Hoofdsponsor

1/72 1/72 + 1/35 M113 A1 duo ombouw naar Nasa space shuttle rescue voertuig diorama . [!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankje Beyond voor de uitleg , het lijkt er op dat ijzeren pinnetjes in het midden moeten komen ( overdwars ) . ?

001~52.jpg

002~47.jpg

003~53.jpg
 
Mooie tracks, Ik heb zelf het rijbewijs M113, de tracks zouden eigenlijk moeten rusten op het 3de baanwiel, tenzij bij een bruusk remmanoevre dan staan ze gespannen.

Grtz Bart.
 
OK, dit is bewust gedaan met reden.
Als je bij alle schakels langs dezelfde kant een gaatje zou maken, dan heb je aan één kant alle gaatjes langs de binnenkant van je voertuig, en aan de andere kant komen deze dan aan de buitenkant.
De bedoeling is dus dat je voor de linker track, gaatjes gaat boren aan de rechterkant van je track (van bovenaf gezien!) Voor de rechterkant boor je het gaatje dan aan de linkerkant...
Kijk goed dat je track juist ligt, ik bedoel de richting van de schakel (sommige tracks hebben hetzelfde als een band, het is niet om het even hoe je deze monteert op je voertuig, dus goed opletten...)
 
Dankje , ja ik heb het in de gaten , er zijn 2 zakjes , de linker en rechter dan , je kunt het ijzer draadje er maar in een kant indrukken tot de andere kant , daar is het gesloten , afknippen en een drupje lijm om het vast te houden lijkt me ?? en dan om en om tot de kalsketting klaar is ^^ wel een werkje moet ik zeggen
 
Jup, je vat het ;)
Het is een werkje, maar het resultaat mag er wezen ;)
 
Ik gebruik bijna altijd Friuls. Die zijn sterk en leggen zichzelf door hun gewicht . Wat ik wel doe ,is als je de track volledig gemaakt hebt en je legt hem op je voertuig , dat je het uiteindelijke laatste stukje ijzerdraad, niet vastlijmt zodanig dat je hem nog uit elkaar kan halen om te schilderen/AB-en.
 
Dankje voor de Tip Famo , ik heb al een ritsje gelegt , maar toen wou ik het proberen om het kit kunstof tandwiel te leggen en :( paste niet he , dus deze netjes eraf gehaalt en de white metal erop geplaats
 
Ik heb me vandaag bezig gehouden met de nieuwe set white metal tracks , dank voor de uitleg en ik ben weer een ervaring rijker , wel een gepier en het ziet er echter uit .
Ik weet niet of het beetje slap mag hangen aan de bovenkant mag ? , op sommige foto,s zie ik ze ook wat hangen .

001h.jpg

u~2.jpg
 
Ziet er goed uit Pascal! Hoe ga je de tracks aanpakken?: verven of met een of ander goedje bewerken dat ze verkleuren.
 
dankje Ton , nee gewoon overlaps spuiten met korte droogtijd en met roest en irion details , maar ik moet vandaag nog de andere kant doen :O
 
Klinkt goed en ik ben benieuwd! Ik hen laatste Rustall gekocht maar nog niet uitgeprobeerd.
 
De tracks liggen heel mooi op de wielen Bubble.

Persoonlijk zou ik de 2 kleine in de ovenreiniger stoppen, zodat je ze opnieuw kunt spuiten. Als je de plastic tracks netjes op de wielen wilt laten rusten, kan je een paar gaatjes boren in de tracks. Dan steek je een dun stukje draad door de gaatjes, en hiermee kan je de tracks aanspannen.
 
De Friuls liggen er mooi op :)

Verder zou ik de kleine M113's ook proberen te redden door ze in ovenreiniger te stoppen...
Suk6
 
Ja dat is het, en de spanning van de tracks is ook goed hoor.

Grtz Bart.
 
Nou Luitjes

een kleine update , de andere kant zit er nu ook op , alleen de tracks moeten nog gespoten worden , de anderen delen zijn nu gespoten , ik ben nog op zoek naar twee figuurtjes , maar die zijn er zat zag ik .
Nu komen de details en dan de clear coat voor de wash :wink: en dan ik verder met de base .

001~54.jpg

002~51.jpg

003~57.jpg

tot zover .
 
Mooi werk Pascal! Ga je hem nog een weathering geven of wordt het een blinkend nieuwe rescue vehicle?;)
 
Nee het wordt nog een beetje smerig gemaakt met kleine uitlopers roest ( zijkant ) ik denk door het vocht
 
Waar je zou moeten op letten is dat de tracks zo diep mogelijk zitten op het trekwiel zodanig dat de pinnen doorheen de gaten zitten. Het zijn de trekwielen van Friul zelf die erop zitten é, awel een beetje goed duwen en ze zullen mooi ver die pinnen zakken.
Ofwel zie ik het verkeerd op de foto ,kan ook
 
nou ze zitten er wel door heen famo , ik zal een foto van de voorkant maken als ze in de verf zitten , ik mag aan nemen dat de pinnen iets schooner moeten zijn gezien het steeds inlopen ?
 
Inderdaad Bubblegum, de pinnen zijn als gepolijst, door de wrijving ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan