Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
Varend Militair U-47
Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: U-47

Standaard U-47

Foto's van de U-47.

Zal de foto's later even kleiner maken.

Mvg.
    Laatst gewijzigd door ExSerCo; 25-10-08 om 12:15

Goede topic beantwoorder Droop's schermafbeelding

Standaard

Een mooi model, dat is een feit.

Maar mag ik toch eventjes mierenn..ken? De verwering (het roest) had je misschien toch beter met een drybrush gedaan en die laag voor laag opgebouwd.
    Dan zou het geheel minder hard zijn overgekomen. En dit meer bepaald op de conning-tower.
    Voor de romp zou ik voor verscheidene washes gekozen hebben.

Anders niets dan lof voor dit model met z'n prachtige details.

Mijn complimenten.

Droop

Banned

Standaard

Deze kit bezit ik ook.

Heb je soms meer pics of documentatie? Kan ik er op 1 of andere manier aan geraken?

Standaard

Droop jij mag eventjes mierenn..ken.

Alles wat beter kan, mag gezegd worden, ik ben hier om wat bij te leren. Dus als iemand nog wat heeft gooi het eruit. Worden we allemaal beter van.

Wat de roest betreft, dat had inderdaad wat minder hard gemogen ben ik met je eens.

Dominiek: ik zal eens voor je kijken of ik nog wat heb liggen.

Google:

uboat.net - Boats - U-47

Image:U-47.jpg - Wikimedia Commons

Mvg.
    Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 01-07-08 om 20:34

Standaard

Hoi F (ik noem je maar zo,weet helaas niet jouwn volledige naam).

Een Uboot is een flink kolfje naar mijn hand,oftewel een van de weinige onderdelen in onze hobby waar ik voor ga.Misschien heb/ben je af en toe ook mijn project aan het volgen van de U82 in volledige scratchbouw.

Ik zou je heel graag enkele onderdelen willen benadrukken in jouwn mooi project.
    Begrijp me niet verkeerd,het is allemaal opbouwend bedoeld.Ik respecteer altijd ieder zijn projecten en werk.
    Per slot van rekening houden we allemaal van onze passie..de modelbouw.

Maar ik ga er altijd vanuit,dat we in een forum daar zijn om van en met elkaar te leren.En dat we ook alekaars werk mogen beoordelen en goedwillende en vooral opbouwende woorden daarover kunnen geven.

Ik zou enkele punten in jouwn project willen aanhalen.Zo kun je bij een eventueel volgend project dit op deze onderdelen alleen maar verbeteren.

Het eerste wat mij opviel in jouwn project is dat je meteen ziet,dat je er met liefde en vooral toewijding aan hebt gewerkt.Dat haal je uit de vele extra verf details die je eraan hebt toegevoegd.

Daarom ook dat het mij opvalt,dat je vergeten bent om de vele uitstoters uit de onderdelen weg te vijlen.Dat zijn die kleine inwendige ronde ondiepe gaatjes erin.Ik zie deze terug in enkele plaatsen in je sub.
    De steunen,bijv.van de netcutter(de schuin oplopende vertande zaag)voor op de boeg.

Deze werd ingezet in de beginperiode van de Uboten.Met als doel om eventuele vangnetten en onderwatermijnen te doorboren/steken.ook aan de onderkant van de boeg zat deze gemonteerd.Al vrij snel zijn ze ook wederom verwijderd omdat ze doelloos waren.

In ieder geval vallen mij deze openingen op.In een later project zou ik deze gewoon weg vijlen/schuren.

Verder heb je aan de buitenwand van de romp een soort poederachtige gelijkenis erop gespoten?.Althans zo op de foto lijkt het er sterk op.In werkelijkheid waren de rompwanden vrij strak gepaint,de eventuele camo schema`s waren toch strak (de verfranden waren niet wazig gemaakt,maar gewoon strak).

De roestuitlopers op de romp heb je wel op de juiste plaatsen aangebracht,doch te strak.Nu begrijp ik wel,dat roest(oftewel weathering)op deze schaal vrij lastig is om aan te brengen.Beter is het om je gekozen roestkleur op een andere manier aan te brengen,zodat het wat natuurlijker lijkt.

Dat kun je vrij eenvoudig bereiken.Je doopt je kwastpunt in de roestkleur(de gekozen kleur voor roest laat ik nu uit het midden,dat is wederom een ander discussie punt)en doopt deze dan meteen een een potje gevuld met schone wasbenzine.Nu ga ik ervan uit dat je enamel verf gebruikt(revell/humbrol).

En nu druk je met de punt van de kwast aan de onderkant van bijv.een ventielgat.Je zult nu zien,dat de roestverf mooi heel grillig en vooral natuurlijk langs de romp naar beneden loopt.Eventuele teveel aan sporen dep je gewoon meteen weg met keukenpapier.Als dit opdroogt wordt het vanzelf mooi mat,heel natuurlijk.

Gebruik nooit veel paint op je kwast,dat maakt de kleur niet reeel.

Gebruik deze tips alleen voor een volgend project,nooit meer op dit project.Je gaat er anders teveel aan veranderen.

En ga gewoon eens op een dag naar buiten,en kijk eens naar roestsporen buiten.Bestuur deze eens van nabij.Je zult zien dat er veel verschilende kleuren inzitten.De ondergrond waar de roest overheen loopt geeft er ook een eigen draai aan mee.Op steen bijv.komt er meestal een grijzerige tint mee aan de buitenkant van het roestspoor.Soms loopt er ook olie in mee...dus zwarte sporen enz...

En het allerbelangrijkste....en dat wordt vaak vergeten......roest zit nooit onder de waterspiegel.
    Roest heeft zuurstof nodig om te vormen.Onder water gaat dat niet.

Ik hoop dat ik je alvast een klein beetje heb kunnen helpen.Het is in ieder geval opbouwend bedoeld.En hopelijk bouw je snel weer een sub

Ron(Homeghost).

Standaard

Ik heb je hieronder enkele plaatjes gezet van mijn U82.

Zoals je ziet,valt het best wel mee met de roest.Is nog net te zien.

Ron.
    Laatst gewijzigd door homeghost; 15-08-08 om 11:36

Standaard

Kijk eens wat een tekst, daar kan ik wel wat mee Ron.
    Ik moet je bekenen dat ik dit model een aantal jaren geleden heb gemaakt.

Maar met goede tips kan het alleen maar beter worden.............
    Bedankt daarvoor.

Ik had inderdaad de U-82 van jouw al even bekeken. Het idéé al om zo'n U-boot compleet zelf te maken daar gaat mijn petje voor af. Helaas moet ik toegeven "ik heb daar geen geduld voor".
    Zou te veel werk zijn en mijn vrije tijd is schaars..............

Mvg.

Standaard

F. Bedankt voor de foto's van de U47 zal ze regelmatig eens bestuderen als ik mijn U 47 bouw.
    Mooie detail foto's

Grts

Johan

Standaard U-47

F. Bedankt voor de foto's van de U47 zal ze regelmatig eens bestuderen als ik mijn U 47 bouw.
    Mooie detail foto's
    He Johan hopelijk maak je er een bouwverslag van, met natuurlijk veel foto's. Tip's van Ron gekregen dus het moet een pracht model worden.

Succes met de bouw.

Die vlag Ron moet dat niet deze zijn;

Kriegsmarine.

Mvg.
    Laatst gewijzigd door F. Werkhoven; 19-08-08 om 01:55

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erwin/Oostende Bekijk bericht
    Toch een zeer mooi project.

Dit doet mij denken aan mijn reis naar Kiel waar er een U-boot op het droge ligt om te bezoeken.
    Echt de moeite om langs te gaan.

Om dan nog niet te spreken over het "Kriegsmarinemuseum ". Gewoon ongelooflijk prachtig.
    Met modellen van de Bismarck en vele andere van wel 5 meter lang.
    Ik lees het al, een lust voor de modelbouwer. Wie weet komt het er nog eens van.

U-boot U-995 in Kiel.
    Die U-Bootwaffe: U-Booty w wojnie 1939-1945

(start slideshow)

Mvg.

Standaard

Beide vlaggen mogen,doch het Swatika teken werd in principe gebruikt bij binnenkomst in de werf/haven of bunker.Tesamen met de "Siege"vlaggetjes.Dus die kleine witte vlaggetjes boven op de conning tower.

Op deze witte vlaggetjes stond het tonnage vermeld van de getroffen doelen.Alleen vraag ik me altijd af hoe ze de tonnage precies wisten.

Ron.

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten