Hoofdsponsor

1/72 1/72 + 1/35 M113 A1 duo ombouw naar Nasa space shuttle rescue voertuig diorama . [!

Status
Niet open voor verdere reacties.

bubblegum

Well-known member
Registered
Lid geworden
26 mrt 2009
Berichten
2.434
Het gemini /agena projeckt heb ik klaar en wou me eens wagen aan het militair rollend matriaal ( tank ? Pantser ? ) , maar in iedergeval wordt een ombouw naar een nasa space resceu voertuig , M113 A1 .
Dit voertuig wordt gebruik in het gebied van de lanceerplaats van de space shuttle en later voor andere missie,s waarbij bemande raket vluchten van toepassing zijn .
Als er iets met de lancering mist mocht gaan konden de astronauten met een speciale kabelbaanmand zich uit de voeten maken en dan snel via dit voertuig zich weg banen uit een bepaald ontploffings risico gebied .

ik heb de doosjes van trumpeter en zal morgen de inhoud laten zien , het wordt een set in en diorama gebeuren .

599_rd.jpg

als alles goed gaat 8) staan ze stil .

0136442250085.jpg

gaat het mis , zo gauw mogelijk maken dat je weg komt ;)

NASA_M-113_unit_3.jpg

hier kun je goed zien hoe het werkt .

http://www.educatedearth.net/video.php?id=5502

Tot zover .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Interessant onderwerp. Heb je een idee welke kleur men voor die voertuigen gebruikt ?
 
Het gemini /agena projeckt heb ik klaar en wou me eens wagen aan het militair rollend matriaal ( tank ? Pantser ? ) ......

Yooooo Bubble, de M113 is een APC : Amored Personel Carrier. Dus is het geen tank maar een gepantserd voertuig, ge moogt er als eens op schieten als ge wilt. Het aantal troepen die erin kunnen zijn normaal gezien een sectie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi project Bubblegum, succes hiermee.

Fred
 
Dankje Luitjes ,

Ik heb een paar staaltjes gemaakt , ik vind D zelf het meest over komen .

foto binnen gemaakt !

001~49.jpg

NASA_M-113_unit_3.jpg

foto buiten in het zonlicht !

002~44.jpg

0136442250085.jpg
 
Hey Bub,

Mooi om je eens te zien in ander topic, weeral een specialleken, me like.... ;)
Ik zou ook gaan voor het kleur D, lijkt er het meeste op.
 
Ik heb een mazzeltje !! , een vriend van me uit de states ook realspace crazy , heeft de originele kleur code gekregen van een vriend die bij de nasa fire dept Ames werkt .
alleen de kleur laten maken en we kunnen weer .
 
DWO zou ik voor gaan.

Ik zocht die kleur ook trouwens want dat is dezelfde kleur als sommige Amerikaanse brandweerwagens.

Je moet eens zoeken naar de kleur "sulfur yellow" in google.

RAL 1016

RAL1016SulfurYellow_image.jpg


Misschien kan je een beetje wit bij de kleur doen want op schaal 1.72 lijkt de kleur donkerder dan op een grotere schaal.
 
Laatst bewerkt:
lijkt me een jobke voor mij 15 jaar in dienst en niets moeten doen dan op training wat rond rijden :)

veel suc6 buble het gaat weer mooi worden om volgen 1/72 is wel een kleine schaal maar het zal zeker goed komen.

en tof dat je de echte kleuren nr gaat krijgen maar hoe zit het met de dicals ? ik vermoed dat je die mooilijk gaat vinden of wel helemaal niet
 
Dankje luitjes , ik heb de kleur code , het is van dupont , maar geen geen enkel bedrijf wil het aanmengen in spuitbus , schijnt een grote geheim onderling qua kleurcode,s te zijn .

Bedank voor de ral kleur ratticus , ik zal eens kijken of met met deze zwavel geel kleur iets kan , dat verdraaide tikje groen doet het um .

Ohh mischien kan de moderator voor mijn 1/72 ook 1/35 zetten wat ik doe beide schalen , foutje sorry .
 
beyond , 1 schaal 1/35 enkel en een duo diorama 1/72
 
buble als je terug naar je eerste bericht gaat en bericht bewerken klikt dan kun je de naam van het topic zelf aanpassen ;)

2 schalen gaat wel intresant zijn 8)
 
Ik heb een aanpassing gedaan. Is het goed zo? Laat anders maar horen (of zoals Amazone zegt, zelf eens proberen ;) )
 
Dankje luitjes , ik heb de kleur code , het is van Dupont

Hoewel ik dezelfde achternaam heb, is het geen familie van mij. Jammer, anders zat ik nu met Ferrari's op schaal 1/1 te spelen.

Ben benieuwd welke kleur het gaat worden.
 
Ik heb op een stukje modelbouw onderdeel ook een stukje gespoten , op de randen komt het groen iets meer naar voren , het schijnt in die ral kleur die ik van ratticus heb een tikje blauw door het geel te zitten die de Geraffineerde tik groen naar boven haalt .

Maar het begin is er , ik heb de drie dozen opengemaakt en ben begonnen met de wieltjes en toebehoren , en het zijn me er toch wel wat .
Eerst deze allemaal afpunten en licht schuren en dan in de primer voor een paar dagen, het hoeft er niet dik op lijkt me gezien de kleine schaal .

005~39.jpg

006~43.jpg

007~41.jpg

008~41.jpg

009~37.jpg

011~25.jpg

012~27.jpg

013~21.jpg

014~21.jpg

Tot zover .
 
Vanwaar die twee schalen Bubble ? overigs wel een leuk projectje om te doen lijkt mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan