Hoofdsponsor

1/6 Bmw r75 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Droop,

Haha, da's een mooie en een grote motor. Nice ;)
De stang bovenop de motor is zeker een trekhaak, dit dient om die infanteriekarretjes voort te trekken, en soms hing men er een Pak 36-37 aan voor mobile steun.
Ben benieuwd naar de verdere afwerking man, laat u volledig gaan...;)

A propoz, ik heb een volledige fotoset liggen van het echte model (met en zonder trekhaak), indien je wenst, laat maar weten via pb, we spreken wel af dan.
 
Bedankt manne.

@ Swaken: hartelijk dank voor het aanbod, Swaken maar ik was ook van de nodige documentatie voorzien. ^^

---------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tataa, het model is klaar!

Dit was nu eens het kortste verslag dat ik al ooit gemaakt heb. :laugh:

Wat ik nu gedaan heb:

Nadat ik de hoogglans had aangebracht heb ik de motor eerst z'n sludge gegeven.
Toen die droog was, was het tijd voor een chipping waarna ik her en der zéér lichte roestsporen (drybrush) heb aangebracht.
Ook een drybrush met een ijzerkleurtje kwam hier van pas.
Om dit alles dan af te werken heb ik dan gebruik gemaakt van de cement-techniek wat volgens mij toch een bevredigend resultaat heeft opgebracht.

Alhoewel ik eerst van plan was om in de sidecar een Duitse herder-met-bril-en stahlhelm te plaatsen heb ik het toch maar ernstig gehouden.
Voor de bijrijder heb ik een figuur gekozen van een SS-Untersturmführer. Om deze figuur toch nog enige vorm van nonchalance te geven heb ik er voor geopteerd om hem
ook maar een sigaar te laten roken. :P

De BMW R75 is nu klaar om op de beurzen de Tiger Erika bij te staan.

Genoeg gemekkerd, tijd voor enkele foto's.


Eerst en vooral enkele foto's van de echte BMW R75:

1570-06A_Frankreich_Kradschtzen_in_zerstrter_Stadt.jpg
Let hier op de man die de motor bestuurd. Hij rookt ook een sigaar!


rchiv_Bild_101I-217-0499-18_Russland-Sd_Kradfahrer.jpg
Het rijden op zo'n R75 is blijkbaar een vermoeiende gebeurtenis.

18_Russland_Kertsch_Soldaten_Motorrad_mit_Beiwagen.jpg
Een bomkratertje als bed...



Nu het model:

DSCN3415.jpg

DSCN3416.jpg

DSCN3418.jpg

DSCN3419.jpg

DSCN3420.jpg

DSCN3421.jpg

DSCN3422.jpg

DSCN3423.jpg

DSCN3424.jpg

DSCN3426.jpg

DSCN3430.jpg



Einde.



Droop
 
Ja Luc, gij gaat er nog al eens van door zenne... Gij rijdt met nen BMW zekers:laugh:
Die cement techniek waar ge het over hebt, kunt ge daar eens wat meer uitleg over geven?
Hoe breng je dat aan, is het echte cement, enz...?
Alvast bedankt. Oh ja en nog bijna vergeten... KNAP gedaan en afgewerkt.

Mark
 
Very Nice !

Mooi verweerd Droop. Die cementtechniek interesseert mij ook wel, leg eens wat nader uit...

Groeten Rik
 
Achter die cement techniek moeten jullie niets speciaal zoeken hoor.
Het is de bedoeling om met echte cement het opspattende vuil dat zich op en onder een voertuig bevindt, weer te geven.
Met een zakje cement van 25 kg kan je heel je leven verder en zélfs nog langer. :laugh::laugh::laugh::laugh:

Ik maak eerst de plaats waar het vuil moet komen, nat met een zacht penseeltje. Daar strooi ik dan wat cement over heen en net als bij een truweel zal de cement tijdens het opdrogen zich door het water aan het model gaan hechten.
Dit kan wat tijd in beslag nemen en daarom maak ik veel meer gebruik van vernis i.p.v. water.
Ik spuit dus de vernis met de airbrush op het model en daarna breng ik dan daarop de cement aan. Daar de vernis al van zichzelf tijdens het drogen een plakkende eigenschap heeft, blijft de cement veel makkelijker aan het model hangen.
Achteraf spuit ik dan daarover nog eens een laagje vernis.

Eens de cement droog is en z'n natuurlijke kleur terug heeft, kan je ofwel dit zo laten ofwel kan je met wat aardkleuren de cement, bij middel van de airbrush, een ander accent geven.


Zoals ik al zei, veel is er niet aan, hé? :laugh:



@ Mark: Neenee maatje, ik rij niet met een bmw hoor. Wel met een klein Kia'tje.
De grote tutuut is voor mijn madam. :laugh::laugh::laugh:




Droop
 
Droop,

Prachtig gedaan, mooie motor ;)
 
Hola een stoere jongen heb je hier neergepoot Luc !
Je model zal er wel (zoals ge zegt ) in het echt wel beter uit zien dan op foto want ik weet hier niet ver uit mijn buurt zo'n BMW staan op 1/1 en het is ook om " U " tegen te zeggen.
Knap verweerd
 
Als je ooit plek tekort hebt, euh...moogt ge zo'n zaken altijd hier deponeren, weer eentje voor in de vitrine Luc !
 
Bedankt heren en wat de plaatsgebrek betreft, wel Guy dat wordt inderdaad een probleem want... ...


Voorlopig niet meer in voorraad maar ik wil jullie al m'n volgend project voorstellen:
de Armortek SdKfz 222.
Yep, Lt. Gruber's little tank. ^^

Dit model zou -zoals ik hierboven reeds zei- terug eentje van Armortek zijn en natuurlijk weer op 1/6.



222PzAA11.jpg

Ik heb dit altijd een koddig dingske gevonden en ik ben zeker dat hij bij de rest van Kampfgruppe Meetjesland ® niet zal misstaan.

Maar ja, voorlopig is het nog eventjes afwachten tot hij weer in productie gaat.

Voor een filmpje, hier klikken aub




Droop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prachtvoertuig Droop.

Ik heb de 223 liggen, maar daarmee is 't ook al gezegd : hij ligt 'er. Bouwen... ?

Op 1/6 is hij waarschijnlijk zeer indrukwekkend. Hopelijk voor U gaat hij vlug opnieuw in produktie.

Groeten Rik
 
Hoi Rik,

Ik hoop dat ze nog tegen het eind van dit jaar dit model terug in productie nemen.
Op 1/6 is dit toch wel een heel knap voertuig hoor. ;)


----------------------------------------------------------------------


Toen ik de voorbije dagen op het grote www aan het surfen was, op zoek naar foto's van een BMW R75, viel het me op dat men tijdens WO2 meestal met 3 man op zo'n motor zat.
Gelukkig had ik hier nog de figuur van Gefreiter Frits over en die kon ik goed gebruiken om als derde man op de BMW plaats te nemen.

Na hem eerst van z'n Wehrmacht tenue ontdaan te hebben en hem dan daarna het uniform van het Vlaams Legioen te hebben aangetrokken, was onze Frits klaar.


De foto's:

BMW24.jpg
Op Frits' linker mouw kunnen we goed het gele schildje met daarop de zwarte Vlaamse leeuw ontwaren.
Dit werd soms ook op de bovenarm gedragen.



BMW26.jpg
Op de rechter kraag zien we hier terug het embleem van het zonnewiel...



BMW25.jpg
...Dit staat ook vooraan op de sidecar.



BMW28.jpg
Op de rug draagt Frits het gekende K98 geweer.


BMW29.jpg
Dit drietal zal nu instaan voor de begeleiding van Erika.




Droop
 
Prachtig Droop.

De verschillende camo-uniformen maken het span tot één geheel.

Groeten Rik
 
Het is dat ik er geen ruimte voor hebt.
Maar als ik dat hier zo zie krijgt een mens zin om ook eens schaal 1/6 uit te testen.
Mooi met die figuren Droop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan