Hoofdsponsor

1/35 M47 - Patton (Revell) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is dus geen model waarbij de bouw voor mezelf veel belang zal hebben, het was toch al een afdankertje wat ikzelf heb gekregen.

Tom, ik heb reeds meerdere prijzen behaald met de "recup" zoals ik het noem van dergelijke afdankertjes. Denk dus zeker niet dat je hier niets meer met kan aanvangen.
Het komt er op aan van goed op te kuisen en ze verder te beschouwen als nieuwe kits.
Zoals ik het kan zien valt er op jouw model niets aan te merken behalve misschien het spatbord links achter dat wat fijn schuurwerk kan gebruiken.
Bij dergelijke kit komt het er vooral op aan om goed schilder- en verweerwerk te leveren door het gebruik van verschillende tinten en washes.
 
Hmm Erwin das een invalshoek waar ik niet van wist. Zal het eens goed bestuderen, want dit is nog het beste stuk wat je momenteel ziet. De turret is echt erbarmelijk gelijmd.
 
Nog een update:

* Alles nog wat verder gespoten.
* De uitlaten erop gezet met de beschermkap erover
* De tracks zitten er los op, deze hebben een laag zwart gekregen en daarover sienna in lichte en donkere tonen.
* De hul is vastgemaakt en het achterste gedeelte zit er ook op.

Volgende stap wat ik wil leren is het inkleuren van de vlakken met een lichtere basistoon, nog eens zien hoe we hiervoor best tewerk gaan...

sized_DSC06272_zps2933ad59.jpg

sized_DSC06271_zpsdd58e084.jpg

sized_DSC06270_zpsfd77f6d2.jpg
 
Mooi resultaat al tot nu toe. ik zou wel de tracks nog wat bewerken met (stof-)pigmenten zodat ze minder blinken en er wat meer kleurvariatie in zit.
 
Thx Buzzy, maar de tracks hebben nog maar gewoon hun basiskleur gekregen. Al de verwering moet nog komen, ze liggen er immers nog los op.

Vanavond voor de allereerste keer ingekleurd met de AB en kvind het een geslaagd resultaat (begin hem beter en beter te kennen :D , we worden goede maatjes)
Het is in't echt beter dan op de foto's in elk geval.

Oordeel maar zelf en wees kritisch aub, daar leer ik immers uit!

sized_DSC06277_zps6214678f.jpg

sized_DSC06278_zps66490719.jpg

sized_DSC06279_zpsd886d449.jpg

sized_DSC06280_zps898f66e7.jpg

sized_DSC06281_zps569b7f89.jpg
 
Nu wist ik dat ze in de tijd goed konden drinken in ons Belgisch Leger maar dat de tanks op Maredsous reden wist ik niet.:D:D:D

Grapje, ga je er een Belg van maken ?
 
Knap spuitwerk Tom, er zit diepte in je verflaag door met verschillende tonaliteiten te werken.
 
Inderdaad goed gedaan. Benieuwd naar verdere verwering.
 
Ziet er niet slecht uit moet ik zeggen.
Als je je tracks definitief op je model zal leggen zou je eens moeten zien om ze mooi te doen dragen op de draagwieltjes en mooi doen aansluiten op het trek- en voorwiel.
 
Ziet er inderdaad goed uit, ik dacht dat de toren is een slechte staat was? In ieder geval heb je hem mooi opgeknapt.

Grtz Bart.
 
Dat is inderdaad een goed geslaagd restauratiewerk. Dat u daar uitgevoerd hebt. Hoedje af.
 
Ondertussen heeft Mr Patton een filter gekregen van Burnt Umber.

sized_DSC06287_zpsfbb60102.jpg

sized_DSC06285_zpsead74e18.jpg

sized_DSC06283_zpsd4a2d142.jpg

sized_DSC06282_zps23e7112c.jpg
 
Dat is een hele verbetering. Je tank krijgt karakter.

Even heb ik getwijfeld of je op het goede spoor zat toen je de lichte tint erover gespoten had. Maar ik zat duidelijk fout !

Doe zo voort, het wordt een topper.

Groeten Rik
 
Wauw Tom,het is een heuse metamorfose aan het worden,puik werk!
 
Dat zijn mooie veranderings- aanpassings- verbeterings- en andere -werken Tom.
Er zit veel meer "leven" in dank zij o.a. die wash.

Mark
 
Zo, we zijn aan de slag geweest met wat olieverf. Hier en daar zijn wat stipjes aangebracht (oker - zwart) en deze met white spirit uitgewreven naar beneden toe.
Nadien heb ik een pinwash aangebracht eveneens met oker rondom zowat elk deel van tank. Als laatste met de AB een mistlaag met diezelfde oker (meer verdund).

Het is de bedoeling bovenop deze eerste pinwash nog een tweede te leggen met de dark was van MIG. Hoop zo ook een kleurschakering te krijgen.

sized_DSC06292_zps926cd20a.jpg

sized_DSC06291_zps54dd8b0a.jpg

sized_DSC06290_zps6ba46a03.jpg

sized_DSC06289_zps3ccb28f1.jpg

sized_DSC06288_zps4376f5e1.jpg
 
Zo heren, nog een laatste update dit weekend (morgen nog een dagske werken :/ )

* De vorige update is nu afgezwakt met bovenop een donkere pinwash (darkwash MIG)
* Daarna hebben we met een breed droog penseel het model wat ontdaan van het teveel aan stof hier en daar (doordat dit met olieverf verdund met white spirit is gedaan bleef het bewerkbaar - ook de stoflaag)
* De wielen hebben een filter gekregen met de earthwash van MIG, daarna heb ik de tank op zijn zijde geplaatst met een penseel onder zodat de filter (xtra veel) zich goed kon laten vloeien en niet alles ophoopte

En dan nu de foto's:

sized_DSC06293_zps7db667d5.jpg

sized_DSC06296_zps093dac39.jpg

sized_DSC06297_zpsba63ce74.jpg

sized_DSC06298_zps78d0ffc7.jpg

sized_DSC06294_zps464f5bb3.jpg

sized_DSC06299_zps5f7747ce.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan