Hoofdsponsor

1/72 1/72 + 1/35 M113 A1 duo ombouw naar Nasa space shuttle rescue voertuig diorama . [!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Friul tracks zijn , volgens mijn bescheiden mening, de beste op de markt. Eenmaal deze gebruikt ga je deze telkens vergelijken en tot dezelfde conclusie komen... ;)
 
Ik ben weer een stukje verder , het intrieur toen de buitenkant , een beetje licht vervuild , alleen wat roest details en dan verder insluiten door de bovenkant af te werken

003~51.jpg

004~53.jpg

006~46.jpg
 
Mooi werk wat je hier weer laat zien Bubble. Friuls...you can't beat them !
 
De voertuigen zijn nu gesloten , ik ga er een licht washlaag op aanbrengen voor meer details en de extra kleuren , dan de verlichting , de decals en dan de astronauten in hun fell oranje space suit , witte helm met zwart vizier .
twee komen achter in te zitten , eentje bestuurt de boel
001~51.jpg

003~52.jpg

004~54.jpg

005~40.jpg

006~47.jpg

010~30.jpg

OrangeSpaceSuit.jpg

007~44.jpg

tot zover ..
 
Heel mooi aan het worden, zoals eigenlijk elk project van jouw hand :).
 
Dankje sk8girl ,

Mar luitjes de twee 1/72 zijn naar de kl.....en , ik had er een dun laagje wash op gedaan voor de details op te halen , maar kreeg helemaal niet meer de wash eraf , meschien werkt de combinatie verf wash niet , maar dat weet ik dan voor de 1/35 , het is niet anders .
 
alleen maar groter?

dat lukt wel
maar je moet maar 1 druppel verf en veel wash dat lukt goed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat hoort erbij dat het mis gaat , de boog kan niet altijd goed gespannen staan , ik heb net op een staaltje het weer eens geprobeert, maar de wash en de verf gaan niet samen .
 
Dat is minder leuk Pascal! Betekent nu dat je alle verf eraf moeten halen incl. de decals? Waar heb je trouwens die astronautjes vandaan....ik neem aan dat die niet in de doos zaten?
 
nee dat lukt niet meer Ton , het is te klein en de decals zijn verloren , ik koop gewoon nog eens die twee dozen en probeer het opnieuw , maar die 1/35 heb ik nog .
die astronautjes komen uit een kit van phantastic plastic.
 
Heb je een vernislaag gelegt voordat je een wash gelegt hebt ? allez ik doe dat toch altijd :$
 
Zoals Famo reeds aanhaalt, een vernislaagje leggen. Als je niet zeker bent, beter één te veel als één te weinig.

Zelf gebruik ik houtvernis (genre Levis) voor de tussenstadia, waarna ik afwerk met Humbrol Matt Cote.
Levis Satin heeft zelfs een glanzende laag waardoor verdere bewerkingen beter gaan : decals, wash...

Groeten Rik
 
Ik denk dat ik het vergeten ben , maar ik hou het nu in de gaten bij de grotere
 
Wat ik doe als het verven mislukt, dan doe ik alles in een zakje en spuit er ovenreiniger op.
Een paar uurtjes laten inweken en alle verf is weg. Heb ik bij mijn Saturn V ook een paar maal moeten doen. Het is geen propere bedoeling maar het werkt.
 
Wat ik doe als het verven mislukt, dan doe ik alles in een zakje en spuit er ovenreiniger op.
Een paar uurtjes laten inweken en alle verf is weg.....

Yep een zeer goeie oplossing Iox (of is het Lox, geraak er niet aan uit , sorry :$ ) maar wel opletten als je PE gebruikt want die oxideerd en moet je die weer goed opkuisen
 
Ik heb de nieuwe tracks binnen van white metal , ik dacht deze al kant en klaar waren , maar dus niet :dry: iemand enig voorbeeld hiervan hoe te werk gaan ? , je moet de er gaatjes in boren met 0,5 mm en dan met draad aan elkaar verbinden .

2_atl_17.jpg
 
Jammer, maar ik kan de foto niet zien Bubblegum?
En inderdaad, je moet deze nog link per link aan elkaar steken.
Best is, zoals je zelf al aangeeft, eerst de gaatjes iets uitboren. Hier moet je goed kijken, het kan zijn dat er één kant dicht moet blijven, dus niet volledig doorboren!!
Daarna de draad die bij gevoegd is op lengte snijden (of iets langer). Deze recht maken (makkelijk door onder een meetlat heen en weer te rollen op een hard oppervlak).
Daarna door de gaatjes steken,mooi op lengte afknippen en enkel een klein beetje CA lijm aan het buitenste stukje er van doen. Op deze manier blijven de schakels beweegbaar :)
Hier nog enkele foto's van mijn King Tiger tracks.
main.php


main.php


main.php


main.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan