Hoofdsponsor

1/35 M47 - Patton (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer mooi model geworden Tom. Alle bewerkingen goed geslaagd,aanpassingen gedaan...
Kortom dit was ook voor de toeschouwers een leerrijke bouw. Op naar de volgende.
Nog eens proficiat.

Mark
 
Het totaalbeeld van je tank is prachtig, echt zeer mooi afgewerkt, hoewel die tracks een beetje een doorn in mijn (lodder?)oog blijven ;)
Ik heb er een foto bij gezocht op het internet om duidelijk te maken wat ik bedoelde met die rubber pads (zwarte delen op de track)

main.php


Verder geen commentaar hoor, ik wou dat ik je schilderkunsten in mijn vingers had... ;)
 
Ook de Belgische Pattons waren voorzien van die rubber pads zoals Beyond aanhaalt.
Nog een tip (misschien te laat, sorry): als je van deze tank een Belgische wil maken dan heb je de verkeerde jerrycans gemonteerd.
Nu heb je de Amerikaanse versie van de jerrycan gemonteerd; de zogenaamde "merry-can". Wij Belgen gebruikten echter Engelse types jerrycan met de meer gemakkelijk te hanteren klip.
En nog een tweede tip: je mag de covers boven op de uitlaten gerust wat roestig maken. De hitte van de uitlaat was zo sterk dat deze zelfs de verf van de covers deed afspringen en je had echt maar één of twee ritten nodig om dit effect te bekomen.
 
@ erwin... wat is het verschil tussen US en UK jerrycans?
Ik heb in mijn legerdienst in 1972 zelfs al veel Duitse jerrycans gezien bij de ABL.
 
Heren, nogmaals bedankt voor alle positieve commentaar.

@ Beyond & Erwin: had het verkeerd begrepen ivm de tracks, ik dacht dat Beyond bedoelde dat de tracks op de turret er rubberachtig uitzagen. Lol vandaar mijn nabewerking wat er nog aan gedaan is.

Had eigenlijk niet voor ogen er ook maar een bepaald type tank van te maken (Belg of Amerikaan, of whatever...) Er zaten al totaal geen decals bij (wat op zich nu niet echt een probleem is), maar dit was de reden om hem gewoon neutraal te laten.

Voor mezelf was het vooral de oefening met de airbrush wat primeerde, en wat in naar mijn nederige mening toch vrij goed geslaagd is. Het heeft voor mezelf ook bevestigd wat de meerwaarde van een AB is in onze hobby "een NIET te missen onderdeel".

De tank is nu ook al niet meer in mijn bezit, zoals jullie hebben kunnen lezen is mijn volledig AB uitrusting een schenking geweest van een van mn chauffeurs en deze heeft nu de tank ergens thuis staan. Dit werkje was mijn dank naar hem toe.

Zo en nu doen we verder aan de schnellboot voor mn grootvader..... die gisteren zijn eerste bescheiden kleurtje heeft gekregen... check straks de topic maar, de foto's komen eraan (als mn vrouw uit bad is en de fotostudio beschikbaar ;) )

En nogmaals, kan het niet genoeg zeggen, maar het is door dit forum dat ik sta waar ik sta in de hobby en dat ik kan wat ik kan. Ben hier begonnen als volslagen leek en voel me nu toch al een beetje leerling. Waarvoor mijn oprechte dank!!!
 
Knap gedaan Tom!!!
zoek je niemand op leercontract wil bij jou wel in de leer komen:P;)
 
Dag Tom,

Ik kan enkel beamen wat jij zegt, ook ik heb mijn kennis hier op gedaan met dank aan de collega bouwers met een toverstokje en aan hun goede uitleg.
Heb ook geleerd dat men moet durven experimenteren.
In elk geval, je projectje is zeer goed gelukt, proficiat.
 
Zeer knap exemplaar van de Patton tank ! Heel sterk topic ook ! Proficiat !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan