Hoofdsponsor

1/35 rook, brand effect op diorama

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin

Well-known member
Registered
Lid geworden
31 dec 2011
Berichten
677
nog eentje van een tijdje terug
had op een veiling een wagen dubbel gekocht in 1 lot.
dus heb er een onder handen genomen met het gedacht dat deze bij verassing beschoten was.. maar wou es meer proberen, dus beetje elektronica toegevoegd om rook en brand effect te verkrijgen.

hierbij klein videootje, zegt meer dan foto's he

http://www.youtube.com/watch?v=pXrDnu4t-is

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg
 
merci PA FIFI :D
was eens een probeelseke he :D
 
ik dacht al die rook is echt mooi gemaakt op de foto maar toen zag ik het filmpje en het is ook echte rook :)
 
ja idd :p lol
schoorsteen voor marklin treinen :p
 
Dat is inderdaad een verrassend effect Kevin. Mooi hoor.

Fred
 
Merci, moet alleen nog es een paar gaten dichtwerken want soms komt er te veel rook onderaan de snuit uit. En dan vermindert het effect bovenaan. Dat stoort me soms nog :s
 
bwa is toch normaal dat de rook van overal komt, niet enkel uit het gat zelf ?
Ik zou juist meer plaatsen zorgen waar het vanuit komt.
 
Ja dat wel maar zakt te veel naar de grond zoals nevel op de grond... En als die gaten dichtewerkt zijn zal er ook meer langs het dashbord komen... Schoorsteentje is minder krachtig dan een voor in een huis te steken bv. Dus de rook proberen van wat te richten zal beter zijn denk ik...
 
Kevin ik merk dat het je lukte om een link te plaatsen,ik moet zeggen dat de effecten erg leuk en mooi zijn die je toont.Mijn complimenten.
 
Kevin, hoe heb je dat probeersel geproduceerd? zou dit wel willen proberen voor mijne titanic...allé, als je het wil delen met ons toch?

groetjes
Petra
 
Zeer mooi gedaan, de kleur van het licht is goed.
 
@ doomwad, ja hoor, link was snel in orde :D en ben er best wel tevreden over hoor....

@ petra, tuurlijk , wel foto"s kan ik niet onmiddelijk laten zien aangezien dit stuk niet bij mij thuis staan maar in ons buitenverblijf zoals meeste modelbouw... maar dit is wel redelijk uit te leggen. dit is dus een rookgenerator voor modeltreinen, plaats hieronder een link waar ik hem heb gekocht

www.conrad.be ==> zoeken op "stoom generator"


aangezien deze wel warm worden aan de buitenkant hebben we deze in een koperen omhulsel gestoken en vastgekleefd met ik dacht, UHU lijm ( welke ben ik even kwijt) maar da houd de warmte wel tegen, anders kan je model smelten :D, en dan gezien voor bijpassende voeding met de juiste spanning natuurlijk. eigelijk vrij simpel, er zin verschillende modellen in die rook generators, keuze genoeg hoor :D

eerst volgende keer zal ik (als ik er aan denk) een foto hierbij posten van hoe het verwerkt is..
 
Laatst bewerkt:
Wauw,een prachtig levend dio-tje, leuk met die rook,knap gedaan ;)
 
[Mod aan]De link werkt niet, blijkbaar ergens iets te weinig/teveel gekopieerd??[uit]
 
Deze link werkt niet omdat je je winkelwagentje erbij nam en dat kunnen wij dus niet zien,pas je link aan naar conrad en dat zonder je winkelwagentje.Want het lijkt wel een tekstwall nu ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan