoe vaak staat het model open?

Zo denk ik dus nu ook over de F40LM
 
Hey Benjamin, je hebt zo wel eens van die ideëen, die in gedachten heel leuk overkomen, maar in de praktijk moeilijk uitvoerbaar zijn.
Niet onmogelijk, maar brengt zoveel werk met zich mee, dat je verstrikt raakt in je eigen problemen die dit met zich meebrengt.
Daarom begin ik daar niet meer aan, alleen wat kleinere verbouwinkjes zoals deze zijn te overzien.
Een F40LM van diverse details voorzien, is zo gek nog niet, maar een 246 met losse voor- en achterkant slaat natuurlijk nergens op, ha, ha!!
Nu we het toch over de LM hebben, komt hij eerdaags weer op tafel? Of heb je iets anders in de planning?
Hopelijk zien we weer eens iets van je verschijnen.
Zien we a.s. zaterdag nog in Houten? Martijn komt ook, kunnen we weer even bijkletsen!!
 
Hi john,
Helaas as zaterdag maken we Heerenveen eo onveilig met dik 70 ferrari's in een gezamelijke meeting van de punto club.

Wat betreft de LM tsja. In gedachte ben ik ermee bezig.
Die moet nu gewoon een keer af gaan komen. En mijn zinnen zijn gezet op dit jaar!
 
Dit is nu een echt prachtig model zie . Ga ik nouwgezet opvolgen . Zeker al die schuur, schilder en polijsttechnieken waar ik heel wat zoek over op te steken
Sabre
 
We zijn weer een klein stukje verder met de LM.
Weer veel moeten plamuren en schuren, kijken en weer opnieuw.
Toen kreeg ik weer zo'n waanidee om het dak te verlengen met alle gevolgen van dien.
Dit brengt toch weer een hoop werk met zich mee, maar het idee liet mij niet los en eer ik het zelf in de gaten had, zat er een groot stuk plastic aan het dak vastgelijmd.
Dit in proporties terug gebracht middels vijlen en schuren en daarna plamuren.
Maar ook dit moet weer geschuurd worden en dan kom je erachter dat je niet zomaar je dak kan verlengen.
Ook het dak zelf moest verhoogt worden en weer in vorm terug gebracht worden.
Al met al ben je zo weer een week verder, maar achteraf heb ik er wel schik van.
Het is nu een 246 GT geworden met een hele vette knipoog richting 206 SP, ik vind het zelf wel mooi geworden.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Op de foto hierboven is goed te zien, hoeveel het dak langer is geworden.
Zie ook op het andere model hoe Hot Wheels zijn modellen afleverd. (Hap uit de daklijn)
Om te zien of we op de goede weg zijn, alles maar weer in de primer gezet.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


Even vergelijken met het origineel levert nogal wat verschillen op, maar daar doe je het voor.


attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg


En dan uiteindelijk met een paar dikke wielen eronder, moet het toch een leuk racertje worden, geen echte maar een verzinsel.
Dat is het leuke van modelbouwen, je kan maken wat je zelf wil, maar dat is mijn mening, hoor, ha, ha!!
Hier en daar nog wel een beetje plamuren en dan is tie aardig naar mijn zin.
Plus nog de kapbevestigingen voor en achter maken en dan kan die in de kleur. (welke?)
En natuurlijk de originele LM ook afwerken, maar dat is niet zoveel werk.
 
het wordt weer een vette , john

het is een plezier om te volgen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan