Hoofdsponsor

1/35 Krupp Protze Kfz.69 [wip]

J

Jip

Guest
Hallo,

Een nieuw project heeft de werktafel bereikt nadat wat tussenstappen waren verricht om een idee wat al een tijdje broeit vorm te geven. Het eerste ingrediënt vormt de oude Krupp Protze versie Kfz. 69 towing truck. De kit is vrij basis en in de loop van de tijd had ik wat extra aangeschaft zoals een motorblok van Plusmodel en wat PE en resin van Royal Model en Lion Roar.

Om wat inspiratie op te doen had ik het net afgestruind en zowaar vond ik wat foto's die een beeld van mijn idee geven al is niets zo veranderlijk als de mens :mrgreen: Het wordt wel een vriendelijke scene aangezien ik ook met een ander project bezig ben wat minder vrolijk lijkt.

00A-Referentie.jpg


00B-Referentie.jpg


00C-Referentie.jpg

Foto's komen van Histomil.

Met de Krupp ben ik gestart al volg ik niet de bouwtekening. De eerste pogingen in beeld.
001-Onderstel.jpg

Hier is het motorblok van Plusmodel in wording.

Na de afbouw van het blok heb ik eerst geprobeerd of het past en na wat uitboren van de gaten op het blok is het gelukt.
002-Proefpassing%20motor.jpg


003-Proefpassing%20motor.jpg


Ook hebben de eerste stukjes PE de weg gevonden naar het plastic.
004-Begin%20cabine.jpg


Tot slot een plaatje van een deel van de figuren die wellicht gaan figureren in het toekomstig verhaal.
005-Figuren.jpg


Dat was het voor nu, de voortgang gaat zoals het gaat en zo ook de volgende update.

Een zonnige groet uit het hoge Noorden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooi begin.
Het word dus een dio.
maar welke schaal 1/35?
 
Schaal is 1:35 en of het een dio wordt ... dat zal de tijd uitwijzen.
 
Dit ziet er een goed begin uit.
Ben benieuwd wat het totaal plaatje zal worden... ;)

Schaal is 1:35 ............
[Mod aan]Om de schaal aan te duiden hebben we prefixen (voorvoegsels) ter beschikking, deze kan je bij het aanmaken van je topic toevoegen. Ik heb het nu even voor je gedaan ;)[Mod uit]
 
Van welk merk is de kit ?
 
Dank voor de aanpassing, het betreft de oude Tamiya kit met wat etch werk.
 
Mooi onderwerp.
En eens iets anders als al dat pantzergeweld.
 
Ik heb hier nog enkele tekeningen van de Krupp ;)

main.php


main.php


main.php
 
Deze ga ik aandachtig volgen want ook ik heb hem op het programma staan, met wat me aanvullingen. Succes ermee Jip !
 
Dank, al ligt dit model eventjes terug in doos en heb ik een ander begonnen model op de tafel gezet, ook de figuren wat verder bewerkt en ergens komt het wel weer met dit model, we bouwen rustig door ;)

Gr Johanna
 
Gegroet allen,

Nadat ik de krupp een poosje opzij heb gezet ben ik toch verder gegaan als ik niet veel gedaan aan de Krupp, het is vooral priegelwerk en dat schiet niet echt op en aangezien ik wat van de hak op de tak spring ben ik niet echt constructief bezig, toch is er wat vordering te tonen.

Nadat ik het motorblok van Plusmodel had uitgeboord paste het goed op het chassis van de Krupp en zo kon ik ook wat andere onderdelen uittesten om te zien of straks het gaat passen.
006-Droogpassen.jpg


Dit was de beste foto van een serie die verder door een verkeerde instelling op de camera niet echt toonbaar zijn.

Nu zat ik op het punt dat ik eigenlijk wat verf moest aanbrengen omdat ik er anders niet meer bij kon en zodoende de airbrush geladen met Panzergrau primer van Vallejo, dat zo de airbrush in kan en prettig werkt en makkelijk te verwijderen is op de plekken waar straks de andere onderdelen gelijmd moeten worden en sterk genoeg voor verdere verwerking. Een deel van de bekabeling was ook aangebracht en het ziet er momenteel zo uit:
007-Primer.jpg


008-Primer.jpg


Ik ben nu bezig de voorkant af te maken en dan kan ik verder met de rest.
Allemaal een prettig Pasen gewenst!
Gr Johanna,
 
Die motor ziet er al goed uit.
Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Die foto's van het motorblok kunnen zo uit de ateliers van Krupp komen. Zeer mooi, Johanna.
Dit vraagt om getoond te worden, met op motorkap. Of is dit de bedoeling ?

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=6630 Hier beschrijf ik de bouw van mijn Krupp 70, die als basis dient voor het transport van een generator.

Buiten enkele details die ik gescratchd heb, is de Krupp OOTB gebouwd. Hij staat klaar om te schilderen...

Het is dan ook met belangstelling dat ik dit blijf volgen.

Groeten Rik
 
Mooi motorblok ! Ik blijf meekijken !!
 
Die figurines zien er ook niet slecht uit, van welk merk zijn deze?
t Ziet al goed uit, zeker blijven volgen.
 
Dank allen, de Paasdagen zijn voorbij, alle verplichtingen weer gehad en vandaag wat verder geplakt. Het gaat gestadig door tot het ergens op gaat lijken ;)

Grt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan