Hoofdsponsor

1/35 M47 - Patton (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie renovatie van een oud model man. Echt een kunstwerk aan het worden en een groot verschil als we de eerste en de laatste foto's met elkaar vergelijken.
 
Geslaagde renovatie tot nu toe Tom.
Ben benieuwd of je de camo-net en zandzakjes gaat gebruiken. Zal ook een aparte look geven.

Mark
 
Je gaat lekker. Ik heb wel een vraag. Wat is het doel van het geel? Roest of stof? Voor roest zou ik toch naar oranje/rood gaan of ben ik te snel.
 
De aflopers van dat oker vind ik zeer geslaagd moet ik zeggen maar de hoeken en kantjes waar je dat oker gelegd hebt zou je (indien je goesting hebt ) toch nog een beetje moeten afzwakken want dat komt toch wel zeer sterk naar voor
 
Hierin moet ik Famo toch volgen, want een pinwash is eigenlijk altijd een donkere kleur dat ge aanbrengt en de uitstekende delen bewerk je dan met een lichtere tint van je basiskleur.
 
Hierin moet ik Famo toch volgen, want een pinwash is eigenlijk altijd een donkere kleur dat ge aanbrengt en de uitstekende delen bewerk je dan met een lichtere tint van je basiskleur.

Dat had ik ook in gedachten toen ik het voor het eerst bekeek. Het heeft meer mee van een oudgediende uit de Golf Oorlog, goed voorzien van zand.
Ik opteer ook voor donkerder kleuren, meestal gebruik ik Burnt Sienna en Raw Umber als wash, en Raw Umber, puur voor pinwash.

Misschien kun je het oker er nog afwassen met thinner en een nieuwe wash geven ?

Succes !

Groeten Rik
 
Tom, als ik jou was zou ik toch die lichte pinwash eens proberen weg te halen. Waarom ? Ik begrijp niet goed welk effect je hier nastreeft. Normaal is de bedoeling van een pinwash de details waarrond deze toegepast is, eruit te laten komen middels "valse" schaduwwerking. Dit is het tegengestelde. Nu lijken de details op je tank te verdwijnen in alle aandacht opeisende lichtrandjes, bijna aura'tjes. Maar kijk, jij bent de creator en die is baas ! Normaal doe ik zelf een pinwash met raw umber, burnt umber oid. Zoals Rik het doet dus. Geniet van je model want ik vind 'm geweldig mooi, dat groen alleen al verdient de prijs "Diepste Groenkleur of Show".
 
Heren, 2012 is nog niet koud of we zijn der al terug ingevlogen... en de kritiek in beraad genomen.

De eerste pinwash is bewerkt met een mix van raw umber en lamp black erover. Vind deze inderdaad beter geslaagd. In realiteit komt hij nog net iets donkerder over.
Wat denken jullie? Zo laten of nog een rondje met dezelfde wash om nog net iets donkerder te krijgen?

sized_DSC06300_zps7f49c5e5.jpg

sized_DSC06302_zpsc647bd69.jpg

sized_DSC06303_zpsdef9496e.jpg

sized_DSC06304_zps8dc8b9fc.jpg

sized_DSC06305_zpscfeaeace.jpg

sized_DSC06306_zps5eb11df7.jpg
 
Mijn gedacht: ziet er al veel beter uit ;)
Een tweede laag? Misschien enkel daar waar er minder stof zal verzamelen (horizontale vlakken, zoals de jerrycans), de rest zou ik zo laten, zal je stof beter doen uitkomen denk ik..???
 
De hul vind ik perfect. Misschien op de koepel nog eens de licht plekken van de pinwash nog wa bijwerken maar is in ieder geval heel mooi.
 
Ik zou hem zo laten inzake de washes. Misschien wel proberen de okerkleur wat te verdoezelen met pigment poeders. Zand, stof, of droge modder, iets dergelijks van poeders in de hoekjes aanbrengen, waar het stof zich vergaart.

Het wordt een mooi model, mooi rescue-project.

Groeten Rik
 
Yep. Stukken beter. Alleen de roosters zijn nog wat geel. Moeten die niet wat zwarter? Roet of is het inlaat. Heb geen idee waar de uitlaat zit maar daar komt wel veel rotzooi uit. Mooi gedaan hor hoewel al die technische termen me weinig zeggen zoals pin wash etc. I doe gewoon altijd mijn ding.

Ha, ik zie de uitlaten bij de spatborden. Wel schoon daar!
 
Ben begonnen met een 1ste rondje chippen, wat bewerken met grafiet, inkleuren van de lichten en de bestuurdersmitrailleur.
Nog veel werk te gaan:

*verder chippen
*pigmenten aanbrengen
*tracks verder bewerken + vastzetten (doorhangen)
*boordmitrailleur plaatsen (bouwen + schilderen)
*gereedschap plaatsen (schilderen)
*antennes
*figuurtje (bouwen + schilderen)
*reservetracks voor op de koepel (schilderen)
*stowage (misschien iemand een idee voor een updatesetje??) + camouflagenet

sized_DSC06315_zpsbba885ea.jpg

sized_DSC06317_zps3deaa4b8.jpg

sized_DSC06318_zps0a2b9792.jpg

sized_DSC06319_zpsfcc16606.jpg

sized_DSC06320_zps8f4c670f.jpg

sized_DSC06321_zpsd20814aa.jpg

sized_DSC06322_zps9e1b309b.jpg

sized_DSC06324_zpsfb112f38.jpg

sized_DSC06325_zps3705d8b2.jpg

sized_DSC06326_zps24dce080.jpg

sized_DSC06327_zps8843cd41.jpg
 
Dat gaat de goede richting uit, Tom !

Nog eens je lichten controleren, een beetje zilver is op de rand geschilderd. Dit even bijwerken.

Je uitlaten vind ik dan weer zeer geslaagd. Ik zou zelfs de roetvorming op het spatbord iets explicieter durven maken.

Groeten Rik
 
Dat gaat de goede richting uit, Tom !

Nog eens je lichten controleren, een beetje zilver is op de rand geschilderd. Dit even bijwerken.

Je uitlaten vind ik dan weer zeer geslaagd. Ik zou zelfs de roetvorming op het spatbord iets explicieter durven maken.

Groeten Rik

Inderdaad, met de close-up foto's heb ik het ook gezien (lichten), kga der ook nog wat tamiya clear opzetten. Kwas niet helemaal zeker hoever de roetvorming zich zet. Kzal der nog wat meer opdoen, maar dan minder hard naar buiten toe.
 
Tommeke, Tommeke, Tommeke toch. Wat doet ge nu ?:laugh::laugh::laugh::P
Dat ziet er hier hoe langer hoe knapper uit, makker. Goe bezig, werk om van te snoepen.
Wanneer ik me aan mijn eerste tank durf te wagen hoop ik dat een ietwat gelijkaardig resultaat mag neerzetten.

Mark
 
die roosters op het achterdek vind ik geslaagd, allez de rest ook é maar ik bedoel dat ene gedeelte.
 
die roosters op het achterdek vind ik geslaagd, allez de rest ook é maar ik bedoel dat ene gedeelte.

Merci mannen voor de commentaar, dat doet ne mens goed, en al zeker als hij komt van meesterbouwers :D
 
Update-time:

*de 50 cal is geplaatst
*de radio antennes
*2 stukken van de rupsbanden als extra bepantsering
*het werkgerief zit in de kist
*het figuurtje zit in zn jasje

sized_DSC06333_zps72accc48.jpg

sized_DSC06334_zps9cb1f8e3.jpg

sized_DSC06335_zps56b3f107.jpg

sized_DSC06336_zpsef36cfec.jpg

sized_DSC06337_zpsa948e24c.jpg

sized_DSC06338_zpse29e5302.jpg

sized_DSC06339_zpsdc9e0198.jpg

sized_DSC06340_zps0588daef.jpg

sized_DSC06341_zps3f6f290f.jpg

sized_DSC06342_zps4290a98d.jpg

sized_DSC06343_zps2b59acc1.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan