Hoofdsponsor

1/35 M47 - Patton (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er allemaal top uit, behalve de reservetracks, ik denk dat er hier rubber pads aanhangen...???
 
Ziet er weer heel goed uit Tom.
Alleen, ik mis zie iets aan het figuurtje. Kan er niet direct de vinger opleggen...
Mogelijk is het een gietnaad aan de zijkant van de broek, maar kan het echt niet goed uitmaken.
De ogen lijken mij ook nog niet echt in orde of vergis ik mij daar in ?
Voor het overige niets dan lof, schaduwen op hun plaats, vuil op de juiste plaatsen wapen mooi verweerd...

Mark
 
Ziet er weer heel goed uit Tom.
Alleen, ik mis zie iets aan het figuurtje. Kan er niet direct de vinger opleggen...
Mogelijk is het een gietnaad aan de zijkant van de broek, maar kan het echt niet goed uitmaken.
De ogen lijken mij ook nog niet echt in orde of vergis ik mij daar in ?
Voor het overige niets dan lof, schaduwen op hun plaats, vuil op de juiste plaatsen wapen mooi verweerd...

Mark

De naad op zijkant van de broek heb ik bewust zo gelaten Mark, dacht op mijn broek heb ik daar ook een naad dus waarom niet? De ogen zijn voor mij de eerste keer. Heb ze al moeten retoucheren want eerst zag hij niet scheel maar zijn één oog zij foert tegen zn ander. Dit is het beste wat ik er momenteel kon van maken. In't echt is het natuurlijk wat anders dan er zo met de macro stand bovenop.

Kga mij de volgende keer alleszins eens meer verdiepen in't schilderen van figuren, dat wel!
 
Dat is een mooi voertuig geworden, Tom. Vooral de werktuigen vind ik zeer overtuigend. Mooie hout schilderwerk aan de stelen.

Wel een paar opmerkingen : de mitrailleur vind ik iets te bruin (precies of hij slaat roest uit). Misschien nog eens drybrushen met Raw Umber en een tikkeltje zilver.
Zoals Beyond al aanhaalde, nog de tracks wat bijwerken.

Bij het figuur zou ik die naad wel weghalen. Het figuur is niet fijn van detaillering, maar daar kun jij niets aan doen, dat is aan de fabrikant. Meestal zijn figuren van Italeri en Revell van geen bijster hoge kwaliteit. Verder vind ik je figuur wel goed geschilderd.

Toch goed bezig. ;)

Groeten Rik
 
Godv. die tank ziet er heerlijk uit !!! En ik blijf verdrinken in de veelheid aan groentonen, zo mooi zeg ! Het figuurtje daar hou ik niet van, maar dat heeft alles te maken met de molding (lijkt een soort Rupert uit The Longest Day, je weet wel die rubberen kereltjes die ze gingen droppen...) en het gebrek aan scherpe details, en niets met je schildertechniek hoor.
 
Godv. die tank ziet er heerlijk uit !!! En ik blijf verdrinken in de veelheid aan groentonen, zo mooi zeg ! Het figuurtje daar hou ik niet van, maar dat heeft alles te maken met de molding (lijkt een soort Rupert uit The Longest Day, je weet wel die rubberen kereltjes die ze gingen droppen...) en het gebrek aan scherpe details, en niets met je schildertechniek hoor.

Hahahah lol GUy dat is er bal op, ik dacht ook al toen ik eraan bezig was dat het gezichtje me bekend voorkwam.... Rupert, dat is hem ;)

Tja, het is een goede oefening geweest in elk geval. Het is totaal anders dan met 1/72 figuurtjes dus terug wat bijgeleerd. (die ogen zijn moeilijk om realistisch te krijgen..)

De items voor het camouflagenet liggen klaar en mn vrouw haar bloemen zullen er voor een stuk moeten aan geloven hihi :D
 
Blij dat je m'n omschrijving weet te waarderen Tom, want een goed gevormd figuurtje is veel leuker om te schilderen.
 
Kijk Tom, die uitleg van Rik en Guy, zegt veel meer dan mijn woorden kunnen uitdrukken.:unsure:
Ik hoop dat je niet de indruk had dat ik je schilder kunsten in twijfel wilde trekken. Dat was zeker niet de bedoeling.:wub:
De uitvoering kun je alleen maar verbeteren door het te doen en van je foutjes te leren.:8
En zoals Guy en Rik al zegden met een slechte kwaliteit van product kan je geen topwerk afleveren.;)

Mark
 
Dergelijk figuur, vooral als het bijgevoegd is in een kit, is ideaal om je schildertechnieken inzake figuren bij te schaven. Ik vind dat figuren toch een andere aanpak vragen als een doorsnee voertuig.

Voor het schilderen van een oog ga ik als volgt te werk :
Na het schilderen van de huid, met olieverf werk ik, laat ik dit een week drogen. Met Vallejo wit schilder ik dan het oogwit. Wanneer het iets te groot is kun je dit corrigeren met een penseel en een beetje water. De pupil zet ik met een fijn draadje waarvan het uiteinde vlak is gevijld. Een beetje verf opnemen en eens testen op een stukje papier. Soms is het teveel en kun je direct de pupil stempelen, anders neem je weer wat verf om de pupil te zetten.

Zoals met zoveel dingen vergt het wat oefening, maar ik vind dat de pupil beter te zetten is met een draadje als met een penseel.

Succes.

Groeten Rik
 
Merci voor de uitleg Rik.

@ Mark: ik zal zelden aanstoot nemen aan kritiek makker, anders moet ik hier niet wezen!
(het is door alle kritiek die ik onder de arm heb genomen dat ik sta waar ik sta momenteel - en the sky's the limit!!)

Oke, maar nu, mijn probeersel voor een camouflagenet... Kweet niet wat jullie ervan vinden, persoonlijk is het niet echt naar mijn zin, denk ik...

sized_DSC06344_zps70a4bcad.jpg

sized_DSC06346_zps1bb37329.jpg

sized_DSC06347_zps6323f006.jpg

sized_DSC06348_zps0b4a66fe.jpg

sized_DSC06349_zps91a68042.jpg
 
De structuur van het net zelf lijkt me eerder een net uit de jaren '50, de vegetatie lijkt me ook nogal aan de grote kant... wijlen mijn mentor maakte camo-netten van die grove windsels. Die trok hij aan alle kanten een beetje uit zodat je een variatie kreeg in de mazen, daarna gaf hij het een badje in sterk verdunde houtlijm en bestrooide het geheel met grove theeblaadjes... dan bewerken met de AB met groene en bruine tinten en klaar.
De houtlijm wel heel sterk verdunnen, toch zo'n 90% water zodat het nog genoeg kleeft voor de theeblaadjes maar toch nog soepel blijft om te draperen en/of op te rollen. Een laagje vernis nadien laat het geheel snel uitharden.
Nu ja, de Patton is uit de periode '50-60, dus het net kan je volgens mij blijven gebruiken, maar ik zou toch mss de theeblaadjes gebruiken dan.
 
Tom, ik heb de indruk dat je weefsel voor je net nogal "dicht" is. Niet genoeg mazen, te wollig.
Misschien iets minder van het bloempje van je vrouw gebruiken (oeps, heb ik dat gezegd...:laugh::laugh::laugh:)...
Overdaad schaadt en "less is more" in dit geval denk ik toch.
Op stof is het niet gemakkelijk spuiten, maar misschien iets "lichter" van kleur gaan, het lijkt me nogal donker.
Voor de rest goed bezig hé makker.
Meestal is ook je eigen indruk de juiste (in dit geval geef je zelf al aan dat je niet 100% tevreden bent).
Ik weet niet welke stof je voor je net hebt gebruikt, maar misschien eens kijken naar "cambric"-windsel (eerste hulp doos van je auto zou die moeten inzitten...)

Mark
 
@Mark

Ik weet ook niet wat voor stof hij gebruikt heeft, maar de structuur van de stof doet me wel denken aan de Belgische camo-netten uit de jaren '50-70, die waren ook zo dicht verweven (soms worden ze zelfs nu nog gebruikt)... als hij er een Belgische Patton van maakt kan hij dit wel gebruiken, hoewel er bij dat soort netten geen vegetatie aan was.
Maar... vegetatie (natuurlijke dan) werd destijds aangebracht op het veld en het kan natuurlijk dat er nadien nog één en ander blijft aanhangen hé! :D
Maar toch, een stuk gewone windel zou mss toch iets beter zijn als hij die dichte structuur wil behouden.
 
Toch een goede basis voor een camo-net, Tom. Zeker als je het gebruikt in opgevouwen toestand. Om bvb een artillerie-stuk te verbergen gebruik je beter de camo netten van Joefix.

Maar ik zou geen bloemblaadjes gebruiken. Hedendaagse camo netten hebben allemaal kleine 'blaadjes', die je beter imiteert met theeblaadjes.

Eens een dio gezien van WWII, Brits, met een camo net op z'n Brits uiteraard. Hierbij werden dunne reepjes alu folie over het net gedrapeerd. Blijkbaar was dit een typisch Britse manier.

Rare jongens, die Britten !

Groeten Rik
 
Merci voor alle commentaar, kritiek, hulp, tips, enz mannen.
Deze middag heb ik nog wat verbeteringen aangebracht en besloten dat dit het is, de Patton is af.

*de 50 cal is bijgewerkt
*de tracks zijn bijgewerkt
*de extra tracks op de turret zijn bijgewerkt
en hij heeft een laatste laag vernis gekregen. (het enige wat ik nog zal doen als ik ze vind zijn decals eropzetten of misschien zelf maken)

Hierbij het eindresultaat:

sized_DSC06351_zps460b50d7.jpg

sized_DSC06352_zps05eb8357.jpg

sized_DSC06353_zps9e2c06a8.jpg

sized_DSC06354_zps28117cbc.jpg

sized_DSC06356_zpsd84e28b9.jpg

sized_DSC06357_zps336af7e4.jpg

sized_DSC06358_zps242212af.jpg

sized_DSC06359_zpsc492c448.jpg

sized_DSC06360_zps35d128ff.jpg

sized_DSC06361_zps96eeed1b.jpg
 
Geslaagde tank, maar decals zet je normaal voor de verweerfase, zo kun je ze inwerken in je model.

Groeten Rik
 
Zeer mooi eindresultaat man, dikke duim op als je ziet welke toestand hij had toen je begonnen bent.
Enkel de tracks op de turret zou ik minder glanzend maken of is het door de flits?
Voor de rest zeer goed mijn gedacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan