Hoofdsponsor

1/24 '67 chevrolet Chevelle SS 396 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Z

zillion

Guest
Hallo allen,

Hier ben ik weer met een nieuwe build.
Deze keer, ja je raad het al, terug een Amerikaan. ;)
En wat voor eentje!!

Hier de doos :

PICT0932.jpg

Als je dan de doos "uitschud" dan heb je dit :
PICT0934.jpg

Bon, motorke is in aanmaak. Chassis is net, maar dan ook net gespoten, dus hij blinkt nog gigantisch van de nattigheid wanneer de foto genomen geweest is. :)

PICT0023.JPG


Zwart is maar zwart dus dit zal nog onderhanden genomen worden met drybrushes en dergelijke.
Iemand tips voor de drybrush, shoot me. want tot nu toe ging dit niet altijd evengoed. Dus misschien doe ik wel iets mis.

Zo, voor deze post zit het er alweer op.
Tot de volgende,

Thomas
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ik dol op he,zit op de eerste rij om deze te volgen alvast.
Veel plezier bij deze machtig mooie kit
 
Voor dat ik het vergeet.

Kleurtje zal french blue worden met white race stripes.
Interieur zal in gelijke kleuren meegenomen worden...

tot later
 
Toevallig geen voorbeeldje van Zillion???
 
Hoi Thomas,

Een prachtige wagen, succes maar dat lukt jou wel.
 
@ Bart : bedankt maat. trouwens, ik ben gisteren bij jou in de buurt geweest. Ben voor het werk naar Breda-Prinsenbeek geweest. :)

Doomwad, U vraagt, wij draaien. :)

Het is dan wel geen '67 model maar een '70 model. Maar toch, dit is wat ik ervan wil maken.
Ben er nog niet overuit of het dak ook wit gaat of blue zal worden.

1970_chevrolet_chevelle_ss_convertible_blue_white_in_greenwd_indiana_93672233743923356.jpg
 
Ik zit naast Doom op de eerste rij.
Kleurtje ziet er goed uit.
 
De chevelle is een coole wagen,ik heb zelf een model 70' gebouwd van AMT in blauw met witte lijnen
en dat ziet er wel leuk uit.Veel succes met de bouw!
 
Zo ,

hier zijn we dan met de eerste update.
Ik heb al het één en tander aan de motor gedaan. Hij is nu bijna klaar om met de bekabeling te kunnen beginnen.
Verder is het chassis gespoten maar hier ben ik nog niet tevreden over. moet nog bijgewerkt worden.
Ook heb ik al een begin gemaakt aan de bumpers, deze zijn al zwart waar het moet en de lichtjes kunnen er bijna op. Hij is ook al voorzien van nummerplaten. ;)

Oke, foto's, mijn excuses voor de slechte kwaliteit, dit is de beste selectie uit 50!! foto's...
Commentaar is zeker welkom. I'm eager to learn !!
PICT0044.jpg
PICT0049.jpg
PICT0069.jpg
PICT0070.jpg
PICT0071.jpg
PICT0074.jpg
PICT0078.jpg

wat moet er nu nog gedaan worden alvorens de body kan gespoten worden :
- deurklinken verwijderen, aanpassen en terug plakken. --> meer realistisch beeld!
- foutjes in plastiek wegschuren die ontstaan zijn door het vormen van de body (kan niet op het woord komen... ;) )
- wit spuiten
- uitharden
- afplakken
- french blue spuiten
- vernissen en dergelijke ;)

tot de volgende
Thomas
 
Motor ziet er al netjes uit.
Dat beloofd voor de rest.
Komen er ook kabels aan de motor?
 
Had ik overgelezen.:laugh:
 
Zillion,

Hele mooie auto, pas alleen op he dak van een Chevelle was nooit wit de foto van jou Chevelle is een cabrio vandaar dat witte dak.
Kunt er natuurlijk altijd een cabrio van maken natuurlijk.

Succes blijf volgen uiteraard

Gr
Dirk
 
Zillion,

jou Chevelle is een cabrio vandaar dat witte dak.

Dirk

Hierin treed ik jou zeker bij Dirk,want het is een cabrio op de foto,Zillion ik ben er zeker van dat je dit tot een machtig mooi eind brengt ;)
 
Thomas,

Het ziet er al goed uit je motor, ben benieuwd met de kabels straks hoe het er uit ziet, succes.
 
Bedankt iedereen voor de complimenten.

Hele mooie auto, pas alleen op he dak van een Chevelle was nooit wit de foto van jou Chevelle is een cabrio vandaar dat witte dak.

Ik was er mij van bewust dat dit inderdaad een cabrio is op de foto. Het is niet mijn bedoeling om er een cabrio van te maken.
Dus het dak gaat gewoon volledig in french blue zijn. :)
 
Hallo,

Vandaag heb ik een begin gemaakt aan de body, alle overtolige plastiek is weggeschuurd en hij heeft een badje gekregen om zich van het stof te ontdoen.
PICT0080.jpg

PICT0082.JPG


verder heb ik vandaag een poging ondernomen om eens iets nieuws te proberen. Namelijk het realistischer laten ogen van de deurklinken.
Hiervoor ben ik als volgt tewerk gegaan.

- eerst neemt men een scherp! cutter-mes. Men zet dit evenwijdig met de zijkant van de auto en snijdt voorzichtig en traag de deurklink eraf.

PICT0081.jpg

PICT0084.jpg

- Daarna vijlt men met schuurpapier of een ronde vijl de deurklink hol aan de binnenkant. Pas op want dit is een zéér delicaat werkje!
Daarna tracht je de holte waar de klink op moet komen ook een beetje uit te hollen, overdrijf hier echter niet in. (is mijn mening)

- Dan pak je je lijm en plak je de klink terug op zijn plaats en dan krijg je dit :

PICT0087.jpg

In het donker zie je het beter ;) :

PICT0094.jpg

tot de volgende,
Thomas
 
Mooie uitleg van die deurgreep Thomas.
U gaat al lekker zo succes.

Ge
Dirk
 
Wie kan er mij helpen aan een schema van de bekabeling in de motorruimte?
zodat ik een beetje weet wat van groot belang is qua bekabeling en hoe het loopt, want op foto's is dat niet zo heel duidelijk...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan