Hoofdsponsor

1/35 Krupp Protze Kfz.69 [wip]

Zal je de motorkap open zetten ? zou zonde zijn dat ge al dat werk aan je motorblok zou wegsteken, niet
 
Hallo,

Zag nog een vraag, figuren zijn van het merk Stalingrad. Of ik ze ga gebruiken weet ik nog niet, eerst de Krupp en dan de rest zogezegd. Motor blijft zichtbaar want het zou inderdaad zonde zijn het weg te stoppen .... binnenkort volgt een nieuwe update.

Grappig trouwens je nick, ik heb ook een famo in aanbouw staan ;)

Gr Johanna
 
Update 14 april

Hallo,

Een nieuwe update van het de krupp die langzaam richting een compleet model ontwikkelt.
Na wat pe en andere kleine dingen die veel tijd kosten, heb ik een tussendoor gemaakt met alle onderdelen op het chassis om te zien hoe het gaat passen. Dat levert een paar kwalitatief niet hoogstaande plaatjes op helaas ...

009-Opbouw.jpg


010-Opbouw.jpg


011-Opbouw.jpg


Het gaat rustig door ....
Gr Johanna
 
Zeer netjes gedaan.
Als je de zetels bekijkt zie je dat men de voertuigen in die tijd afwerkte alsof het voor burgerdoeleinden was
 
had dit effe gemist

mooi resultaat tot zover, het motorblok vindt ik zeer geslaagd
 
Zeer mooi werk Johanna, deze ligt hier ook nog op 't schap met een PE set van Eduard. Welk merk PE gebruik jij ?

Nog niet overwogen om je versnellingspook en handrem te vervangen door een staafje messing ? Dit geeft extra sterkte, belangrijk in de afwerkingsfase wanneer je je model te lijf gaat met borstels en penselen.

Leuk om dit te blijven volgen. Doe zo voort.

Groeten Rik
 
Dit wordt mooi, je motorblok is er eentje om trots op te zijn.

Grtz Bart.
 
Hallo allen,

Allereerst bedankt voor de reacties!
Officieel was de Krupp Protze al in de jaren '30 ontwikkelt en het is niet verbazend dat bepaalde civiele onderdelen in militaire voertuigen gebruikt werden, mede ook omdat Duitsland geen legermacht mocht vormen en op deze wijze konden ze dat omzeilen met een combinatie van civiele onderdelen en aanpassingen daarvan voor militaire doeleinden.

Motorblok is deels klaar, meer bedrading volgt eveneens zal er wat verwering volgen. De poken zijn stevig genoeg, anders had ik ze wel vervangen en echt
ruw ben ik niet met afwerking meestal, ik zet het model vast op een plankje en kan dan rustig aan de gang zonder iets vast te hoeven pakken.
De PE delen zijn van Lion Roar en Royal Model, ik gebruik van beide sets delen en lang niet alles gebruik ik omdat ik niet met de hele kleine deeltjes overweg kan.

Ondertussen ben ik weer verder gegaan met de afronding van de bouw en ik hoop dat deze week af te ronden. Een update volgt binnenkort.
Gr Johanna
 
Kan alleen maar zeggen...
KNAP GEDAAN!!!!
Grtz Bart
 
Dank.

Tja en dan .... een miskleun met de voorkant en dat was eventjes heel erg balen. Na wat zoeken in de restbakken een oplossing gevonden en het project is weer van start gegaan, nog geen foto's want de camera moet geladen worden, dat heb je als je foto's wilt maken ....
 
Laat ons niet te lang wachten Jip.
 
Dat gaat er al goed uitzien zo met dat motorblokje erin en daar hou ik wel van van die extra dingen
 
Dank allen, voorlopig even geen update omdat het wat minder gaat, model staat nog wel op tafel en ik ga wel verder.
 
Doe rustig Jip, jij gaat altijd weer verder, dat weet ik !
 
Dag Jip, intussen al kunnen verder werken aan deze?
Ben wel benieuwd, dit is een nette bouw tot nu toe ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan