Hoofdsponsor

1/35 M47 - Patton (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TomPattyn

Guest
Owk amigo's!!! Nee ik ben niet zot aan het worden en ik wijk momenteel ook niet af van 1/72. Echter als je iemand op bezoek krijgt met in zijn handen een vondelingske wat kan je dan als goede huisvader doen?

Inderdaad, in huis nemen. En dat hebben we bij huize Pattyn dus gedaan. MAAR NU!!!

Heren en dames heb ik jullie hulp echt wel nodig. Wat doe je nu met zo'n kindje als je vaderinstincten tekort schieten om dit in goede banen te leiden?

Het gaat hier dus om een 1/35 model die al bijna zo goed als volledig is gebouwd en ondertussen al door transport of whatever voor een stuk onderdelen heeft die zijn afgebroken.

Hij is ook een deel geschilderd en een deel weer niet, de foute kleuren, enz...

Kheb wat foto's als voorbeeld zodat jullie zelf kunnen zien. Maar nu de vraag, ik zou dit tot een volwaardig model willen brengen (vuilbak vind ik zo'n zonde). Rekening houdende dat ik dus geen airbrush heb en alles met het penseel zal moeten gedaan worden.

sized_DSC05893.jpg

sized_DSC05894.jpg

sized_DSC05895.jpg

sized_DSC05896.jpg

sized_DSC05897.jpg

sized_DSC05898.jpg

sized_DSC05900.jpg

sized_DSC05901.jpg

sized_DSC05902.jpg
 
Da's een heel mooi model en het ziet er toch redelijk compleet uit. Ik zou zeker deze opnieuw onder handen nemen. Een airbrush is niet nodig, met een spuitbus (vb van Tamiya) kunt ge hetzelfde resultaat behalen.

Groeten

Pascal
 
Zou ik doen bijna alles losmaken en opschuren, je voorganger was een slorige bouwer en lijmer :-)

een badje om de verf eraf te halen ook.
 
Zou ik doen bijna alles losmaken en opschuren, je voorganger was een slorige bouwer en lijmer :-)

een badje om de verf eraf te halen ook.
Wij hebben ovenreiniger maar het is een mousse, iemand ervaring of dit ook zou gaan? En hoe doe je zoiets precies?
 
Ik gebruik ook ovenreiniger in mousse vorm. Het is een beetje afwachten hoe de verf gaat reageren.
 
Ik schilder alles met de hand. Het is oorlogsmateriaal met gebruiksporen, stof, zand, troep, slijtage etc. Ziet er wel interessant uit. Zou eerst eens kijken of iets ontbreekt en mischien is er weleen leuke PE set van die dingen die afgebroken zijn want die zitten vaak in die PE setjes. En natuurlijk even wat reviews zoeken. Geeft je meestal een goede indruk.
Zo kan hij worden:
http://www.modellversium.de/galerie/22-militaer-fahrzeuge/4683-m47-patton-revell.html
Hier zie je de raampjes met onderdelen kun je het checken:
http://www.panzer-modell.de/ausgepackt/archiv/revell/3062.htm
En een bouwverslag:
http://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=10750&p=albums&album=10356
BTW dit is een handige link voor al uw modellen:
http://www.scalemates.com/
 
Als de verf er niet te dik op zit kan je er voor kiezen om gelijk over deze verf laag te schilderen. Zie mijn Crab (wel eens waar met de airbrush maar ik heb geen mr muscle gebruikt).

succes

Martin
 
Wat ik zou doen is het volgende:
*Controleren of je alle onderdelen nog hebt.
*Indien nodig zelf de onderdelen scratchen.
*Lijmresten verwijderen op de tank.
*Primer op aanbrengen.
*Nogmaals controleren op foutjes.
*Schilderen met verdunde verf (desnoods meerdere lagen op aanbrengen)
*Verder afwerken zoals elk ander militair voertuig

Suk6 ;)
 
Alle onderdelen zitten er nog bij, das al een geluk. Der is er eentje die we zelf zullen moeten maken daar het afgebroken is. Echter met wat koperdraad is dat zo gefixt.

Het is alleen nog afwachten als ik alles ga losmaken of er dan geen breuken bijkomen. In elk geval is het wel een uitdaging voor me vind ik.
 
Ik zou niet alles losmaken hoor, denk dat je meer kapot zal maken dan dat goed is...
Probeer om enkel de grote onderdelen (die je nadien makkelijk terug ineen te zetten) apart te houden om makkelijker te kunnen schilderen...
 
Hey,

Gebruik van ovenreiniger is aan te raden als je hem wil ontdoen van zijn oude vest.
Gewoon de mousse-versie gebruiken en het model in een gesloten plastiek zak steken voor 24 uren. Daarna kan je model eruit halen en afwassen met water, normaal zal alle verf weg zijn. Gebrui een oude tandenborstel om in de kleine en fijne kantjes te gaan. Om het model uit een te halen dien je het model toch een dag of twee in de diepvriezer te steken, de lijm wordt daardoor broos en kun je gemakkelijker uit een halen.
Alle bovenvermelde handelingen zijn al met succes uitgevoerd door mij, dus zeker doen als je er een recup-model wil van maken ;)
 
Hey,
Om het model uit een te halen dien je het model toch een dag of twee in de diepvriezer te steken, de lijm wordt daardoor broos en kun je gemakkelijker uit een halen.

Nice die kende ik nog niet.
Is dit voor alle lijmen zo of enkel van die "revell" lijmen ?
 
Ja inderdaad, die vriezer is eentje om te proberen. Lol vrouwlief zal weer blij zijn,nu sla ik haar vriezer ook al aan :D

Wat een fantastische hobby hebben wij toch, alles kunnen we gebruiken.
 
Ik sluit me aan bij Beyond en zou toch ook niet alles uiteen halen, Tom.
'k Denk dat je daar meer slecht dan goed gaat mee doen.

Tom: "Vrouwke, mag dat kieken uit den diepvries?"
Vrouwke van Tom: "Waarom zoeteke?"
Tom: "Omdat mijnen tank daarin moet komen, tiens!".

Reactie: deegroller.gifknock_out.gif

:laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:


Droop
 
Merci voor alle tips makkers, hiermee kan ik zeker en vast aan de slag. Dit weekend starten we. Morgenavond gaat hij in de zak met de ovenreiniger mousse. :D
 
Laquer thinner van Tamiya is ook zeer bruikbaar om verf mee te verwijderen, en je hoeft ook niet te schrobben tot het laatste eraf is.
 
Heren dit model is een testcase geworden voor mezelf om te leren omgaan met de airbrush alvorens me los te laten op nieuwe modellen. Elke dag al aan het spuiten geweest en kmoet zeggen het lukt me vrij goed om alles strak te krijgen. Heel af en toe nog wel eens iets teveel verf.

Ook geen tipdry meer gehad en het spuit zo lekker vlot gewoon. De verfjes van hansa zijn ook wel super in gebruik. Gebruiksklaar en ik besef nu pas hoe zuinig je eigenlijk werkt met de ab tov het penseel.

Dit is dus geen model waarbij de bouw voor mezelf veel belang zal hebben, het was toch al een afdankertje wat ikzelf heb gekregen.

Ik tracht het tot zn recht te laten komen door het verfwerk.

Dit is de beginfase gespoten met olijfkleur.

sized_DSC06269_zpsd896c044.jpg

sized_DSC06268_zps97617449.jpg

sized_DSC06267_zps633ed20b.jpg

sized_DSC06266_zps5902d2f9.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan